Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:04

pmarena schreef:
Mja ik vind dat een lastige. Stel beestje begint woensdagmiddag te spugen (of iets anders). Donderdag geen verbetering. Vrijdagochtend is het probleem er ook nog. Dan is de kans toch best wel groot dat het vrijdagmiddag een stuk beter zal gaan want een dag of 2 hebben veel "zaken" toch wel nodig om op te knappen....

Ik vind vrijdagochtend bellen dan toch gevoelsmatig een beetje "de dierenarts onnodig lastig vallen" gezien de kans nog zo groot is dat het 's middags wel weer een stuk beter gaat :)


Nou dit vind ik dan weer zo'n geval waarbij ik als dierenarts zou denken als je vrijdagavond pas zou bellen had dat niet eerder gekund.. Als het al vanaf woensdag bezig is?
Als het vanaf donderdagavond of vrijdag ochtend bezig is oké. Maar als het al dag 2 is zou ik binnen openingstijden bellen....

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk het is. Ik kan me echter wel echt voorstellen dat dierenartsen echt moe worden van sommige klanten.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:11

Sprak toevallig gister een van mijn VA's... die vertelde dan ze van de week van za of zo nacht werd gebeld of ze even een enting kon komen zetten omdat ze anders te laat waren :')
Het was gelukkig heel rustig, dus het is nog gedaan ook... wel een heeeeeele dure enting _O-

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:18

c_alsemgeest schreef:
Sprak toevallig gister een van mijn VA's... die vertelde dan ze van de week van za of zo nacht werd gebeld of ze even een enting kon komen zetten omdat ze anders te laat waren :')
Het was gelukkig heel rustig, dus het is nog gedaan ook... wel een heeeeeele dure enting _O-

Maar eigenlijk houd een dierenarts als deze dus die onzin oproepen in stand.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:26

DuoPenotti schreef:
c_alsemgeest schreef:
Sprak toevallig gister een van mijn VA's... die vertelde dan ze van de week van za of zo nacht werd gebeld of ze even een enting kon komen zetten omdat ze anders te laat waren :')
Het was gelukkig heel rustig, dus het is nog gedaan ook... wel een heeeeeele dure enting _O-

Maar eigenlijk houd een dierenarts als deze dus die onzin oproepen in stand.


Juah als je maar een mooi-tarief er op plakt, eventueel nog een "bonus" voor geen-spoed-buiten-kantooruren... dan ben je er mooi klaar mee.

overigens, persoonlijk, ik denk dat er voor een DA wel een verschil zit tussen vrijdagmiddag na 17.00 of dat je om 3 uur snachts ergens voor moet komen.
Ik kom van een melkveebedrijf, en nu in de paarden, als de DA gebeld moet worden word deze gebeld, als het geen spoed is in de ochtend wachten we nog wel even tot het gewone dag-tarief begint.
Maar vaak zijn deze spoed-gevallen ook geen "het komt op 5 minuten aan" Maar als een dier melkziekte heeft, of een kalf een té hoge temperatuur moet er toch ook een DA komen. Dit zal alleen meestal niet midden in de nacht zijn.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:50

Sky_As schreef:
pmarena schreef:
Mja ik vind dat een lastige. Stel beestje begint woensdagmiddag te spugen (of iets anders). Donderdag geen verbetering. Vrijdagochtend is het probleem er ook nog. Dan is de kans toch best wel groot dat het vrijdagmiddag een stuk beter zal gaan want een dag of 2 hebben veel "zaken" toch wel nodig om op te knappen....

Ik vind vrijdagochtend bellen dan toch gevoelsmatig een beetje "de dierenarts onnodig lastig vallen" gezien de kans nog zo groot is dat het 's middags wel weer een stuk beter gaat :)


Nou dit vind ik dan weer zo'n geval waarbij ik als dierenarts zou denken als je vrijdagavond pas zou bellen had dat niet eerder gekund.. Als het al vanaf woensdag bezig is?
Als het vanaf donderdagavond of vrijdag ochtend bezig is oké. Maar als het al dag 2 is zou ik binnen openingstijden bellen....

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk het is. Ik kan me echter wel echt voorstellen dat dierenartsen echt moe worden van sommige klanten.


Tja of de dierenarts denkt "we hebben het al hartstikke druk, wacht nou nog heel even af of het vanzelf over gaat zoals in zeker 80% van de gevallen wel zal gebeuren". Het is nu ook niet zo dat ze overdag zitten te hopen dat ze nog wat afspraken er tussen mogen frommelen....

Je kan natuurlijk altijd even bellen om te vragen wat de DA het liefste heeft: aankijken of al langskomen. Dat is mijn favoriete optie. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen het liever nog even de (hele grote) kans geven dat het vanzelf oplost, zodat ze überhaupt de DA niet lastig hoeven te vallen met iets simpels.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:48

Ik bel dan gewoon op donderdag al om een afspraak voor vrijdag te maken, en dan spreek ik af dat ik op tijd af bel mocht het dier voor die tijd al weer helemaal oke zijn.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:57

Gypsy schreef:
Ik bel dan gewoon op donderdag al om een afspraak voor vrijdag te maken, en dan spreek ik af dat ik op tijd af bel mocht het dier voor die tijd al weer helemaal oke zijn.

Dan kan wel bij mijn kleine DA, maar bij de grotere klinieken moet je alsnog wat betalen als je dezelfde dag afbelt (ook als dat is afgesproken).

Ik heb gisteren gebeld voor een afspraak bij een grotere praktijk, ik kan pas dinsdag!
Zodra het erger wordt moet ik maar bellen, want nu is het (nog) geen spoed.
Dus ja, als zij van het weekend ineens beroerder wordt zal ik toch in het weekend moeten bellen.

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 12:43

pmarena schreef:
Tja of de dierenarts denkt "we hebben het al hartstikke druk, wacht nou nog heel even af of het vanzelf over gaat zoals in zeker 80% van de gevallen wel zal gebeuren". Het is nu ook niet zo dat ze overdag zitten te hopen dat ze nog wat afspraken er tussen mogen frommelen....


Bij ons denken ze: goed dat je nu belt want het is vrijdag en anders wordt het misschien het weekend... :) vaak is dat bij dit soort dingen ook een kwestie van advies geven, bijv. geef deze pijnstilling, of je kan dit en dat verwachten etc.

josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:36

Dat vele bellen voor advies lijkt me trouwens ook wel een probleem voor een dierenarts. Luisteren, advies geven is wel een dienst die je levert en je tijd en aandacht kost, maar niet betaald wordt.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:40

Precies :j Nu scheelt het wel dat dat wel grotendeels opgevangen kan worden door "iemand aan de telefoon" die niet per-sé een volledig afgestuurde DA hoeft te zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:42

Zo belde ik eens voor advies, want ja wist niet zo goed of komen wel nodig was. Doordeweekse dag rond 10 uur was dat.
Assistente vond het beter dat het paard die dag wel gezien zou worden, oke.
Dat was dus om 7 uur 's avonds.
Waarop ik wel het avond tarief kon betalen, enkel omdat ik om advies vroeg...
Dat bestaat dus ook.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:44

Dat 's avonds iemand langs sturen gebeurt dan wel in overleg neem ik aan?
Zodat je er van bewust bent dat het extra prijzig wordt?

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:47

Nee dat was niet in overleg.
Had hem niet eens meer verwacht

Toen hij er was kreeg ik verontschuldigingen dat hij zo laat was maar waren spoedjes tussen gekomen.
Had ik dat geweten had hij dus nog steeds niet hoeven komen was advies per telefoon me ook nog steeds een optie geweest.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:52

Oh echt, zat je dan de hele dag zeg maar te wachten tot 'ie kwam.... dan was wat overleg / even bellen door de DA wel handiger geweest, ook voor zijn eigen werkdruk....

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:54

Precies... en ik geef toe dat ik die rekening ook niet had verwacht op die manier gefactureerd.
Maar zal wel door kantoor zijn gedaan, visitie om 19.00 is X bedrag.
Die weten natuurlijk de voorgeschiedenis niet.

Maar bewijzen kan ik het dan ook niet meer.... dus heb het maar zo gelaten.
Maar bijzonder vond ik het wel en ook rot voor die DA met zijn al lange dag.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:58

josien_m_ schreef:
Dat vele bellen voor advies lijkt me trouwens ook wel een probleem voor een dierenarts. Luisteren, advies geven is wel een dienst die je levert en je tijd en aandacht kost, maar niet betaald wordt.

Bij ons gelukkig nu wel. Elk telefoontje die je telefonisch op kan lossen staat gelijk aan een half uur.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 14:00

Mag ik nu mijn dierenarts factureren? :P

Deze plaatse k van de week in een ander topic
Citaat:
"mijn" dierenarts belde net.
Mijn merrie heeft een pollen allergie. De dierenarts kon niets voor haar betekenen.
Heel snel ben ik in contact gekomen met een klassieke homeopaat.
En voor haar was dat de oplossing.

Nu belde de dierenarts mij om te vragen hoe het met mijn merrie gaat en of ik nog gebruik maakte van deze klassieke homeopathie. Ze had nu een andere cliënt met ook allergische klachten bij het paard waar ze niets mee kon.

Hopelijk werkt daar de klassieke homeopathie ook voor :j

Maar zo mooi dat zij als dierenarts ook in de hoek van het alternatieve wil kijken.
De samenwerking kan zo mooi zijn!
Hulde aan haar.

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 14:07

Zowel de dierenarts van mijn paard als de dierenarts van mijn konijnen zijn 24/7 bereikbaar dmv spoeddienst. Wel zo'n fijn gevoel inderdaad :)

josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 14:19

DuoPenotti schreef:
Nee dat was niet in overleg.
Had hem niet eens meer verwacht

Toen hij er was kreeg ik verontschuldigingen dat hij zo laat was maar waren spoedjes tussen gekomen.
Had ik dat geweten had hij dus nog steeds niet hoeven komen was advies per telefoon me ook nog steeds een optie geweest.


Had hij je daarvoor dan wel een rekening mogen sturen?

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 14:23

Van mij wel :j
Wel dag tarief omdat ik tijdig belde, hij kan bij wijze vanuit de auto tussen de spoedgevallen in bellen.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 15:57

Cemlys schreef:
josien_m_ schreef:
Dat vele bellen voor advies lijkt me trouwens ook wel een probleem voor een dierenarts. Luisteren, advies geven is wel een dienst die je levert en je tijd en aandacht kost, maar niet betaald wordt.

Bij ons gelukkig nu wel. Elk telefoontje die je telefonisch op kan lossen staat gelijk aan een half uur.


Dat wordt hopelijk wél van te voren gemeld aan de klant? Dat je gaat factureren voor het telefoongesprek....

Mijn dierenarts zou je niet zijn, factureren als ik eens om advies zou bellen.

Je gaat zó alleen maar krijgen dat mensen op vrijdag ochtend niet durven bellen om te overleggen of ze wél of niet op consult moeten komen, om vervolgens vrijdag avond aan de telefoon te hangen met "Ik heb nú een dierenarts nodig" waardoor de dierenarts van zn bed gelicht wordt.

Beter dat mensen gewoon kosteloos kunnen overleggen aan de telefoon, en samen met de assistente en/of de dierenarts kunnen bepalen of een consult wél of niet nodig is.

Of om even te overleggen hoe je een beginnende maag/darm probleem zélf kan oplossen bijvoorbeeld.

Echt een telefonisch consult is wat anders en ik snap dat dáár een factuur van komt. Maar dan heb je echt de dierenarts aan de lijn en bespreek je bijvoorbeeld dingen zoals medicatie voorschriften/ uitslagen van onderzoeken/ evolutie van de behandeling en hoe nu verder enz.

Maar "gewoon" de assistente aan de telefoon met een "snelle" vraag over "Hoe,wie,wat,waar" wat vaak uiteindelijk uitdraait op wél of geen consult nodig hebben gaan factureren is in mijn ogen niet tof

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Midden in de nacht een dierenarts vinden: wie bel je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 17:10

Ho misschien moet je even lezen. Ik factureer niks aan een eigenaar, ik word dat half uur betaald door mn werkgever.

Trouwens zat praktijken die een betalende lijn hebben buiten openingstijden.