Hubertus Schmidt trekt zich terug uit de sport

Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elisa2

Re: Hubertus Schmidt trekt zich terug uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:20

Mee eens! Erg jammer dat hij moet stoppen met rijden wegens gezondheidsproblemen maar hij kan andere mensen waarschijnlijk nog enorm veel leren.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:11

Ik zie ook geen slechte foto? Paard lijkt me nogal overbouwd en hoog in het kruis blijven maar de aanleuning is smakelijk om te zien, neusje er netjes uit. Dus ik zie niet in wat voor een commentaar hier op zou moeten komen?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:55

996981 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik zie ook geen slechte foto? Paard lijkt me nogal overbouwd en hoog in het kruis blijven maar de aanleuning is smakelijk om te zien, neusje er netjes uit. Dus ik zie niet in wat voor een commentaar hier op zou moeten komen?

Dat is toch fout? Paard hoort ook in de uitgestrekte draf in balans te blijven en mag de rug niet hol trekken cq hoog blijven in het kruis. Te weinig activiteit en gedragenheid. Maar de neus is op de loodlijn, dus het is ok?

Dat is gewoon de bouw van het paard, het is pas fout dat iemand dat niet als dusdanig herkend. ;-)

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:29

Ik hoef geen standfoto te zien om dat te kunnen beoordelen gelukkig. Overbouwd zijn zegt niks over de balans, paard kan naar zijn kunnen perfect in balans lopen.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:01

996981 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik hoef geen standfoto te zien om dat te kunnen beoordelen gelukkig. Overbouwd zijn zegt niks over de balans, paard kan naar zijn kunnen perfect in balans lopen.

Knap. Zelfs de hengsten commissie laat de paarden opstellen om bouw te kunnen beoordelen. Paard op de foto loopt niet in balans. Die gaat op de voorhand.

Ga je nu serieus de hengsten commissie vergelijken met een jury en dressuurproef? Moet jij je paard ook opstellen aan de hand voordat je je dressuurproef begint? :+

Ieder paard loopt op de voorhand in een uitgestrekte draf..anders was het wel een verzamelde draf geweest...

Natuurlijk wil je bepaalde gedragenheid behouden en dat ze naar voren bewegen en niet de grond in maar in hoeverre ze dat kunnen is toch echt afhankelijk van de bouw.

Dit is gewoon geen slechte foto, wat je er ook van probeert te maken.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 14:19

En aan die criteria wordt voldaan..anders reed hij dat dier niet op dat niveau...

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie