Kijktip: Ongeoorloofde trainingsmethoden in de paardensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 00:52

Earth schreef:
Ik vind het ook lastig, het is ook en leuke vent. Maar het verbaast me niks, volgens mij gebeurt het vrijwel overal op topniveau. Het is 'normaal', 'iedereen doet het' en als je het niet doet, dan red je het blijkbaar niet. En dan heb ik het niet enkel over barreren...

criollo, dat klopt. Dat doen ze op verschillende manieren. Soms gaat iemand naast de sprong staan en gooit de balk tegen de benen van het paard op het moment van springen. Soms doen ze het rigoureus, dan doen ze prikkeldraad om de balk, of punaises in de bandages of bamboe stokken op de balk. Dat is ook pijnlijk en geeft een naar geluid.
Laten we even duidelijk zijn dat ik dat nooit heb gedaan, maar ik heb de eerste methode wel eesn gezien.


Inderdaad, het gebeurd op zeer grote schaal. In dressuur is het vaak nog erger wat er gedaan wordt om een paard 'beter' te laten lopen.
Prachtig dat een reporter hier zijn vingers aan durft verbranden, want zoiets vastleggen zal enorm moeilijk geweest zijn. Hopelijk zien sommige praktijkdeskundigen hiermee in dat het afgelopen moet zijn met het in stand houden van deze praktijken.
Bij vrijspringen wordt er ondertussen al vaker afgestraft als het paard verdacht hoog springt.
Hopelijk komt er echt meer aandacht voor dit soort mishandelingen.

uva uvam vivendo varia fit



betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 01:25

N0a schreef:
Sorry, begin van de avond was daar het hele filmpje te zien met meerdere beelden. Ik zie nu inderdaad dat het overal weggehaald is.


Hier wel nog te zien. Op de bovenste foto klikken om de video te starten.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... fGhfkPE2nV

uva uvam vivendo varia fit

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:56

Flauwe vent bewijst hij nu toch wel te zijn. Hij had gewoon eerlijk kunnen zijn en zeggen dat hij zonder niet zo een goede resultaten zou halen en vele handelspaarden niet commercieel genoeg zouden zijn.
Hij kon nu ook gewoon besluiten dat dit te ver gaat en dat hij daarin zelf fout was, maar neen. Hij toucheert enkel maar en die prikkelbalk komt uit een lot...yeah right |o

uva uvam vivendo varia fit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annibel, DJZ, EsmeeKKK, Prins85, supertammy, swartbeessie, Tigress en 65 bezoekers