Dinja van Liere de beste van TeamNL bij EK Dressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Dinja van Liere de beste van TeamNL bij EK Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 16:59

KNHS.nl
Sport

Afbeelding
Dinja van Liere met Haute Couture. Foto: aniek1985


Dinja van Liere is op het EK Dressuur in Hagen de best presterende van TeamNL. In de finale, de Kür op Muziek, eindigde ze op de tiende plaats. Een voortreffelijk debuut op een internationaal kampioenschap. Het was de eerste Kür op Muziek die de amazone uit Uden met de merrie Haute Couture reed. “Hier had ik van tevoren voor getekend. Ik had bijna tachtig procent in Kur en we kunnen nog beter”, vertelt Van Liere.

Van Liere is blij aan het einde van het EK Dressuur in Hagen. “Dit was toch wel een super EK, ons eerste grote internationale kampioenschap. Het is wel bijzonder wat Haute Couture heeft laten zien. Ik denk dat we er echt wel meer fans bijgekregen hebben”, laat Dinja weten. “De tiende plaats daar had ik van tevoren voor getekend.”
Enthousiast gaat ze verder. “Ik vond het leuk om de vandaag te rijden. Dit was mijn eerste Kür op Muziek op Grand Prix niveau. Ik had nog wel wat foutjes, maar dat is ook niet zo gek. Dit is eigenlijk de Kür en de muziek voor mijn andere paard Hermès. De Grand Prix was goed, de Grand Prix Special op donderdag ging nog beter. Vandaag was Haute Couture ook weer echt aan. Ze blijft enorm haar best doen. Ondanks de fouten hadden we nog bijna tachtig procent en we kunnen nog beter.”

Van Liere reed afgelopen januari haar eerste Grand Prix, schoot als een komeet omhoog met haar paarden Hermès en Haute Couture. Ze reed dit voorjaar haar eerste internationale wedstrijden op het hoogste niveau. Op het NK stond ze op het podium met Hermès. In Tokio fungeerde ze als reserve voor TeamNL met de merrie Haute Couture. In Hagen vestigde Van Liere definitief haar naam met de tiende plaats op het EK. Aanstaande week vertegenwoordigt ze TeamNL in Aken in de landenwedstrijd met de hengst Hermès.

Adelinde Cornelissen (Nijkerk) kreeg tijdens haar Kür met de tienjarige hengst Governor het belsignaal. De juryleden constateerden bloed aan de mond van de hengst. Dan volgt volgens de regels uitsluiting van de wedstrijd. “Governor heeft op zijn wang gebeten. Heel onschuldig gelukkig voor zijn gezondheid. Maar wel zuur, want ik had het EK graag anders afgesloten”, legt Cornelissen uit.
Het was na de Grand Prix en de Grand Prix Special de derde proef van Governor en Cornelissen op het EK. De progressie die ze toonden kon helaas niet worden omgezet in een score. “Het is mooi dat het steeds beter ging. Er is ook geen twijfel dat Governor over heel veel talent beschikt”, aldus Cornelissen. Ze gaan in de toekomst vast en zeker nog wel opvallende prestaties leveren.

Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek) kwam niet in actie in de finale. Zijn paard GLOCK’s Dream Boy N.O.P. verkeerde niet in topvorm en hij besloot om de hengst rust te gunnen.

Uitslag Grand Prix Kur op Muziek, EK Dressuur Hagen
1. Jessica von Bredow-Werndl (Dui), TSF Dalera BB (v.Easy Game), 91.021%
2. Christine Dufour (Den), Bohemian (v.Bordeaux), 88.436%
3. Charlotte Dujardin (GBR), Gio (v.Apache), 87.246%
10. Dinja van Liere (Uden), Haute Couture (v.Connaisseur), 79.668%
15. Adelinde Cornelissen (Nijkerk), Governor (v.Totilas), eliminatie

Klik hier voor de volledige uitslag.
Klik hier voor de website van het EK Dressuur senioren en U25.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dinja van Liere de beste van TeamNL bij EK Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:13

Top, ben benieuwd naar beeldmateriaal!