pmarena schreef:En dat is dus juist het probleem niet: ze moeten overdag sowieso al klanten weigeren, hebben al een klantenstop. Dus "te weinig klanten" is echt geen issue: er zijn juist te veel klanten en te weinig dierenartsen.
Ik ben er echt van overtuigd dat je als team van een DA praktijk niet lichtjes het besluit neemt om je klanten bij spoed niet meer te helpen. Maar ik snap dus niet helemaal waarom ze dan niet nog wat meer klanten overdag "wegsturen", hoe rot het is, maar dat doen ze toch al... om dan iemand vrij te boeken voor de nachten.
Stel dat je werkt volgens mijn voorbeeld, dan kan degene die de 2e helft van de nacht oproepbaar was en de ochtend sowieso moest werken, als die 's nachts wel goed heeft kunnen slapen altijd nog ter compensatie wat langer doorwerken dan alleen de ochtend. Waardoor je geen werkuren kwijtraakt en toch nog wat extra dieren kan helpen.
Zoiets zou toch mogelijk moeten zijn...?
Dit is absoluut niet rendabel of realistisch. Was het maar zo makkelijk.