Gewonde bij DSP-keuring nadat jonge hengst het publiek inspringt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Gewonde bij DSP-keuring nadat jonge hengst het publiek inspringt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:11

Het ligt er ook aan hoe de aanjagers werken, als er teveel druk op staat of teveel en tegelijk onduidelijke situaties ontstaan dan krijg je dat een paard het niet meer snapt en kunnen er dit soort dingen ontstaan.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-



Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:51

Sizzle schreef:
Haha, ja de eigenaar van mijn verzorgpaarden vroeger had goede springlijntjes. Die kon je echt niet altijd perse in de buitenbak losgooien :+
Op den duur wilde een potentiele koper een vrijsprong zien. Hebben ze overal rood-wit lint flink boven het hekwerk gespijkert op serieuze hoogte. Paard nam het sprongetje, galloppeerde door, nam het rood-witte band opstakel en stond binnen no-time achterop de wei (10 minuten lopen) _O-


:D
Zo een had ik er vroeger ook eens op het werk, internationaal springpaard..kwam daar altijd vakantie vieren en bosritjes maken tussendoor. Als ik die in de wei zette kon ik hem vaak een aantal weilanden verderop weer ophalen haha. Niet altijd handig als ze goed kunnen springen. :+

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Astrid_Brann, criollo_yess, DotBot, Gaby, siloux en 54 bezoekers