Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 08:37

Het paard heeft duidelijk gediend als money spinner, en nu hij dat niet meer is, wordt hij gedumpd.
500 rietjes, waar toch geen vraag meer naar is, kosten ook geld ( opslagkosten).

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:16

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik heb hem vroeger veel gereden en begeleid op wedstrijden. Deze hengst heeft een geweldig gevoelig karakter en is één van de fijnste paarden waar ik ooit mee gewerkt heb. Echt respectloos dat zo’n icoon op die leeftijd op deze manier afgedankt wordt.


Heel erg triest, het zou fijn zijn als hij bij iemand terecht komt die hem kent en goed voor hem kan zorgen.

Ik vind het ook niet kunnen om een hengst op zo'n leeftijd nog zoiets aan te doen.

irmaz

Berichten: 4755
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:51

nikkel schreef:
Het paard heeft duidelijk gediend als money spinner, en nu hij dat niet meer is, wordt hij gedumpd.
500 rietjes, waar toch geen vraag meer naar is, kosten ook geld ( opslagkosten).

Volgens het veterinair rapport is hij dat nog steeds hoor :Y) binnen de minuut om precies te zijn :=

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:22

Hoeveel van zijn producten zijn er de laatste jaren, geregistreerd.?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:34

nikkel schreef:
Het paard heeft duidelijk gediend als money spinner, en nu hij dat niet meer is, wordt hij gedumpd.
500 rietjes, waar toch geen vraag meer naar is, kosten ook geld ( opslagkosten).

Op BVA verkoop je die rietjes wel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:42

Maar ach, topsporters houden zoveel van hun paarden en ze worden zoveel beter verzorgd dan bij recreatie ruiters.... :x
Wat blijkt, het zijn gewoon mensen alleen vragen ze veel meer van de dieren voor ze ze dumpen. Ze moesten zich schamen. :r

DuoPenotti

Berichten: 29438
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:43

Dat is ook niet helemaal eerlijk.
Want dat paard met een beenbreuk *naam ff kwijt* krijgt een enorm dure revalidatie en gaat echt de sport niet terug meer in.
Dus de ene topsporter gebruikt zijn dieren alsof het machine is, de ander zal er alles voor over hebben.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:46

DuoPenotti schreef:
Dat is ook niet helemaal eerlijk.
Want dat paard met een beenbreuk *naam ff kwijt* krijgt een enorm dure revalidatie en gaat echt de sport niet terug meer in.
Dus de ene topsporter gebruikt zijn dieren alsof het machine is, de ander zal er alles voor over hebben.

Hoeveel topsporters zouden dat doen denk je? :) Ik durf te gokken dat hij de uitzondering op de regel is eerlijk gezegd.

DuoPenotti

Berichten: 29438
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:48

Een revalidatie traject als dat zeker niet alle.
Betreft hoe eerlijk dat voor een paard is zal ook iedereen anders tegenaan kijken.
En dan echt niet alleen de topsporters.

Maar als je toch regelmatig ziet dat oude sportpaarden bij hun oude ruiter overlijden. Denk ik dat het bij de meeste wel goed zit.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:52

Hoe vaak wordt er nou zo'n oude hengst geveild?
Niet vaak gelukkig!

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:55

Paard heeft een Amerikaanse eigenaresse staat in de OP.

Tja, wie zal zeggen of, en zo ja waarom, ze geld nodig heeft. Het zijn rare tijden. Misschien zelf, of familie, die met een bepaald virus langdurig in het ziekenhuis, en eventueel op de IC, heeft gelegen? In Amerika zijn de (zorg)verzekeringen niet zo goed (understatement) geregeld als hier.
En als de schuldeisers op de stoep staan en de keuze is dakloos of een oud paard verkopen. Dan denk ik dat menigeen hier met bloedend hart dezelfde keuze maakt.

Dus ja, ik vind er ook wel wat van, maar onthou mij van commentaar. Ik hoop dat het dier goed terecht komt en nog van een fijne oude dag mag genieten. En dat het goed gaat met zijn huidige eigenaresse.

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:08

Roodvos, in jouw bijdrage zit mogelijkerwijs ook wel het een en ander dat zou kunnen. Had ik nog niet zo over nagedacht.

DuoPenotti

Berichten: 29438
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:12

Ow dacht dat hij in Nederland stond bij ook een genoemd persoon

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41581
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:13

De eigenaresse heeft nog 3 dekhengsten staan. Maar het zou kunnen. Zelf denk ik eerlijk gezegd dat ie niet zo veel meer opbrengt :o.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:26

Dit paard heeft echt wel een goed pensioen verdiend.Ik vind het ook ondankbaar om hem op een veiling te zetten.Hopenlijk vindt iemand anders dat ook en geeft hem zijn verdiende oude dag.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 23:12

DuoPenotti schreef:
Ow dacht dat hij in Nederland stond bij ook een genoemd persoon

Staat hij ook.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 01:16

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je hier nog voor betaald. Hoop voor hem dat hij toch nog een fijne plek ergens weet te vinden.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:05

Is dit paard nog gezond?Ik koop graag een oud paard omdat ik een rustig en wijs dier wil als gezelschap (voor mezelf).Maar een hengst kan ik moeilijk plaatsen omdat ik van een pensionstalling afhankelijk ben.Ik ben benieuwd of hij een goed plekje gaat vinden!

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:28

Ik las: goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt gevild

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:01

Monique1963 schreef:
Ik las: goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt gevild


:+ :D

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:17

Roodvos schreef:
Paard heeft een Amerikaanse eigenaresse staat in de OP.

Tja, wie zal zeggen of, en zo ja waarom, ze geld nodig heeft. Het zijn rare tijden. Misschien zelf, of familie, die met een bepaald virus langdurig in het ziekenhuis, en eventueel op de IC, heeft gelegen? In Amerika zijn de (zorg)verzekeringen niet zo goed (understatement) geregeld als hier.
En als de schuldeisers op de stoep staan en de keuze is dakloos of een oud paard verkopen. Dan denk ik dat menigeen hier met bloedend hart dezelfde keuze maakt.

Dus ja, ik vind er ook wel wat van, maar onthou mij van commentaar. Ik hoop dat het dier goed terecht komt en nog van een fijne oude dag mag genieten. En dat het goed gaat met zijn huidige eigenaresse.


Bwa, Christine McCrea heeft wel nog wat keuze tussen dakloos of een oud paard verkopen hoor. Zelfs al zou ze in geldproblemen zitten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:40

Gini schreef:
Roodvos schreef:
Paard heeft een Amerikaanse eigenaresse staat in de OP.

Tja, wie zal zeggen of, en zo ja waarom, ze geld nodig heeft. Het zijn rare tijden. Misschien zelf, of familie, die met een bepaald virus langdurig in het ziekenhuis, en eventueel op de IC, heeft gelegen? In Amerika zijn de (zorg)verzekeringen niet zo goed (understatement) geregeld als hier.
En als de schuldeisers op de stoep staan en de keuze is dakloos of een oud paard verkopen. Dan denk ik dat menigeen hier met bloedend hart dezelfde keuze maakt.

Dus ja, ik vind er ook wel wat van, maar onthou mij van commentaar. Ik hoop dat het dier goed terecht komt en nog van een fijne oude dag mag genieten. En dat het goed gaat met zijn huidige eigenaresse.


Bwa, Christine McCrea heeft wel nog wat keuze tussen dakloos of een oud paard verkopen hoor. Zelfs al zou ze in geldproblemen zitten.

Misschien staat er nog een bonnetje open bij de familie Brouwer ofzo:-)

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:41

janderegelaa schreef:
Misschien staat er nog een bonnetje open bij de familie Brouwer ofzo:-)

;) Mijn idee….

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 23:41

Zover ik weet is Triomphe nu nog van Ken Rehill van 'The Stallion Company.' En staat hij al jaren in de buurt van Saint-Lo. Hij heeft van de laatste jaren als het goed is veel veulens aan de andere kant van de wereld lopen. Hij is al best lang geleden uit de VS teruggekomen en daarna heeft hij nog het Nederlands juniorenkampioenschap gewonnen. En nu dus Frankrijk.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Goedgekeurde hengst Triomphe de Muze wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 02:52

Hij staat sinds oktober 2020 in Italië en is ook in hun eigendom. In Italië is vers sperma beschikbaar, maar je hoeft pas te betalen wanneer de merrie drachtig is...