Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:20

De loterij staat op Facebook hoor.

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:54

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:05

Lekker makkelijk zo …. Vind dat zoiets gewoon live uitgezonden moet worden dat er zo min mogelijk mee gesjoemeld kan worden maar gewoon geld innen en zeggen ja je hebt niks vind ik echt wel belachelijk.

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:06

Even laten zien wie / welk nummer er gewonnen heeft is wel het minste dat je kan doen bij een loterij waar mensen lootjes gekocht hebben ja :j

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:07

D'r staat alweer een nieuwe reactie van PzS, ik bedoel B, onder de opmerking. Wederom een pareltje.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:18

pmarena schreef:
Even laten zien wie / welk nummer er gewonnen heeft is wel het minste dat je kan doen bij een loterij waar mensen lootjes gekocht hebben ja :j

precies even een filmpje van welk nummer je grabbelt of waar de computer stopt met draaien.
Ze zijn zo goed met alles op social media gooien en zoiets dan weer niet.

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:24

Ik kan me wel voorstellen dat als er niets meer over gezegd wordt (is dat echt zo?) dat mensen dan gaan twijfelen van joh heb je wel daadwerkelijk een winnaar gekozen of heb je het geld gewoon in je zak gestoken....

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:25

Volgens PZB staat de uitslag wel ergens op FB.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:06

Wat een onprofessioneel zooitje is het ook. Die reactie op die vraag :')

Je wil wel geld van mensen maar het is teveel moeite om die vraag netjes te beantwoorden en een link bij te voegen met de winnende loten en je gaat een sneer uitdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:09

Sure_lee schreef:
Volgens PZB staat de uitslag wel ergens op FB.

Die van de Horse event actie staan erop, die van de actie ervoor is nergens te bekennen. Alleen het 1e bericht, zonder een sluitingsdatum en maand later nog keer hetzelfde bericht. Verder niks.

Dacht dat het openbaar maken een verplichting is? Of is dat gewoon wat men wenselijk vind om niet het idee te krijgen geflest te worden? :+

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:19

Winactie waarvoor spelers betalen
Wilt u een winactie (loterij) organiseren waar deelnemers prijzen kunnen winnen en vraagt u geld om mee te doen? Dat mag alleen voor het algemeen belang (goede doel). U moet een vergunning hebben:

u vraagt de vergunning eenmalige loterij aan bij de Kansspelautoriteit bij prijzengeld hoger dan € 4.500
u vraagt een vergunning aan bij de gemeente bij prijzengeld lager dan € 4.500
Een loterij om geld op te halen voor een individu of voor commercieel belang, mag niet.


Bron: https://ondernemersplein.kvk.nl/kansspe ... C%2010.000

Hier staat niets over hoe het werkt met de uitslag bekend maken. Misschien wordt dat in de vergunning geregeld?
In dit geval dus via de gemeente, aangezien 1 prijs van 8 personen qua b&b nooi boven de 4500 euro uitkomt.

Gemeente Enschede heeft het antwoord:
Bron: https://www.enschede.nl/bingo-loterij-o ... rganiseren
VERGUNNING AANVRAGEN
Als u met uw vereniging een loterij organiseert waarbij prijzen te winnen zijn, dan moet u minstens 3 weken van tevoren een vergunning aanvragen.

Voorwaarden
De totale netto-opbrengst is voor een goed doel. U mag alleen noodzakelijke onkosten maken.
De prijzen mogen niet bestaan uit geld, waardepapieren of alcohol. De totale waarde van de prijzen is niet meer dan € 4.500. Is dit hoger, dan moet u een vergunning aanvragen bij het Ministerie van Justitie. Prijzen, loterijbelasting en overige onkosten mogen samen niet meer zijn dan 40 procent van de waarde van de verkochte loten.
Op de loten en in alle aankondigingen moet u de toestemming van de gemeente vermelden, inclusief datum, nummer, naam van de vergunninghouder en adres waar informatie verkrijgbaar is.
Een bestuurslid moet de trekking doen. Als de totale waarde van de prijzen meer dan € 450 is, moet er een notaris bij de trekking zijn.
Kinderen tot 16 jaar mogen op of aan de openbare weg geen loten verkopen.
Van de verloting moet een afzonderlijke en overzichtelijke administratie worden gevoerd. De niet-verkochte loten moet u 3 dagen voor de trekking inleveren bij de afdeling Vergunningen van de gemeente. Binnen 3 weken na de trekking moet u een uitgewerkte rekening en verantwoording met toelichting en trekkingslijsten sturen naar de afdeling Vergunningen.
U moet de prijzen vanaf de trekking tot tenminste 1 jaar na de trekking beschikbaar stellen aan de winnaars. Kunt u de prijzen moeilijk bewaren, dan moet u aan winnaars die hun prijs later ophalen een redelijke vergoeding geven.


Een bestuurslid moet de trekking doen.

Aan dit stukje schort het nog al:
Op de loten en in alle aankondigingen moet u de toestemming van de gemeente vermelden, inclusief datum, nummer, naam van de vergunninghouder en adres waar informatie verkrijgbaar is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:26

Jullie helpen ze wel behoorlijk hier met alle goede tips.........

Hoe ze handelen en communiceren zegt mij wel genoeg, maar heel veel mensen zijn niet zo kritisch.

En laten we eerlijk zijn. In de paardenwereld gaat het niet altijd om kwaliteit, de waarheid, eerlijkheid etc. Mensen met een mooi praatje hebben veel volgers.
Kan je een mooie site met mooi logo neer plempen, ben je vast professional.
Inhoud is echt als laatste belangrijk vaak.

Nu met dat veulen ook. Daarmee winnen ze weer veel oehh's en ahhh's. Ik lees zelfs reacties als; mag ik hem? Maar serieus...........Dat zijn toch ook geen normale reacties.

Bij de loterij is hun reactie; zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.........Dat is gewoon ronduit onbeschoft naar mensen die geld hebben overgemaakt om mee te doen.

lowe
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:30

Afbeelding

Als het goed is, is de trekking wel live geweest op FB.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:36

MarliesV, maar de grap is dat als je de link naar de AirBNB volgt, je voor een weekend (vrijdag tot zondag) ja voor alleen 4 man al 470 euro kwijt bent. Voeg daar nog wat extra volwassenen of kinderen aan toe en de prijs stijgt verder. Oftewel, ik ga er even vanuit dat een weekend vrij-zo is, zit je dus al boven die 450 euro en zal er dus ook een notaris aanwezig moeten zijn. (In geval van za-zo zit je met 8 volwassenen op 458 euro). En aan bovenstaande printscreen te zien was dat bij die trekking ook al het geval. Maar ik geloof nooit dat daar een bestuurslid en notaris bij zijn geweest.

Ik hoop eigenlijk gewoon dat de gemeente hier even bovenop gaat zitten.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:57

Blacky94 schreef:
MarliesV, maar de grap is dat als je de link naar de AirBNB volgt, je voor een weekend (vrijdag tot zondag) ja voor alleen 4 man al 470 euro kwijt bent. Voeg daar nog wat extra volwassenen of kinderen aan toe en de prijs stijgt verder. Oftewel, ik ga er even vanuit dat een weekend vrij-zo is, zit je dus al boven die 450 euro en zal er dus ook een notaris aanwezig moeten zijn. (In geval van za-zo zit je met 8 volwassenen op 458 euro). En aan bovenstaande printscreen te zien was dat bij die trekking ook al het geval. Maar ik geloof nooit dat daar een bestuurslid en notaris bij zijn geweest.

Ik hoop eigenlijk gewoon dat de gemeente hier even bovenop gaat zitten.


Je komt een 0 tekort ;) , de grens ligt op 4500 euro en niet op 450 euro.

Superpony, dit is echt 2 minuten google geweest, als dat al helpen is....
Ze weten dat ze vergunning nodig zijn, anders hadden ze dat er niet bij gezet. En deze info is echt direct voor handen op internet.

Zolang ze de paarden niet benadelen zal het mij aan de kont oxideren of ze een verloting houden of niet.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:03

Ze zeggen zelf dat ze het niet op fb gezet hebben maar alleen per mail bekend gemaakt hebben aan de winnaars hoorde je niks had je niks gewonnen

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:05

Dat is ook manier van communiceren _O-

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:11

Ze schrijven dat de nrs nog wel ergens op fb staan. Lekkere klantvriendelijk. Je dokt 25 euro voor een loting en zoek vervolgens zelf maar waar de uitslag staat.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:13

Om vervolgens nog zo'n sneer te krijgen, heel bijzonder.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:16

MarliesV schreef:
Blacky94 schreef:
MarliesV, maar de grap is dat als je de link naar de AirBNB volgt, je voor een weekend (vrijdag tot zondag) ja voor alleen 4 man al 470 euro kwijt bent. Voeg daar nog wat extra volwassenen of kinderen aan toe en de prijs stijgt verder. Oftewel, ik ga er even vanuit dat een weekend vrij-zo is, zit je dus al boven die 450 euro en zal er dus ook een notaris aanwezig moeten zijn. (In geval van za-zo zit je met 8 volwassenen op 458 euro). En aan bovenstaande printscreen te zien was dat bij die trekking ook al het geval. Maar ik geloof nooit dat daar een bestuurslid en notaris bij zijn geweest.

Ik hoop eigenlijk gewoon dat de gemeente hier even bovenop gaat zitten.


Je komt een 0 tekort ;) , de grens ligt op 4500 euro en niet op 450 euro.

Superpony, dit is echt 2 minuten google geweest, als dat al helpen is....
Ze weten dat ze vergunning nodig zijn, anders hadden ze dat er niet bij gezet. En deze info is echt direct voor handen op internet.

Zolang ze de paarden niet benadelen zal het mij aan de kont oxideren of ze een verloting houden of niet.

Wellicht lees ik het verkeerd hoor, maar ik lees alleen dat het in geval van een bedrag hoger dan 4.500 euro naar MvJ moet. Maar daar heb ik het niet over, zie dikgedrukte en onderstreepte in je eigen bericht. En dat is volgens mij toch echt van toepassing bij een trekking onder gemeentelijke vergunning, en niet onder vergunning van het MvJ.

MarliesV schreef:
Gemeente Enschede heeft het antwoord:
Bron: https://www.enschede.nl/bingo-loterij-o ... rganiseren
VERGUNNING AANVRAGEN
Als u met uw vereniging een loterij organiseert waarbij prijzen te winnen zijn, dan moet u minstens 3 weken van tevoren een vergunning aanvragen.

Voorwaarden
De totale netto-opbrengst is voor een goed doel. U mag alleen noodzakelijke onkosten maken.
De prijzen mogen niet bestaan uit geld, waardepapieren of alcohol. De totale waarde van de prijzen is niet meer dan € 4.500. Is dit hoger, dan moet u een vergunning aanvragen bij het Ministerie van Justitie. Prijzen, loterijbelasting en overige onkosten mogen samen niet meer zijn dan 40 procent van de waarde van de verkochte loten.
Op de loten en in alle aankondigingen moet u de toestemming van de gemeente vermelden, inclusief datum, nummer, naam van de vergunninghouder en adres waar informatie verkrijgbaar is.
Een bestuurslid moet de trekking doen. Als de totale waarde van de prijzen meer dan € 450 is, moet er een notaris bij de trekking zijn.
Kinderen tot 16 jaar mogen op of aan de openbare weg geen loten verkopen.
Van de verloting moet een afzonderlijke en overzichtelijke administratie worden gevoerd. De niet-verkochte loten moet u 3 dagen voor de trekking inleveren bij de afdeling Vergunningen van de gemeente. Binnen 3 weken na de trekking moet u een uitgewerkte rekening en verantwoording met toelichting en trekkingslijsten sturen naar de afdeling Vergunningen.
U moet de prijzen vanaf de trekking tot tenminste 1 jaar na de trekking beschikbaar stellen aan de winnaars. Kunt u de prijzen moeilijk bewaren, dan moet u aan winnaars die hun prijs later ophalen een redelijke vergoeding geven.

Een bestuurslid moet de trekking doen.

Aan dit stukje schort het nog al:
Op de loten en in alle aankondigingen moet u de toestemming van de gemeente vermelden, inclusief datum, nummer, naam van de vergunninghouder en adres waar informatie verkrijgbaar is.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:26

Oh je hebt gelijk, daar heb ik over een 0 heen gelezen. Ik had uit het eerste bericht 4500 gehaald en dat in het tweede bericht niet gezien.

Maar ja, wie doet er wat aan als ze zich daar niet aan houden....Dito voor de vergunning...
Want die vorige verloting ging ook compleet over die 450 euro heen qua waarde.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:33

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:49

MarliesV schreef:
Oh je hebt gelijk, daar heb ik over een 0 heen gelezen. Ik had uit het eerste bericht 4500 gehaald en dat in het tweede bericht niet gezien.

Maar ja, wie doet er wat aan als ze zich daar niet aan houden....Dito voor de vergunning...
Want die vorige verloting ging ook compleet over die 450 euro heen qua waarde.

Naja dat laatste inderdaad. Maar blijkbaar zijn er mensen binnen de gemeente op de hoogte dat die vergunning helemaal niet afgegeven is terwijl zij roepen van wel. Of dat dit idd weer zo'n gevalletje wordt dat men er makkelijk mee weg komt want wellicht moeilijk te handhaven?
Eigenlijk ook wat superpony zegt. Op zich maakt het mij ook niet zoveel uit dat ze wat gaan verloten. Maar het wordt wel eens tijd dat men/externe instanties eens serieus gaat kijken naar hoe de (financiele) zaken daar geregeld zijn.

Lieser
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:01

candalisa schreef:
Lekker makkelijk zo …. Vind dat zoiets gewoon live uitgezonden moet worden dat er zo min mogelijk mee gesjoemeld kan worden maar gewoon geld innen en zeggen ja je hebt niks vind ik echt wel belachelijk.

Hoezo? Dat doet de sponsorloterij toch ook niet?

Namen vrijgeven mag niet vanwege de AVG.

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:04

Nee maar je kan wel de winnende lotnummers publiceren. Ik doe elk jaar mee met een loterij van Stichting Dierenhulp Hongarije via facebook en daar wordt de trekking live uitgezonden, minimaal 1 post gemaakt en vastgepind met winnende lotnummers en daarnaast word je persoonlijk gecontacteerd als je wat hebt gewonnen.