Vraag het aan het Nieuwsteam: januari 2023 Blogger Katja

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101362
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Vraag het aan het Nieuwsteam: januari 2023 Blogger Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 10:36

* Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Deze maand hebben we onze blogger Katja gevraagd om voor ons wat vragen te beantwoorden.

Afbeelding


Hoe lang ben je al lid van Bokt?
Sinds 2002 dus al bijna 21 jaar.

Hoe lang ben je al blogger voor Bokt?
Ruim 2,5 jaar geleden schreef ik [VN] [BLOG] Waarom doen we zo lelijk? en dat was mijn eerste blog. In eerste instantie schreef ik maandelijks een blog, maar door drukte lukt dat inmiddels niet meer zo goed, maar ik probeer af en toe weer wat te schrijven.

Wat vind je leuk aan blogger zijn?
Ik vind het leuk om te schrijven over dingen die me opvallen en hoe leuk is het dan dat het door anderen gelezen wordt.

Kan je omschrijven wat je precies doet als blogger? En hoe kom je aan je ideeën?
Meestal iets wat ik zie tijdens een wedstrijd of op social media. Ik heb al een idee voor een volgend blog in mijn hoofd zitten over kritiek op juryleden en zelfreflectie. Daar kwam ik op door een filmpje van een Youtuber die na een, in mijn ogen vrij dramatische proef, het nodig vond om de jury daarover af te zeiken.

Ben je achteraf altijd tevreden over je blogs?
Nee eigenlijk nooit. Er is altijd wel iets wat ik nog anders wil verwoorden maar wat me dan net niet lukt, dus op enig moment vind ik dat ik niet moet zeuren en lever ik ze in.

Hoe lang ben je met een blog bezig?
Dat verschilt heel erg. Soms typ ik het in een half uurtje en een andere keer begin ik tig keer opnieuw en blijf ik schaven en veranderen.

Zijn er nog dingen waar je graag over wilt bloggen?
Wat ik hierboven al schreef, is een idee dat voor nu in mijn hoofd zit. En verder ga ik vast weer dingen zien waar ik me enorm over verbaas en dat is meestal de aanleiding om weer iets te schrijven.

Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Bokkers voor Azië vond ik super indrukwekkend. Niet alleen wat iedereen beschikbaar stelde, maar ook hoe er enorm op geboden werd. Soms staan mensen zo lijnrecht tegenover elkaar op Bokt en hier was zoveel saamhorigheid en deed iedereen zijn best om er zoveel mogelijk uit te slepen.

Je doet dit vrijwilligerswerk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Ik ben al met paarden bezig zolang als ik me kan herinneren. Omdat we toen ik jong was emigreerden naar Amerika en ik enorm heimwee had, mocht ik op mijn vierde voor het eerst een paardrijles volgen. En toen we weer terug naar Nederland gingen, vijf jaar later, had ik weer heimwee en heeft dat wel meegespeeld om mijn eerste pony te krijgen. Ik heb eigenlijk altijd heel fanatiek gereden en in alles was ik altijd druk met paarden. In eerste instantie vooral springen en eventing, maar sinds een jaar of tien heb ik me volledig op de dressuur gestort en ik heb spijt dat ik daar niet eerder fanatieker mee ben geweest.

Wat doe je in het dagelijks leven?
Paarden :D
Ik werk fulltime met paarden. Voor een gedeelte verzorg en train ik paarden voor klanten, en verder geef ik lessen. Ik heb heel veel afwisseling in mijn werk en heb leerlingen vanaf absolute beginners tot Zware Tour-niveau. En ik geef daarnaast ook les aan ruiters in andere disciplines. Op dit moment heb ik twee paarden die ik op wedstrijd uit mag brengen, waarvan eentje net ZZ-Licht gestart is en de andere ga ik over een paar weken voor het eerst Grand Prix starten. Verder heb ik zelf nog een paard, maar die wordt dit jaar twee dus dat duurt nog even voor ik ermee aan de slag kan.

Afbeelding


Hoe zie jij je toekomst voor je?
Hopelijk kan ik nog lang blijven rijden, maar ik denk wel dat ik in de toekomst steeds meer les ga geven daar heb ik enorm veel plezier in. Verder ben ik vorig jaar begonnen met de B/L jurycursus en ben ik nu bezig met de ZZ Licht-cursus. Ik heb hier heel veel plezier in en hoop ook nog wel door te kunnen gaan voor subtop-jury in de toekomst.

In je profiel lees ik dat je graag nog een keer naar Azië wil en dan naar Cambodja. Ben je daar ondertussen al geweest?
Nee, maar ik wil nog wel heel graag. Maar met een man die niet zo gek is op plakkerige hitte, is het niet de eerste keus en omdat er nog héél veel meer te zien is op deze wereld schuift het snel weer door naar een paar jaar verder. Op dit moment is mijn werk ook niet zo geschikt om langer dan twee weken aaneengesloten weg te gaan en eigenlijk zou ik voor een reis die kant op ook minimaal drie weken uit willen trekken, maar ergens gaat het er heus nog wel een keer van komen, denk ik.
Laatst bijgewerkt door Banjer op 24-01-23 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast




Antwoord op onderwerpPlaats een reactie