[VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:02

Jessica heeft gekregen wat ze dubbel en dwars verdiende! Veruit de beste deelnemer uit het veld, heb echt met een big smile zitten kijken naar haar proeven de laatste dagen. Op Instagram kun je ook zien hoe zij in Aubenhausen met de paarden omgaan met af en toe heerlijke penny 'lol met je knol' video's tussendoor.

Overigens onwijs fijn dat alle vriendelijke en correcte combinaties beloond werden met mooie scores en ik hoop dat dit een stempel op de volgende wedstrijden drukt. Eindelijk wordt correct rijden beloond in plaats van voorbeenzwaaien/groot bewegen zonder achterhand er onder!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been


Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:49

Hele mooie proef waar ook duidelijk naar voren komt dat het paard een merrie is. Fijne bewegingen en af en toe die staart. Communicatie tussen paard en amazone is heel duidelijk genegenheid van twee kanten.
Rijtechnisch ben ik even niet mee bezig geweest maar puur gekeken naar samenspel paard en amazone.
Is ook duidelijk te zien bij de controle. Rust, tevredenheid.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:07

Ik heb hem gekeken en gewoon dik kippenvel. En dat heb ik niet vaak bij dressuur.

Dik verdiend. Absoluut! <3

DieL_Zor

Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:09

Urbiezira schreef:
Echt prachtig!! Werd er ook helemaal emotioneel van. Zeer terechte winnaar, en een prachtig voorbeeld om naar op te kijken en na te streven. Fijn dat dit beeld in de top beloond wordt, dat geeft hoop voor de toekomst van de dressuur!

Dit _/-\o_ echt wauw, genieten.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:20

Prachtig, echt waanzinnig goed gereden. Zo harmonieus, je ziet echt maar minimaal de hulpen. Je ziet het wederzijds respect, het sámen willen rijden. Alles gaat met zo ontzettend veel gemak. Geen geduw, geruk of gepluk. Hulde! Dit heb ik al heel lang niet meer gezien, zo is dressuur echt weer genieten. Geweldig en meer dan verdiend de gouden medaille.

En ik hoop, hóóp dat dit het nieuwe normaal wordt. Dat deze punten en dit hele duidelijke statement van de jury in wat ze willen zien gevolgd wordt.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 29-07-21 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Dieuwke_
Berichten: 4534
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:22

Urbiezira schreef:
Echt prachtig!! Werd er ook helemaal emotioneel van. Zeer terechte winnaar, en een prachtig voorbeeld om naar op te kijken en na te streven. Fijn dat dit beeld in de top beloond wordt, dat geeft hoop voor de toekomst van de dressuur!


Dit, niks meer aan toe te voegen! Prachtig beeld en ik hoop dat we dit in de toekomst meer (alleen maar) gaan zien

betadine

Berichten: 3237
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:43

Dieuwke_ schreef:
Urbiezira schreef:
Echt prachtig!! Werd er ook helemaal emotioneel van. Zeer terechte winnaar, en een prachtig voorbeeld om naar op te kijken en na te streven. Fijn dat dit beeld in de top beloond wordt, dat geeft hoop voor de toekomst van de dressuur!


Dit, niks meer aan toe te voegen! Prachtig beeld en ik hoop dat we dit in de toekomst meer (alleen maar) gaan zien


Absoluut mee eens. Wat een sterke proef. Onbenaderbaar qua harmonie, tact, soeplesse en kracht.

Ik vond enkel de muziek tegenvallen :o

uva uvam vivendo varia fit

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:50

Dioxide schreef:
Jessica heeft gekregen wat ze dubbel en dwars verdiende! Veruit de beste deelnemer uit het veld, heb echt met een big smile zitten kijken naar haar proeven de laatste dagen. Op Instagram kun je ook zien hoe zij in Aubenhausen met de paarden omgaan met af en toe heerlijke penny 'lol met je knol' video's tussendoor.

Overigens onwijs fijn dat alle vriendelijke en correcte combinaties beloond werden met mooie scores en ik hoop dat dit een stempel op de volgende wedstrijden drukt. Eindelijk wordt correct rijden beloond in plaats van voorbeenzwaaien/groot bewegen zonder achterhand er onder!

Wat ik me kan herinneren uit een verhaal in (meen ik) Bit, is dat ze ook veel zonder zadel rijdt. Daar ben ik zelf erg fan van, ik vind dat je het ook terug kunt zien in haar balans.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:09

De muziek komt van La La Land dacht ik. Ik vond het wel leuk eigenlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:26

Waanzinnige proef! Ik ben al een hele tijd in het algemeen geen grote van van de dressuursport, maar van deze combinatie heb ik echt zitten genieten! Dit wil ik vaker zien!

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:29

Askja schreef:
Wat ik me kan herinneren uit een verhaal in (meen ik) Bit, is dat ze ook veel zonder zadel rijdt. Daar ben ik zelf erg fan van, ik vind dat je het ook terug kunt zien in haar balans.

Klopt! En ze voltigeren ook veel voor de lol, maken buitenritten, springen tussendoor en hebben zo te zien echt veel lol met hun paarden. Krijg ook echt de indruk dat het daar op stal écht heel prettig is en niet allen maar "for the gram".

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:37

Ik sluit me aan bij jullie....erg fijn en leuk om naar te kijken de proef van Jessica. Terecht Goud!

Die van Edward heb ik halverwege afgezet , daar werd ik niet blij van. Ook de muziek vind ik niet bij Total passen. Die muziek hoort bij Totilas die liep daar ook gewoon op.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:41

Ook zo van genoten <3 Wat kan zij rijden en wat is ze een enorm fijne combi met deze merrie. Blij dit ook te zien tussen een aantal veel minder vriendelijk-ogende proeven.

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:59

Prachtig gereden en een genot om een “normaal” paard te zien. Wat normaal loopt en beweegt. Heb de proef van Edward ook gekeken en ben verbaasd dat die nog zo scoort. Mensen kunnen mij dan een amateur vinden maar ik vind dat het er niet uit ziet. Geen reclame voor de Nederlandse dressuur sport.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

irmaz

Berichten: 4665
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:08

Askja schreef:
Wat ik me kan herinneren uit een verhaal in (meen ik) Bit, is dat ze ook veel zonder zadel rijdt. Daar ben ik zelf erg fan van, ik vind dat je het ook terug kunt zien in haar balans.

Ik heb dit geweldige filmpje net in een ander topic geplaatst maar eigenlijk hoort het hier. Jessica rijdt hier een kür, zonder zadel op alleen een dubbelgebroken trens, met de hengst Unnee BB (Gribaldi x Dageraad):

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:38

Zo, da's nog eens wat anders. Superknap zeg. En dit verklaart zeker haar stille hand en zit.

Weet iemand trouwens hoe groot haar merrie Dalera is? Ik kan het nergens terugvinden maar ze lijkt me flink aan de maat.

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 07:43

Dioxide schreef:
Jessica heeft gekregen wat ze dubbel en dwars verdiende! Veruit de beste deelnemer uit het veld, heb echt met een big smile zitten kijken naar haar proeven de laatste dagen. Op Instagram kun je ook zien hoe zij in Aubenhausen met de paarden omgaan met af en toe heerlijke penny 'lol met je knol' video's tussendoor.

Overigens onwijs fijn dat alle vriendelijke en correcte combinaties beloond werden met mooie scores en ik hoop dat dit een stempel op de volgende wedstrijden drukt. Eindelijk wordt correct rijden beloond in plaats van voorbeenzwaaien/groot bewegen zonder achterhand er onder!


Helemaal mee eens, nu ben ik ook benieuwd of de paarden ook buiten komen in de wei op die filmpjes?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 07:59

Elisa2 schreef:
Dioxide schreef:
Jessica heeft gekregen wat ze dubbel en dwars verdiende! Veruit de beste deelnemer uit het veld, heb echt met een big smile zitten kijken naar haar proeven de laatste dagen. Op Instagram kun je ook zien hoe zij in Aubenhausen met de paarden omgaan met af en toe heerlijke penny 'lol met je knol' video's tussendoor.

Overigens onwijs fijn dat alle vriendelijke en correcte combinaties beloond werden met mooie scores en ik hoop dat dit een stempel op de volgende wedstrijden drukt. Eindelijk wordt correct rijden beloond in plaats van voorbeenzwaaien/groot bewegen zonder achterhand er onder!


Helemaal mee eens, nu ben ik ook benieuwd of de paarden ook buiten komen in de wei op die filmpjes?

Yep, dat komen ze :D Ik weet niet hoe ik op Bokt een Insta video kan insluiten, maar hier onder wat filmpjes van hun paarden op de wei:

https://www.instagram.com/reel/CHVUGphq ... =copy_link

https://www.instagram.com/p/Bw6saRyoQoS ... =copy_link

https://www.instagram.com/reel/CHvCFstK ... =copy_link

https://www.instagram.com/p/BihuZB0g5LD ... =copy_link

Unee BB zonder zadel en op een halstertje;
https://www.instagram.com/p/B52avEWI_cl ... =copy_link

Ik denk dat dit, net als bij Carl Hester en Charlotte Dujardin, perfecte voorbeelden zijn van hoe een toppaard ook gewoon een weidepaard kan en mag zijn en dit zelfs prestaties positief kan beïnvloeden.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:04

Super om te lezen/ zien (ik kan het zien).

Nou inderdaad perfecte voorbeelden daarom vroeg ik het me ook af, kan ik hier naar toe verwijzen als D&R weer negatief loopt te doen. En uiteraard hoop ik dat deze goede voorbeelden goed doet volgen in zowel de rijderij als het paardenwelzijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:24

Die heeft gewoon plakband aan haar kont. Wat een staaltje werk zeg, wát een amazone!
Inderdaad een voorbeeld voor vele anderen!

DuoPenotti

Berichten: 28845
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:59

Dioxide schreef:
Yep, dat komen ze :D Ik weet niet hoe ik op Bokt een Insta video kan insluiten, maar hier onder wat filmpjes van hun paarden op de wei:

https://www.instagram.com/reel/CHVUGphq ... =copy_link

https://www.instagram.com/p/Bw6saRyoQoS ... =copy_link

https://www.instagram.com/reel/CHvCFstK ... =copy_link

https://www.instagram.com/p/BihuZB0g5LD ... =copy_link

Unee BB zonder zadel en op een halstertje;
https://www.instagram.com/p/B52avEWI_cl ... =copy_link

Ik denk dat dit, net als bij Carl Hester en Charlotte Dujardin, perfecte voorbeelden zijn van hoe een toppaard ook gewoon een weidepaard kan en mag zijn en dit zelfs prestaties positief kan beïnvloeden.

Hier word je toch gewoon helemaal blij van :j
Zowel de weide als dat rijden op een halstertje.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:00

Elisa2 schreef:
Super om te lezen/ zien (ik kan het zien).

Nou inderdaad perfecte voorbeelden daarom vroeg ik het me ook af, kan ik hier naar toe verwijzen als D&R weer negatief loopt te doen. En uiteraard hoop ik dat deze goede voorbeelden goed doet volgen in zowel de rijderij als het paardenwelzijn.

Zo lang de juryleden de voorbeenzwaaiers en opgevouwen halsjes blijven waarderen, zal er weinig veranderen in de rijderij en het paardenwelzijn ben ik bang :( Vooral hier in Nederland lijken juryleden nog steeds erg gemakkelijk te waarderen op het spektakel beeld in plaats van het bedoelde Skala als uitgangspunt. En lever vooral geen kritiek op de Glock heren, want oh wee... :o

Ik hoop van harte voor de sport dat deze Olympische Spelen en de prestaties van Jessica, Isabell en Charlotte wat meer ogen hebben doen openen.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:47

Ik ben er ook bang voor..hoop ook echt dat er meer ogen open zijn gegaan nu.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, AhrefsBot, daydream, Emzel12, Feelsoproud, Jet_33, LiDi, MaiMai, Majolen, Nina1999, ReadTheRulez, RianneH, Selina, sterregoud, stoer, vosje2010, wizewo, xYaartje en 38 bezoekers