Benjamin Ebeling vraagt dubbele nationaliteit aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Benjamin Ebeling vraagt dubbele nationaliteit aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 14:29

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Benjamin Ebeling en Illuster van de Kampert. Foto door Marjo.


Benjamin Ebeling, die op de shortlist van het Amerikaans olympisch team staat, vraagt een dubbele nationaliteit aan, zodat hij in Europa kan blijven trainen op het hoogste niveau.

Ken Braddick, van Dressage-News, interviewde de 21-jarige Amerikaanse Ebeling, wiens vader de in Duitsland geboren olympisch ruiter Jan Ebeling is, op het EK Dressuur 2021 in Hagen.

Ebeling en zijn 13-jarige Belgisch warmbloedruin Illuster van de Kampert (Spielberg x Contango) verblijven in Hagen, Duitsland, om te trainen met Christoph Koschel, als voorbereiding op kwalificatie voor het Amerikaanse team voor het WK 2022 in Herning, volgend jaar zomer.

Dubbele nationaliteit
Om voor langere tijd in Europa te mogen blijven, heeft Ebeling de Duitse nationaliteit aangevraagd.

"Ik ben graag in Duitsland en het trainen is geweldig", vertelt hij Dressage-News. "Het is heel inspirerend om op het EK in Hagen te zijn, met al die fantastische ruiters. Natuurlijk zijn er ook fantastische ruiters in de Verenigde Staten, maar ik zie nu ook Europese ruiters, en wat ze doen. Zelfs hun warmup is inspirerend".

Ebeling komt oorspronkelijk uit Moorpark, Californië. Hij maakte zijn internationale debuut als Young Rider in 2016, samen met Descartes. In 2017 kwam hij uit bij de Junioren met Behlinger en werd vijfde op het Noord Amerikaans Junioren Kampioenschap 2017 . In 2018 werd hij hier zesde.

Europa, met Illuster van de Kampert
Ben begon Illuster van de Kampert te rijden bij de Young Riders in 2019. In de zomer van dat jaar behaalden ze het U25-niveau. In 2020 stapten ze over naar de senioren, toen hij de mogelijkheid zag om op de shortlist voor het Amerikaans olymisch team voor Tokio te komen. Ebeling heef nu een nieuw doel: het WK in Herning in 2022. Hij heeft vorig weekend deelgenomen aan de 3* wedstrijd in Hagen, Duitsland.

"Toen ik hier opgroeide, kon ik naar mijn vader kijken, als hij hier kwam", legt Ben uit. "Mijn vader is Duits en ik ben half Duits. Ik ben vaak in Duitsland geweest en ik heb er nog steeds familie, en veel vrienden die ik ken van de Europese Young Riders wedstrijden. Hier kan je je horizon verbreden, omdat je hier naar veel verschillende ruiters kan kijken. Meer dan in de Verenigde Staten. Je kan hier verschillende stijlen onderscheiden. Ik zie verschillen met de Amerikaanse manier van rijden, omdat ik veel Amerikaanse ruiters zie."

Lees het volledige interview op Dressage-News.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JPitty op 17-09-21 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfoutje gecorrigeerd.