Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:13

Er nog eens over nadenkend:
Nieuwsberichten plaatsen zonder dat je een comment kunt geven, maar wél met de opties 'duimpje omhoog' 'duimpje horizontaal' of 'duimpje naar beneden'. Met het verzoek (hoewel, verzoek? Liever eigenlijk een verplichte pop-up bij het verlaten van het topic :P :)) ) om de lezers van het betreffende topic een keuze te laten maken: boeiend, neutraal of niet boeiend.

Dan kan je op geheel anonieme wijze als bokker je ei kwijt en op een soort van objectieve wijze als NR er achter komen wat 'men' ervan vindt.

Maar ja, als dat al een idee is dat de NR wel zou willen uitproberen, dan kan dat ongetwijfeld pas als Flarum er is :+

Oh wacht, het kan in principe natuurlijk ook nu best al: gewoon eens een maandje bij ieder nieuwsbericht een poll doen met: wat vind je van dit bericht? En dan reageren óf uitzetten óf juist vragen om motivatie van je keuze.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:29

Ibbel schreef:
Er nog eens over nadenkend:
Nieuwsberichten plaatsen zonder dat je een comment kunt geven, maar wél met de opties 'duimpje omhoog' 'duimpje horizontaal' of 'duimpje naar beneden'. Met het verzoek (hoewel, verzoek? Liever eigenlijk een verplichte pop-up bij het verlaten van het topic :P :)) ) om de lezers van het betreffende topic een keuze te laten maken: boeiend, neutraal of niet boeiend.

Dan kan je op geheel anonieme wijze als bokker je ei kwijt en op een soort van objectieve wijze als NR er achter komen wat 'men' ervan vindt.

Maar ja, als dat al een idee is dat de NR wel zou willen uitproberen, dan kan dat ongetwijfeld pas als Flarum er is :+

Oh wacht, het kan in principe natuurlijk ook nu best al: gewoon eens een maandje bij ieder nieuwsbericht een poll doen met: wat vind je van dit bericht? En dan reageren óf uitzetten óf juist vragen om motivatie van je keuze.


Het enige wat ze hoeven te doen is het likesysteem van de fototopics overbrengen naar VN zodat je dmv dat duimpje kan aangeven of je het leuk vindt inderdaad.

Goed plan +:)+ Toen ik nog bij de NR zat, had ik dit echt een supergoed idee gevonden :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:01

Sterker nog: ik heb het idee over het like-systeem al jaren geleden geopperd bij de NR, maar toen was het er niet doorheen gekomen.
Ik ga in elk geval vragen of deze optie technisch haalbaar is. Ik denk van wel, want het systeem is al bekend van de fotofora. Zou toch niet zo ingewikkeld hoeven te zijn :)

Overigens is dit topic geopend voor inhoudelijke feedback voor de VN-artikelen. Het modereren op VN (maar ook andere fora) is een andere tak van sport en dit is iets waar dit topic niet voor bedoeld is. De NR is ook niet verantwoordelijk voor de reacties van gebruikers en/of het plaatsen van slotjes, dit is een zaak van de moderators.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:16

Oftewel, geen uitleg waarom een heel nuttig topic met veel info en een mooie discussie volledig verwijderd wordt vanwege een user die er een drama van maakt en de Mods vraagt om hem te sluiten en te verwijderen? Ik dacht dat Bokt niet aan verwijderen deed?

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:19

Oscar schreef:
Overigens is dit topic geopend voor inhoudelijke feedback voor de VN-artikelen.


Er wordt hier feedback gegeven over het verwijderde PZB heeft nieuwe locatie gevonden nieuwstopic.

De feedback is: wat jammer dat dit bericht in z'n geheel is verwijderd, had die ruzie tussen 2 gebruikers niet verwijderd kunnen worden ipv het hele topic?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:22

Klopt, dat snap ik, maar ik denk dat het wel goed is om een scheiding te maken tussen inhoudelijke feedback over het artikel zelf en de evt. reacties van gebruikers en modacties. De NR kan niets met deze feedback omdat zij niet modereren/slotjes zetten. De mods kunnen dat wel en ik zal vragen of zij hier even willen reageren.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:39

Dan is de volgende (algemene) feedback:
Keuze tussen
a) geef de NR de opties wél zelf te modden
of
b) de mods grijpen in op een manier die de NR de beste vindt
of
c) tems op nieuws kunnen uberhaupt niet, NR-leden bepalen in overleg met de mods of, wanneer en hoe er ingegrepen moet worden als er discussies ontstaan - wat in feite op a) neerkomt, maar dan via een omweg

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:48

Andere optie die ook al eerder genoemd is: waarom geen nieuwsfeed van de bekende nieuwssites (Horses, Hoefslag, enz.) en alleen eigen artikelen plaatsen?
Dan zit je ook niet met bronvermelding, worden mensen gewoon doorgestuurd naar de nieuwsberichten van de sites als ze op de feed klikken en hoeft de NR zich alleen nog maar bezig te houden met community, blogs, informatieve artikelen, enz.
Wat ze ontzettend leuk doen, er staan weer een aantal leuke artikelen op VN die echt prima bij Bokt passen, leuk zijn geschreven en leuk te lezen zijn.

En als er dan een nieuwsartikel uit de feed vraagt om een discussie, kan dat op de oorspronkelijke sites of kan met een apart topic openen op het forum zelf.
Maar volgens mij was dat ook iets dat met Flarum zou komen.

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:56

Met het gevaar vreselijk off-topic te gaan… het aantal clicks lijkt me niet de beste manier om te kijken of iets interessant is voor de community. Ik open best vaak een nieuws-topic en dan denk ik “waar gaat dit over”. Dan wordt dat dus wel gezien als dat ik het gelezen heb, maar of ik het ook interessant vind, is een tweede.

De poll of het like-systeem lijkt me een mooie aanvulling dus.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:41

Oscar schreef:
Sterker nog: ik heb het idee over het like-systeem al jaren geleden geopperd bij de NR, maar toen was het er niet doorheen gekomen.
Ik ga in elk geval vragen of deze optie technisch haalbaar is. Ik denk van wel, want het systeem is al bekend van de fotofora. Zou toch niet zo ingewikkeld hoeven te zijn :)

Overigens is dit topic geopend voor inhoudelijke feedback voor de VN-artikelen. Het modereren op VN (maar ook andere fora) is een andere tak van sport en dit is iets waar dit topic niet voor bedoeld is. De NR is ook niet verantwoordelijk voor de reacties van gebruikers en/of het plaatsen van slotjes, dit is een zaak van de moderators.

Like systeem lijkt mij een simpele oplossing die al veel extra info oplevert.

Maar waar zou je dan kwijt moeten, als dit niet het juiste topic is daarvoor, dat een heel interessant, door veel bokkers gelezen en bediscusieerd VN topic, verwijderd is? In het topic kan niet meer, je kunt dus ook niet meer de knoppen tip de NR gebruiken...oftewel dan loop je vast.
Ik denk dus juist dat het voor de NR juist hele relevante feedback is dat een dergelijk artikel heel interessant gevonden wordt, en dat dergelijke interessante artikelen dus ook door mods zomaar verwijderd worden.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:41

Oscar: dan is deze sticky ook puur onzin.

Je mag feedback geven maar daar komt als reactie op 'bedankt voor je feedback, maar we leggen het naast ons neer' en alles wat de mods aan moderatie doen op nieuwsartikelen mag niet voorzien worden van feedback?

Wauw.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:59

Niet echt onzin want er is een duidelijke scheiding (feedback voor de NR in dit topic, andere feedback (bijv. het modereren) kan altijd op FZ), maar ik ben het wel met jullie eens dat het op deze manier best omslachtig is.
We gaan met het team om de tafel hoe het beter en efficienter kan en vooral ook om het voor jullie beter te maken. Dat is niet in een dag geregeld, maar we zijn er naar aan het kijken en binnenkort meer nieuws daarover.

De vraag over het PZB-topic ligt bij de mods uit en zij komen daar asap. op terug :)

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:10

Oscar schreef:
Sterker nog: ik heb het idee over het like-systeem al jaren geleden geopperd bij de NR, maar toen was het er niet doorheen gekomen.
Ik ga in elk geval vragen of deze optie technisch haalbaar is. Ik denk van wel, want het systeem is al bekend van de fotofora. Zou toch niet zo ingewikkeld hoeven te zijn :)

.


Ik vind dit een leuk en goed idee en geef het een duimpje +:)+ .

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:31

Amber_anne schreef:
Ik ben het eens met het topic over pzb, hier heb ik me ook over verbaasd. Het topic liep goed tot twee gebruikers een discussie starten en het werd verwijderd. Alleen de discussie verwijderen zou prima kunnen zonder het topic aan te passen of dat er gaten vielen.

Tevens lijkt het me heel zonde om het hele topic te verwijderen. Er werden hele nuttige bijdragen gedaan en van beide kanten werden er dingen belicht.


Is het hele topic verwijderd? Dat heb ik niet eens meegekregen. Alleen dat het gesloten was. Wat is de reden om het hele topic te verwijderen als ik vragen mag. Ik neem aan dat het gesloten topic ook niet meer terug te vinden is?
*edit* Ik zie Oscars reactie nu. Ik ben benieuwd naar de terugkoppeling.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:44

Wellicht hebben we te abrupt gehandeld in het geval van het PZB topic. Het topic ontspoorde van ‘het loopt redelijk maar op het randje van wat nog kan qua Boktregels’ met ervaringen die niet uit de eerste hand zijn en off-topic discussies naar ‘er gebeurt ineens heel veel tegelijk en er worden persoonlijke vetes uitgevochten waar dat niet de bedoeling is inclusief tientallen foto’s en informatie’ binnen een paar uur tijd. Dan moet je wel eens snel handelen en in dit geval is er wellicht een minder gebruikelijke keuze gemaakt. Daarbij is er ook contact geweest met de gebruikers die betrokken waren in het conflict en die de gegevens graag verwijderd wilden hebben. Dan zou er uiteindelijk dusdanig veel uit het topic verwijderd worden dat er van een samenhangend verhaal ook geen sprake meer zou zijn.

Had het ook anders gekund? Ja ongetwijfeld en we zullen er in het vervolg ook zeker nog kritischer naar kijken :j

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:48

Maar het topic is wel weg.

In plaats van een hulk plaatsen en modereren vind ik dit echt een heel bijzondere keuze.

Het lijkt net of jullie ze de hand boven het hoofd willen houden. PZB is namelijk ook heel goed in verwijderen van ongewenste reacties.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:56

upendo schreef:
Maar het topic is wel weg.

In plaats van een hulk plaatsen en modereren vind ik dit echt een heel bijzondere keuze.

Het lijkt net of jullie ze de hand boven het hoofd willen houden. PZB is namelijk ook heel goed in verwijderen van ongewenste reacties.


Dat was ook mijn eerste gedachte.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:08

Nieuwsredactie schreef:
In dit topic kan je jouw feedback geven op de artikelen die zijn geplaatst op VN.

Aanleiding
In de Regels en richtlijnen [VN] Voorpagina Nieuws staat staat dat er geen commentaar op het nieuws of op bijbehorende foto's gegeven mag worden in het topic van het artikel. Dit moet via "Tip de Nieuwsredactie" of PB doorgegeven worden en geplaatst commentaar wordt verwijderd. In een gesprek met de NR en een aantal Bokt gebruikers is gebleken dat dit zeer onprettig werkt en niet transparant is. Daar is ook de wens uitgesproken om een topic aan te maken om feedback kwijt te kunnen.


Even een kleine note: Volgens mij is het de wens van gebruikers feedback te kunnen geven, zowel positief als negatief. Bij voorkeur bij het nieuwsbericht zelf. Het was de specifiek de wens van de NR zelf om een feedbacktopic te openen ondanks dat een aantal gebruikers hebben aangegeven dat dit niet zou gaan werken. En om welke reden.
Verder is opgemerkt dat - als je niet wil dat er negatieve feedback onder een nieuwsartikel verschijnt en om niet te discrimineren - je de regels omtrent het geven van feedback gelijk zou moeten trekken voor alle feedback. Zowel positief als negatief. Dat is veel duidelijker voor alle gebruikers. En dat het dan een beter idee zou zijn om reacties onder een nieuwsartikel geheel uit te schakelen en te verwijzen naar het feedbacktopic. Bijvoorbeeld met de tekst: "Als je wil reageren op dit bericht kan dat *hier*, o.i.d.).

Wat nu gebeurt is dat reageren nog steeds mogelijk is in het nieuwsbericht. Er zijn knoppen "Tip de redactie" en "foutje gespot" maar geen verwijzing naar een feedbacktopic.
Verder ontbreekt een goede definitie van wat nu wel en niet "commentaar op een nieuws" inhoudt dus blijft de onduidelijkheid waarvoor dit topic nu precies is bedoeld.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:12

xingridx schreef:
Wellicht hebben we te abrupt gehandeld in het geval van het PZB topic. Het topic ontspoorde van ‘het loopt redelijk maar op het randje van wat nog kan qua Boktregels’ met ervaringen die niet uit de eerste hand zijn en off-topic discussies naar ‘er gebeurt ineens heel veel tegelijk en er worden persoonlijke vetes uitgevochten waar dat niet de bedoeling is inclusief tientallen foto’s en informatie’ binnen een paar uur tijd. Dan moet je wel eens snel handelen en in dit geval is er wellicht een minder gebruikelijke keuze gemaakt. Daarbij is er ook contact geweest met de gebruikers die betrokken waren in het conflict en die de gegevens graag verwijderd wilden hebben. Dan zou er uiteindelijk dusdanig veel uit het topic verwijderd worden dat er van een samenhangend verhaal ook geen sprake meer zou zijn.

Had het ook anders gekund? Ja ongetwijfeld en we zullen er in het vervolg ook zeker nog kritischer naar kijken :j


Maar zou het verhaal echt onsamenhangend worden? Het was een discussie tussen twee gebruikers na hoeveel pagina's met normale berichten. Zoals al benoemd was zou de hele discussie verwijderd kunnen worden met een mod opmerking erbij.

Zou dat dus betekenen dat gebruikers in elk topic een offtopic persoonlijke discussie kunnen starten en het hele topic wordt verwijderd?

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:27

Splitten van de laatste pagina's had ook nog een optie kunnen zijn. Waarna de rest van het topic gewoon terug te plaatsen en actief te modden om opnieuw ontsporen te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Leo op 20-07-22 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:29

Ik vind het ook een bijzondere keuze. Ik heb het topic steeds bijgelezen en alleen de laatste twee? bladzijdes ontspoorden door een discussie/vete door twee gebruikers. Dus als die berichten verwijderd zouden zijn dan had het topic gewoon kunnen blijven staan. Nu wordt een heel topic van echt tig bladzijdes verwijderd, dat vind ik een hele forse handeling.

Wat is de reden dat het topic niet alsnog wordt teruggeplaatst, al dan niet met slotje? Er werden namelijk wel degelijk hele inhoudelijke, zinvolle berichten geplaatst.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:48

Babootje, een topic wordt nooit geheel verwijderd maar verplaatst naar 'De Mesthoop'. Die is alleen toegankelijk voor mods en beheer. Vanaf daar kan het indien nodig ook zo weer teruggeplaatst worden.

Of dingen moeten wezenlijk gewijzigd zijn, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:10

Berdien schreef:
Ik vind het ook een bijzondere keuze. Ik heb het topic steeds bijgelezen en alleen de laatste twee? bladzijdes ontspoorden door een discussie/vete door twee gebruikers. Dus als die berichten verwijderd zouden zijn dan had het topic gewoon kunnen blijven staan. Nu wordt een heel topic van echt tig bladzijdes verwijderd, dat vind ik een hele forse handeling.

Wat is de reden dat het topic niet alsnog wordt teruggeplaatst, al dan niet met slotje? Er werden namelijk wel degelijk hele inhoudelijke, zinvolle berichten geplaatst.


Ik zou idd zeggen dat dit dus helemaal niet moeilijk was geweest. Gewoon de laatste 3 pagina's de overbodige berichten weg halen. Groene hulk eronder die er op wijst dat het topic opgeschoont is en met het verzoek weer ontopic te gaan. Gebeurd zo vaak op bokt.

Heel raar als 2 gebruikers bepalen dat een topic van 13/14 blz weg moet omdat ze dat prettiger vinden.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:00

Berdien schreef:
Babootje, een topic wordt nooit geheel verwijderd maar verplaatst naar 'De Mesthoop'. Die is alleen toegankelijk voor mods en beheer. Vanaf daar kan het indien nodig ook zo weer teruggeplaatst worden.

Of dingen moeten wezenlijk gewijzigd zijn, maar dat kan ik me niet voorstellen.


Dan lijkt het me niet zo moeilijk om het topic weer terug te plaatsen en niet af te doen met "de volgende keer..."

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:39

OK, on topic.

Beste NR, is dit niet een prachtige post die op de voorpagina zou horen? En dan niet in uitgelicht, maar als nieuws.... Hoeveel mooier kan je het krijgen, een fotoreportage van een bokker over iets dat in ieder geval in Engeland 'echt' nieuws is? En daarnaast een prachtige traditie in een sport waar we weinig van lezen.

[EV-ITP] Dure en minder dure paarden bij de Tattersalls July Sale