Unika K: blikvanger van SICAB 2022, het WK voor PRE's

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Unika K: blikvanger van SICAB 2022, het WK voor PRE's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:55

Blijft een bijzondere kleur, als ik de merrie als veulen zie, ga ik bijna denken dat ze óók gaat schimmelen. Geen idee hoe die combinatie zich 'uit'.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:02

Ik weet niet zeker of ze gaat schimmelen. Blijkbaar accepteren ze die kleur niet, dus werd het schimmel (op papier). In deze link staat onderaan een foto van haar als veulen, daar lijkt ze veel donkerder. Wellicht schimmel maar dan met een dominant brindle deel?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:20

Seven schreef:
Ja daar oogt ze inderdaad donkerder
Ben benieuwd of ze dan wit word met de strepen.

Ik vind het eigenlijk wel mooi.

Weet een PRE kenner ook waarom ze zo strikt zijn kwa kleuren en aftekeningen?
Mijn gok: vanwege raszuiverheid. Bepaalde kleuren/patronen kwamen van origine niet voor in het ras, dus nu nog steeds uitsluitsel (Dit zie je overigens binnen meerdere stamboeken.). Opmerkelijk is dat brindle echt extreem zeldzaam is, tot nu toe het meest waargenomen binnen Amerikaanse rassen, die van origine vaak (deels) Spaans zijn.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Unika K: blikvanger van SICAB 2022, het WK voor PRE's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:42

Precies San, denk hetzelfde que (ver)kleur(ing), bijzonder dat de donkere strepen niet gaan schimmelen, terwijl dat juist een dominant gen is.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, DJZ, future_vet, ikbencarmen, ikkedus, Ine23, janneke584, kimmetje26, liespr, nien81, sterregoud, Ubermetrics, Vaiqua, Wopkebrok, xKatinkii en 36 bezoekers