Verandering vaccinatiebeleid influenza bij paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dinopino

Re: Verandering vaccinatiebeleid influenza bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:24

Vraag me af hoe die wilde paarden dat hier doen zo zonder enting. En welk onderzoek dat dan heeft bevestigd. Mijn dierenarts, geen wetenschapper, zei dat de stammen sowieso snel veranderen, en dat tegen de tijd dat de vaccinatie uitkomt die allang veranderd is.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:14

Anjali hoe uitte zich die griep? Was hij verkouden en had hij koorts?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:20

Shae wanneer je paard ziek wordt dan wil je toch graag weten wat er aan de hand is of niet? Schijnbaar niet. En nee de paarden in het wild sterven niet aan griep en in het algemeen al helemaal niet aan koorts in combinatie met niet eten. Wanneer het lichaam aan het vechten is met koorts, is het in het algemeen niet handig om te eten. Het verteringsstelsel kan even niet de aandacht krijgen. Verder een dierenarts een wappie te noemen die zegt dat de inentingsstof altijd de achter het actuele virus achterna loopt, vind ik ook apart.

En daarbij is er niets mis om na te denken waarom er zo gepusht wordt steeds meer te enten? Over je eigen lichaam kun je zelf beslissen,maar je spuit wel iets in een paard die geen keus heeft.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:22

StalNollie wanneer een mens of dier koorts heeft, is deze bezig het lichaam te ontdoen van negatieve dingen. Op dat moment gaat al de energie daarheen. Wanneer een paard op de vlucht gaat voor een wolf, stopt ie ook niet even om te eten. Maar dat is mijn mening en zo heb ik dat geleerd. Voor mij klinkt het ook vrij logisch. Daarom zou ik mijn dieren ook nooit een koortsremmer laten geven. Pas wanneer de gevaarlijke grens wordt overschreden. Ken intussen meerdere paarden die ondanks koorts en voor een korte periode niet eten, nog leven.

Bron dat de kudde wilde paarden niet sterven Shae, is de boswachter die daar rondleidingen geeft, en gemiddeld een paar bezoeken per jaar, waar nog nooit het woord griep bij een paard is aangetroffen.
En de hengsten die daar tussen gestopt worden, komen wel met andere paarden in kontakt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie