Help! Ozosnel is zoek! Deel III

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sinterklaas

Berichten: 121
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: Deels Spanje/deels Nederland

Help! Ozosnel is zoek! Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 13:54

*Sinterklaas
Algemeen

Afbeelding
Mijn lieve Ozosnel, eerder al eens op de foto gezet door
een lieve Bokt-moderator. Foto: Essie73


Wat dat malle paard zich allemaal in zijn hoofd gehaald heeft, geen idee. Maar feit is wel dat we Ozosnel nog niet terug hebben in het Grote Pietenhuis. We hadden hem vandaag bijna te pakken, we hebben hem gezien, maar helaas was hij net even sneller én slimmer dan wij. Ik zit nu even in mijn werkkamer bij te komen, want we hebben de hele dag gelopen. Jullie hadden de link van de kalender al vrij snel in de smiezen gelukkig, en zelfs net iets sneller dan Speurpietje. De datum op de kalender, zaterdag 18 november 1989, in combinatie met het plaatje van mijn oude stoomboot, verwezen inderdaad naar mijn intocht in Nederland in dat jaar. Dat was, precies zoals jullie zeiden, in de plaats Gorinchem. Wat een gedoe was dat zeg, met mijn Pakjesboot 12 die daar niet door de sluis paste. Ik moest toen overstappen in een kleiner bootje, de Pakjesboot 5, en mijn toenmalige Wegwijs- en Hoofdpiet hadden dat niet door. Wegwijspiet heeft toen nog zelfs mijn kleren aangetrokken en zich voor mij uitgegeven. Ja, dat was wel even wat hoor!

En vandaag waren wij daar dus weer, 33 jaar en een aantal dagen later. Want Ozosnel moest daar zijn, die kalender hebben we dus waarschijnlijk toch niet voor niets gevonden. Maar waar was het paard dan toch? Gorinchem is nog best wel groot. Omdat ik mijn paard niet heb, zijn we maar met de auto gegaan, lopen was ook een beetje ver. Een lief gezin zag ons rijden, op zoek naar een parkeerplek, en boden Chauffeurpiet aan dat hij de auto gratis mocht parkeren en opladen bij hen op de oprit. Dat vond ik nog eens alleraardigst van deze mensen en heb hen uiteraard beloond met flink veel lekkers: een groot stuk gevuld speculaas en een banketletter voor de ouders en twee zakken met strooigoed en taaitaai voor de beide kinderen. Plus voor allen ook nog een lekkere chocoladeletter. Mijn pieten en ik zijn toen snel de stad in gelopen. Eén van de kinderen, het meisje, had Ozosnel gezien bij een groentewinkel. Het andere kind, een jongen, zag hem in de buurt van het ziekenhuis. Dat riep bij mij enige verwarring op, maar Speurpiet wees mij toen op zijn tablet. Hij had een kaart opgezocht en daarop was te zien dat er een groentewinkel zit vlakbij het ziekenhuis. Daar zijn wij dus snel heen gegaan, maar helaas… geen Ozosnel te bekennen. De eigenaar van de groentewinkel wel, en die was niet zo heel blij. Want mijn trouwe schimmel blijkt hier wel op bezoek te zijn geweest: hij heeft vier appels en twee winterpenen opgegeten, deze stonden buiten in bakken om verkocht te worden. Ik heb de beste man gekalmeerd en hem netjes betaald voor alle appels en wortels. Ook heb ik hem de opdracht gegeven om een hele lading perssinaasappelen af te leveren bij het Grote Pietenhuis, daar genieten we elke dag weer van een glaasje versgeperst sap bij het ontbijt en de sinaasappels waren toch bijna op. De groenteman was weer blij, de pieten zijn elke dag blij met vers sap en dan ben ik ook weer blij. De tweelingdochters van de groenteman vertelden mij nog dat Ozosnel verder was gelopen in de richting van de Merwede.

Dus wij zijn ook snel die kant op gelopen. Maar waar ga je dan zoeken, want de Merwede is groot en breed. Nadat we een hele tijd langs het water hadden gelopen, kregen we gelukkig hulp. Chauffeurpiet werd aangesproken door twee jongetjes, die hadden mijn schimmel gezien bij de veerboten, nog geen tien minuten geleden. Wij zijn daar heen gerend, zo snel we konden. Maar helaas… we kwamen te laat. We zagen de laatste boot net wegvaren, de Merwede op. Op het achterdek, tussen de fietsen, daar zagen we Ozosnel staan! Zijn manen wapperden in de wind, hij hinnikte vrolijk en liet zich aaien door iedereen aan boord. Maar ja, waar gaat die boot heen? De informatieborden hielpen ons in ieder geval niet veel verder, er gaan namelijk verschillende boten. Van hieruit kun je naar Hardinxveld, maar ook naar Werkendam, Sleeuwijk of Woudrichem. Wel allemaal plaatsen in Noord-Brabant, maar daar hebben we nu ook niet veel aan. Wel hebben mijn pieten weer wat spulletjes gevonden, maar of we daar veel aan hebben? Want op een van de pieren vond Speurpiet een stethoscoop, deze hing bovenaan een doorgangshek naar één van de veerboten. Hoge Hoogtepiet is gelukkig nogal lang, hij ging even op zijn tenen staan en kon hem toen zo pakken. Dat ding zal wel verloren zijn door een arts of dierenarts. Als jullie weten van wie hij is, laat diegene maar een briefje in zijn schoen doen, dan zorg ik dat hij of zij hem weer terugkrijgt. Intussen vond Chauffeurpiet in het gras bij een andere pier een stuk papier met de naam Tinus erop geschreven. Nou echt hoor Bokkertjes, ik snap er weer geen sikkepitje van. Chauffeurpiet is de auto gaan halen, want het werd al wat donker en hier kwamen we op deze manier ook niet meer verder. Ik ben even op een bankje gaan zitten, terwijl Speurpietje en Hoge Hoogtepiet nog eens bij het water gingen kijken. En ja hoor, Speurpietje zou Speurpietje niet zijn als hij niet nog eens iets vond. In het water zag hij een glanzend, zilverkleurig schijfje drijven, een cd of dvd leek het wel. Deze lag iets te ver uit de kant, beide pieten konden er net niet bij, maar Hoge Hoogtepiet had al snel een oplossing. Een klein eindje bij de boten vandaan zat een visser, hij heeft van deze man een schepnet kunnen lenen en toen kon hij er wel bij om het schijfje uit het water te vissen. We hebben hem bekeken, maar er zit geen etiketje ofzo op, wel een vage tekst, de gebruikte stift was duidelijk niet watervast. Het enige dat wij er nog uit kunnen halen is iets dat lijkt op een rode zes. Hoge Hoogtepiet heeft uiteraard het schepnet nog naar de visser teruggebracht en hem als dank een vis gegeven, gemaakt van chocolade. Heeft die beste man vandaag toch ook nog iets gevangen. Toen Chauffeurpiet aankwam met de auto, hebben wij uiteraard het schijfje even in de cd-speler gestopt, maar er kwam geen geluid. En nee, de cd-speler is niet kapot, want de nieuwste cd met Sinthits speelt hij perfect af.

Terug in het Grote Pietenhuis is Speurpietje direct weer achter zijn laptop gekropen met het schijfje, de stethoscoop en het stukje papier. Ben benieuwd wat hij gaat vinden hiermee. Of weten jullie het toevallig al, lieve bokkers? Want als je het al weet, wil je het dan in dit topic even posten? Want wij willen Ozosnel nu echt wel graag terug, nu het wat kouder wordt. Helpen jullie ons weer meepuzzelen waar dat trouwe schimmeltje heen gevaren is? Als je hem toevallig ergens ziet lopen of je kunt hem pakken, wil je dat dan ook laten weten? Dan komen wij er zo snel mogelijk aan om hem weer op te halen.


Lieve groetjes van jullie oude vriend,

Sinterklaas

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:33

Een rode 6 met iets erbij wat was uitgeveegd... Dat moet denk ik 6th Gate zijn :j dat nummer komt uit 2001, toen waren muziekcd's nog een ding.
The gates, are open!

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Help! Ozosnel is zoek! Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:05

ik denk Woudrichem! de stethoscoop van dokter Tinus, en dokter Tinus is opgenomen in Woudrichem en in seizoen 6 komt hij (Dokter Tinus) weer terug naar zijn oude dorp....
Of denk ik nu weer te makkelijk?

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Help! Ozosnel is zoek! Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:44

Dat dacht ik ook meteen.