Carbid schieten gaat door ondanks bezwaar paardenhouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 08:00

nevica schreef:
Interessant dat een paar paarden van Bokkers niet op carbid reageren, en dat daarmee geen enkel ander paard er wel op kan reageren natuurlijk. :')

Tja, midden in carbid gebied hier. En al 35 jaar bezig met paarden. En nee, ik maak dus geen enkel paard mee dat er op reageert :n mijn eigen niet, de paarden van de buren niet, de paarden op de pensionstallen waar ik in het verleden stond niet...

En heel eerlijk? Ik vind het bizar dat je vindt dat je een rechtszaak moet aanspannen om een stukje erfgoed te verbieden. Echt de wereld op z'n kop.
Steek die energie liever in het fatsoenlijk trainen van je paarden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 11:24

Femke_Tweety schreef:
130 meter is écht dichtbij.

En dan is er nog verschil tussen carbid uit melkflessen zoals veel mensen het kennen, of carbidkanonnen zoals je die in de Achterhoek wel ziet.

Fotootje voor t idee, deze laat ruiten op 500 meter trillen in de sponningen, en dat is níet overdreven.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Overigens kan ik zelf carbidschieten nog wel waarderen. Tis niet dat ik ertegen ben, integendeel.

Maar 130 meter is met dit type kanon echt écht gewoon níéts.

Tja, met dit type kanon niet, maar ik krijg de laatste jaren het idee dat je dit soort kanonnen juist steeds minder ziet hier in de Achterhoek. Ze gaan juist steeds meer terug naar de goede oude melkbus. Soms wel een aantal op een rij, maar niet te vergelijken met dit soort dingen :n
En ook de gaskanonnen zie je steeds minder.

En ik las ergens over 's avonds schieten? Nou, tegen de tijd dat het donker wordt beginnen de meeste juist met opruimen. Om een uur of 7 zijn de laatsten vaak ook echt wel klaar.

Ik merk dat ik het heel dubbel vind: de mensen hebben netjes een vergunning aangevraagd, en krijgen nu dit gedoe op hun dak. Het blijkt maar weer, als je het netjes via de regels doet ben je de pineut, best oneerlijk.

Als ik naar mijn eigen paarden kijk, die hebben juist meer last van het vuurwerk. Vermoedelijk het illegale vuurwerk, aangezien de regels op dat vlak flink aangescherpt zijn. Maar tja, daar kun je dus geen bezwaar tegen maken, want geen vergunningensysteem (want wat illegaal is krijg je immers geen vergunning voor) mensen doen het gewoon en er is 0 handhaving. En aangezien ík voor paarden kies, is het mijn probleem, ík moet er wat mee. Dus dat doe ik.

Achterom

Re: Carbid schieten gaat door ondanks bezwaar paardenhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 20:10

Ik schreef wat over trainen ja. En dat blijft wat mij betreft een ding, daar is voor veel paarden echt veel winst mee te behalen. Meer dan met rechtszaken aanspannen tegen je buren...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie