Carbid schieten gaat door ondanks bezwaar paardenhouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rocamor

Re: Carbid schieten gaat door ondanks bezwaar paardenhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:43

Dan heeft ze wel heel erg sensibele paarden op stal staan.

Over het algemeen reageren paarden weinig op carbid, daar waar ze vaak wel reageren op vuurwerk.

Uit het oog, maar nooit uit mijn hart
Rockes <3, Apache <3

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 09:11

C_alsemgeest, van vuurwerk zou ik niet gelukkig worden en zeker niet dichtbij.

Potje carbid schieten met melkbussen, helemaal prima. De paarden reageren er hier niet op. Afgelopen jaren werd hier carbid geschoten met een giertank. De pannen rammelden zowat van het dak en het huis stond gewoon te trillen. En dat in de wijde omtrek.

Ook daar reageerden de paarden niet op, in tegenstelling tot de bewoners hier.

Zoals hierboven ook ergens staat, samen zoeken naar een oplossing die voor beide partijen werkt.

Rockes <3, Apache <3

Rocamor

Re: Carbid schieten gaat door ondanks bezwaar paardenhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:10

En wellicht door ze open te laten dat je dan een vorm van klankkast-echo creëert?

Rockes <3, Apache <3

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:14

Ik snap dat die eiseres niet blij is met dat schieten in de buurt, maar als zij werkelijk gezegd heeft wat er in dat stuk staat. Jakkes.

Ook mijn pony van nog geen 1000 euro is onvervangbaar, net als haar paarden van meer dan 100.000 euro.

Die paarden vervoeren kost duizenden euro? En op korte termijn niet te vervoeren? Hoe doet ze dat dan als ze op concours gaat of als ze met spoed naar een kliniek moet?

En dat ze niet zo goed kan rijden, applaus en ander geluid kunnen ze dan vast ook niet tegen.

Ik hoop echt dat eea uit zijn verband getrokken is door de journalist want op mij komt ze erg snobbistisch over zo.

En nogmaals, ik snap dat je niet blij bent met dat carbid, als je paarden over de flos gaan op stal. Dat geeft allemaal extra stress. Of het dier nu 35 is een nog geen 100 euro waard is of dat ze de sterren van de hemel kunnen lopen en tigduizenden euro waard zijn. Je gunt ze rust.

Rockes <3, Apache <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie