Rixt van der Horst is A-status kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 16:57

Omrop Fryslân
Algemeen

Afbeelding
Rixt van der Horst. Foto: Arnd Bronkhorst /FEI


Het zijn moeilijke tijden voor paralympisch amazone Rixt van der Horst uit Grou. Ze heeft zich dit jaar niet gekwalificeerd voor het WK en daarom raakte ze in oktober haar A-status bij het NOC*NSF kwijt. Daarmee is de regerend wereldkampioen ook haar inkomsten kwijt.
"Ik kon pas in april met mijn nieuwe paard beginnen met trainen en wedstrijden en kon daarom niet gauw genoeg op niveau komen", vertelt Rixt van der Horst. In het zoeken naar een nieuw paard gaat veel tijd zitten.
Naast haar inkomen is ze ook haar auto kwijt. Ze voelde al wel wat aankomen. "Maar het geeft wel veel stress en onzekerheid. Het is altijd lastig om ieder jaar weer alles rond te krijgen, dat houdt mij ook wel bezig naast de sport."

EK
Volgend jaar kan ze weer in de benoeming komen voor een kwalificatie. "Als dat lukt voor het EK, is de kans groot dat ik de A-status terugkrijg."

Lees hier verder.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 25-11-22 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Ayasha
Blogger

Berichten: 57937
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:06

Sorry maar inzamel-acties zijn altijd verboden ongeacht waarover ze gaan op bokt maar deze verdoken reclame om iemand haar luxe hobby te ondersteunen is VN-nieuws?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:26

Nou inderdaad vind het belachelijk... Ik moet mijn paard verkopen maar mevrouw moet wel even gesponsord worden voor de sport hoor.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:40

Welkom in de paardenwereld. Die is duur. Talent is niet genoeg. Je bent niet de enige die het niet meer kan betalen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:44

Als een normale topruiter in een kader komt of uit een kader gezet wordt is het toch ook nieuws?
Zo raar is dit bericht niet.

Dandelion2
Berichten: 139
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:48

Goh wat een zure reacties. Deze dame zal heel veel tijd en energie in het trainen stoppen en kan niet maar even wat anders doen omdat de resultaten tegenvallen lijkt me. Wat dat betreft is de paardensport extra lastig omdat je met een nieuw paard zelf op de top van je kunnen kan zijn maar toch weer opnieuw moet beginnen. Als. ze wel ambieert om hiermee verder te gaan kost de training evenveel tijd alleen staat er niets meer tegenover. Ik hoop dat het haar lukt, zo’n groot bedrag is het niet als ik kijk naar andere sporten (voetbal!, lekker actueel op dit tijdstip). En een leuke Nederlandse combinatie motiveert weer jonge ruiters voor de toekomst.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57937
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:02

joyce B schreef:
Als een normale topruiter in een kader komt of uit een kader gezet wordt is het toch ook nieuws?
Zo raar is dit bericht niet.

Maar dan wordt er geen reclame gemaakt voor de sponsor actie die zal volgen en zielig gedaan over de auto. Welkom in de echte wereld. De meeste ruiters moeten hun eigen auto, paard en wedstrijden betalen. :+
Die steken ook veel tijd en energie in hun sport.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26903
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:17

We hebben het gedeelte over de inzameling eruit gehaald.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:32

Wauw echt serieus jongens? In het originele bericht staat ook geen fund me link, ik dacht op zijn minst dat het zo iets was. Alleen dat haar ouders een kerstmarkt organiseren om geld in te zamelen voor haar en niemand wordt verplicht om daarheen te gaan. En ook dat haar sponsors bij haar blijven, dus wij hoeven haar helemaal niet te sponsoren. Wees eens even niet zo zuur. Ik hoop van harte dat ze het geld bij elkaar krijgt voor het ek (en niet voor een nieuwe auto zoals jullie beweren). :o

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Re: Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:34

Wat jammer te lezen, lekker door trainen met je nieuwe paardje Rixt! :D

McGregor
Berichten: 234
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:49

Wat een zure reacties zeg. Als je een A-status hebt dan kun je gebruik maken van diverse voorzieningen van het NOC*NSF, het zal er best inhakken als je dat verliest. En een paard vinden voor de para-dressuur lijkt me ook niet makkelijk, zo’n dier moet feitelijk wat extra kwaliteiten hebben en om kunnen gaan met andere (gewichts)hulpen dan hij/zij ooit geleerd heeft.

Ik bewonder het doorzettingsvermogen van Rixt en haar familie. Hopelijk krijgt ze het geld bij elkaar om haar sportcarrière te vervolgen.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:53

Helemaal mee eens McGregor

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:23

Ayasha schreef:
joyce B schreef:
Als een normale topruiter in een kader komt of uit een kader gezet wordt is het toch ook nieuws?
Zo raar is dit bericht niet.

Maar dan wordt er geen reclame gemaakt voor de sponsor actie die zal volgen en zielig gedaan over de auto. Welkom in de echte wereld. De meeste ruiters moeten hun eigen auto, paard en wedstrijden betalen. :+
Die steken ook veel tijd en energie in hun sport.

Maar die hoeven niet ook nog eens alles aangepast te hebben. Paardensport is al duur en para ruiters liggen niet boven op de stapel bij sponsoren. Ik vind het behoorlijk misgunnen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:28

Dandelion2 schreef:
Goh wat een zure reacties. Deze dame zal heel veel tijd en energie in het trainen stoppen en kan niet maar even wat anders doen omdat de resultaten tegenvallen lijkt me. Wat dat betreft is de paardensport extra lastig omdat je met een nieuw paard zelf op de top van je kunnen kan zijn maar toch weer opnieuw moet beginnen. Als. ze wel ambieert om hiermee verder te gaan kost de training evenveel tijd alleen staat er niets meer tegenover. Ik hoop dat het haar lukt, zo’n groot bedrag is het niet als ik kijk naar andere sporten (voetbal!, lekker actueel op dit tijdstip). En een leuke Nederlandse combinatie motiveert weer jonge ruiters voor de toekomst.
Dat is het risico dat je neemt als (paarden)sporter imo. Elke sporter loopt risico op blessures of op het verliezen van een A-status, teamplaats etc. bij tegenvallende resultaten en zullen dan inderdaad wat anders moeten gaan doen.

Desondanks is het rot voor haar en hoop ik van harte dat het haar lukt om het geld bij elkaar te krijgen! Ik vind die kerstmarkt ook een goed idee - dat is in ieder geval al een stuk minder handje ophouden dan een Gofundme pagina o.i.d. :=

SjonnieZ

Berichten: 2319
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:29

Firelight schreef:
We hebben het gedeelte over de inzameling eruit gehaald.



Wat is daarvan de motivatie?
Er werd toch alleen maar op journalistiek verantwoorde algemene wijze vermeld op welke wijze deze topsporter haar hobby fund.

In een ander topic waarbij iemand een gevonden paard als houder onderhield werd een vermelding van een crowdfunding actie wel toegestaan.
Toen daar kritische opmerkingen op kwamen is door de redactie op de eerste vermelding van de crowdfundingsactie zelfs nog getemd op de kritische reacties op deze actie.

In dit topic wordt overigens niet kritisch maar gewoon zuur gereageerd..

Rixt als je meeleest.. succes met jouw verdere sportcarrière.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57937
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:48

janderegelaa schreef:
Maar die hoeven niet ook nog eens alles aangepast te hebben. Paardensport is al duur en para ruiters liggen niet boven op de stapel bij sponsoren. Ik vind het behoorlijk misgunnen hier.

Maakt dat uit? Op het eind van de dag is het gewoon een luxueuze hobby. Ja het is heel erg kl*te als het even niet gaat en je het daardoor even minder makkelijk kan doen allemaal en misschien bepaalde wedstrijden moet laten schieten maar dat geldt toch voor iedereen met paarden? :? Ze hééft tenminste al sponsoren. :+ Genoeg mensen die nu hun paard moeten verkopen omwille van de huidige economie. Het is geen kwestie van misgunnen want ik gun haar van harte dat ze de boel terug op de rails krijgt. Maar ik vind het vooral wat verwend en ondankbaar overkomen. :)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:53

Over overkomen gesproken: zuur, zuurder, zuurst :?

Ik wens deze dame veel succes. En dat ze ondanks alle tegenslag haar optimisme mag behouden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 23:22

Ayasha schreef:
janderegelaa schreef:
Maar die hoeven niet ook nog eens alles aangepast te hebben. Paardensport is al duur en para ruiters liggen niet boven op de stapel bij sponsoren. Ik vind het behoorlijk misgunnen hier.

Maakt dat uit? Op het eind van de dag is het gewoon een luxueuze hobby. Ja het is heel erg kl*te als het even niet gaat en je het daardoor even minder makkelijk kan doen allemaal en misschien bepaalde wedstrijden moet laten schieten maar dat geldt toch voor iedereen met paarden? :? Ze hééft tenminste al sponsoren. :+ Genoeg mensen die nu hun paard moeten verkopen omwille van de huidige economie. Het is geen kwestie van misgunnen want ik gun haar van harte dat ze de boel terug op de rails krijgt. Maar ik vind het vooral wat verwend en ondankbaar overkomen. :)

Het is ooit als een hobby begonnen maar ze is nu gewoon topsporter. En die worden ondersteund door het NOC-NSF zodat ze die topsport kunnen uitoefenen en NL kunnen vertegenwoordigen. Dat ze haar A status verliest omdat haar nieuwe paard nog net niet klaar is is gewoon zuur. Want ze verliest wel de status maar haar kosten gaan omhoog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 23:35

Ayasha schreef:
janderegelaa schreef:
Maar die hoeven niet ook nog eens alles aangepast te hebben. Paardensport is al duur en para ruiters liggen niet boven op de stapel bij sponsoren. Ik vind het behoorlijk misgunnen hier.

Maakt dat uit? Op het eind van de dag is het gewoon een luxueuze hobby. Ja het is heel erg kl*te als het even niet gaat en je het daardoor even minder makkelijk kan doen allemaal en misschien bepaalde wedstrijden moet laten schieten maar dat geldt toch voor iedereen met paarden? :? Ze hééft tenminste al sponsoren. :+ Genoeg mensen die nu hun paard moeten verkopen omwille van de huidige economie. Het is geen kwestie van misgunnen want ik gun haar van harte dat ze de boel terug op de rails krijgt. Maar ik vind het vooral wat verwend en ondankbaar overkomen. :)

Het is haar werk.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 00:37

Ja en? En zijn genoeg mensen die gedwongen iets anders moeten gaan doen of nog maar deels het beroep uitoefenen wat ze het liefste doen. Wat maakt het anders dat het hier over een (top)sporter gaat? Als dit gezien wordt als werk dan moet je dat niet anders benaderen dan andere beroepen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 01:01

De azijn is gelukkig voor veel mensen nog te betalen lees ik.

Wat jammer dat je door een lange zoektocht je A status kwijraakt.
Het is nu eenmaal geen fiets waar je even wat aan aanpast.

Hopelijk is alles snel weer op de rails. :)

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 01:09

Het is werk. Zit risico aan..en aan haar werk als paralympische amazone zit zowiezo risico..

Mooi dat t kan. Maar ik steun zoiets kwa geld niet..


Iedereen moet werken.. van je hobby je beroep maken mooi.

Maar niet zeuren als t niet gaat.

Dat heeft elke eigen onderneming/zzper. Bouw je maar een buffer op.

En heb je niet.. jammer..

Ik drink mn glas azijn op..

Smaakt goed sunnda.. word je realistisch van... kan t jou aanraden!!!

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 01:15

Schaamteloos om zo de azijnfles leeg te gooien ten koste van een meervoudig gehandicapte die ondanks haar beperkingen al jaren aan de wereldtop meedraait. Beetje empathie en compassie kan geen kwaad.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 01:19

amen schreef:
Het is werk. Zit risico aan..en aan haar werk als paralympische amazone zit zowiezo risico..

Mooi dat t kan. Maar ik steun zoiets kwa geld niet..


Iedereen moet werken.. van je hobby je beroep maken mooi.

Maar niet zeuren als t niet gaat.

Dat heeft elke eigen onderneming/zzper. Bouw je maar een buffer op.

En heb je niet.. jammer..

Ik drink mn glas azijn op..

Smaakt goed sunnda.. word je realistisch van... kan t jou aanraden!!!

Ik vind het oprecht sneu als je zo in het leven staat.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 02:07

Sunnda schreef:
De azijn is gelukkig voor veel mensen nog te betalen lees ik.

Wat jammer dat je door een lange zoektocht je A status kwijraakt.
Het is nu eenmaal geen fiets waar je even wat aan aanpast.

Hopelijk is alles snel weer op de rails. :)

Aan de andere kant regels zijn regels. Zuur maar zo werkt het.