Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12556
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 20:38

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
c_alsemgeest met United


Zon!! Hij is er, echt! En hoe. Zo loop je nog in je winterjas, en zo kunnen de korte broeken uit de kast. We gaan van klagen over de regen, naar klagen over de hitte. Een mens wil wat. Net als dat de meeste bokkers het doorgeefstokje willen! En wat is dat altijd leuk. Nogsteeds 2x per maand, nog zoveel bokkers die nog niet aan de beurt zijn geweest, maar wat zijn er ook al veel bokkers wél aan de beurt geweest! En altijd worden de vragen met enthousiasme beantwoord en komen er weer diverse leuke reacties op de topics. Voor het eerste doorgeefstokje van juni 2021 benaderden we c_alsemgeest, al 17 jaar een vast gezicht op Bokt. Benieuwd waarom ze zich aanmeldde voor bokt en of ze ook penny-gedachtes had? Lees dan gauw verder in het 1e doorgeefstokje van juni!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?

Het was op 18 januari 2004, dus al best een tijdje geleden.
Ik denk dat ik inmiddels ook wel een beetje tot de oude garde behoor.
Ik kreeg van een stalgenoot het bestaan van bokt door, omdat het informatief, actief en gezellig was.
In die tijd ook veel dingen opgestoken, vooral op het gebeid van genetica en fokkerij.
Ondanks dat ik zelf nu niet actief daar in ben, heeft dit altijd mijn interesse gehad.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
'Jah egt een snoepiej...' met dat eigenwijze koppie haha :D
*-:)

en hij ziet er btw ook nog heel goed uit voor een wat oudere meneer
hele leuke foto's

XXX chan


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?

een 12, Zeer beschamend -O- :') Blijkbaar was MSN taal of een soort van semi-Haags echt een ding toen in mijn vocabulaire. De inhoud valt wel mee... maar de manier van schrijven is wel wat Gringe-waardig. Vooral ook dat afsluiten met "XXX chan". :Y)
Afbeelding
c_alsemgeest met United

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Tsja, ik ben echt in een aantal uiteenlopende topics vrij actief.
Het headshaking syndroom topic is vooral een hot item geweest voor mij.
Het formule 1 topic (meteen mijn een na grootste verslaving).
Make up topic, kopen/verkoop maar ook het dressuurfokkerij topic ben ik met grote regelmaat in te vinden.
Ook door mijn paarden die ik had wordt ik vaak wel herkend behalve Jam natuurlijk ook van die andere twee markante figuren:
Warina, de turbo oma, welke nog een topic kreeg op haar 29ste van een clinic waarbij ze zich weer niet kon gedragen.

Mijn vorige paard United (aka de professor en stef stuntpiloot) was ook vrij bekend op bokt... door zijn lekkere dwarse karakter, onze avonturen maar ook alle ellende met wonden en kolieken.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Een plek waar je ervaringen kan delen, informatie kan opdoen, en soms gewoon even lekker mee praten en lezen. Verder is bokt nèt de maatschappij... meningen staan soms lijnrecht tegenover elkaar, maar dat maakt het forum ook zo lekker divers.
Ik heb ook veel gehad aan mijn medebokkers in de ziekteprocessen en met het afscheid van mijn paarden. Jam is natuurlijk nog kort geleden, maar daar heeft het mij veel goed gedaan om het van mij af te kunnen schrijven.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ja... ik was helemaal geen grote penny ofzo, maar menig keer heb ik op de fiets gezeten alsof ik door de barrage aan het sjeezen was inclusief zweepje en laarzen. 1x teugels aan mijn stuur gebonden voor mijn stalen ros om het nòg beter te laten lijken... dat leverde een gebroken voortand op :\ :+


7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dat is op dit moment erg makkelijk, maar ook totaal onmogelijk :o
Dan zou Jam er sowieso nog zijn, dat is iets waarvoor ik alles in zou leveren.

Afbeelding
Jam



Maar laten we iets realistischer blijven :7
Ik hoop dat ik op termijn weer een maatje ga vinden waarmee ik het rijden weer op kan pakken. Dat de corona-maatregelen tot het verleden behoren en dat ik snel weer met een drankje in mijn hand op een festival sta. :D
Weer naar grote concoursen... lekker verdwalen in het strodorp... struikelen voor de grote volle tribunes wanneer ik voor iemand als groom een hekje sluit *droomt nog even verder weg :z *
Paardensport en wedstrijd ambities zullen gaan passen met wat er op mijn pad komt, met Jam zou ik mijn debuut gaan maken in het Z2, maar weer opnieuw een groen beestje is wat mij betreft ook prima.
Ik kijk daarbij gewoon wat er op mijn pad komt... voor nu is dat voornamelijk paarden voor andere mensen doen de komende maanden.

8. Vraag van xmarliez:
Vaak kom ik jou in topics tegen die ik zelf ook graag lees/volg. Mij valt altijd op hoe realistisch jij in de paardensport staat en hoe veel je op hebt met je dieren.
Helaas heb ik gelezen dat je jouw paard hebt moeten laten inslapen. Dit vind ik echt heel erg voor je.
Deze vraag komt dan nu ook niet echt gelegen verwacht ik maar ik stel hem toch. Mocht je er nu niet klaar voor zijn om er op te reageren begrijp ik dat en kun je hem uiteraard overslaan.

Ik vind jou altijd serieus met de paardensport. Wat waren jouw ambities als kind en zijn deze veranderd?

Ik wilde als kind altijd de internationale springsport in en een fokkerij... maar uiteindelijk ben ik door Warina in de dressuur beland. En een fokkerij is het ook niet geworden (heel gek :') ) Daarbij ben ik door een auto ongeluk aan 1 oog vrijwel blind, dus dieptes inschatten is ietwat lastig, wat niet handig is met springen. Dus als ik dat al doe, is dat alleen nog maar op smurfen hoogte _O-
Mijn hoogst haalbare persoonlijke doel als ruiter is op dit moment is weer voorbij die Z2 komen... tot nu toe strand ik telkens in het zicht van de haven :+
Ik heb wel een duidelijke visie als paardeneigenaar en als ruiter. Ik vind dat je altijd aan moet passen naar wat je onder je hebt...
Weten en begrijpen hoe jouw paard gemotiveerd kan worden en blijven en hoe je in zijn geval een bestaan biedt die hem of haar tot een happy athlete maakt. Voor de ene zal dan 24/7 op het land zijn in een kudde, voor de ander is het een heel ander en aangepast schema... en daar pas ik mij dan dus ook op aan :+
Ik zie veel, begrijp de biomechanica van paarden en hoe je dat als ruiter kan inzetten, ondersteunen en omzetten naar goede rijderij.
Zelf werkt mijn lichaam niet altijd mee door een aantal ongelukken welke ik heb gehad, maar ook omdat mijn motoriek nooit heel best is geweest :') Maar blijven zitten, ook tijdens een flinke rodeo, dat kan ik dan weer wel :+
Afbeelding
Jam


9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Lisch
Ik kom deze bokker met regelmaat tegen in de verschillende topics, maar bedacht me ook dat ik haar verder helemaal niet ken :') Maar wel vaak met plezier de merrie/veulen topics heb gevolgd.
Zoals "Jawaika d-oc stb. v.Etoile x Mansion v.Totilas 12-5" nu weer wat meer op mijn netvlies :D
Mede doordat ik de betreffende hengst goed ken.

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Hoe kwam het dat je ooit bent begonnen met fokken en wat zijn voor jou de belangrijkste punten bij het zoeken van passende hengsten bij jouw merries?
Laatst bijgewerkt door JPitty op 09-06-21 18:34, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Foutje aangepast/ ondertitels erin gezet

Suzanne F.

Berichten: 49177
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:51

Leuk! En ik zie het zo voor me hoe je de teugels aan het stuur had vastgemaakt! _O-

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:09

Leuk stuk! :D Ik hoop voor je dat je in de toekomst een paard vindt waarmee je ongecompliceerd kunt genieten en je mee verder kunt komen in de sport. Het is je van harte gegund!

_Carien

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:41

Jou is echt wel wat geluk gegund na al die pech en verliezen :knuffel:

pien_2010

Berichten: 43142
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:04

Wat een mooi stuk Calsemgeest. Sterkte met het grote verlies van Jam. Ook ik hoop op een tof paard voor je waar je de door jouw gewenste doelen mee kunt bereiken.

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:35

Leuk stuk om te lezen!

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:02

Leuk stukje! Ik ‘ken’ je vooral van de topics over de Almelose Ruiterdagen.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 00:30

Wat schrijf jij leuk. Moet je echt iets mee doen.
We hebben op paardengebied best wat gemeen op de gebroken voortand na :=
Het is je van harte gegund om je doelen te behalen met een toekomstig rijmaatje.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 01:26

Leuk verhaal!

c_alsemgeest

Berichten: 20640
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:20

Suzanne F. schreef:
Leuk! En ik zie het zo voor me hoe je de teugels aan het stuur had vastgemaakt! _O-

Ja mijn ouders heb ik toen ook een trauma bezorgd :')

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:27

Leuk verhaal en ook ik herken dat fiets verhaal, zo maakte ik met plankjes schuin op bakstenen hele hindernissen die ik met de fiets nam. Gelukkig nooit iets gebroken, maar dat had zomaar zo kunnen zijn :D

c_alsemgeest

Berichten: 20640
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:43

Fitzroy schreef:
Leuk stukje! Ik ‘ken’ je vooral van de topics over de Almelose Ruiterdagen.


Oh ja die ook... hoe kan ik dàt topic nou vergeten te noemen :Y)
Foto met Un is daar trouwens gemaakt :D

Elisa2

Berichten: 37058
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:15

Wat een leuk stuk, ik vind je altijd een erg fijne bokker met fijne reacties en hoop ook echt dat je wat meer geluk is gegund met je toekomstige paard.

Leuk ook dat Lisch in het volgende stukje komt, ook zo'n symphatiek mens.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:27

Altijd leuk om te lezen deze topics. :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 00:20

Stef Stuntpiloot past jou ook wel, geloof ik :)) Ik hoop dat het je gegund is met je volgende paard samen 100 te worden :)

lisch

Berichten: 4648
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:12

c_alsemgeest schreef:
Suzanne F. schreef:
Leuk! En ik zie het zo voor me hoe je de teugels aan het stuur had vastgemaakt! _O-

Ja mijn ouders heb ik toen ook een trauma bezorgd :')



Ik denk even nog jou stukje doorlezen! Je hebt meer tekst dan ik *D En dit heb ik gewoon ook nog gedaan! _/-\o_ maar ik heb mijn tanden nog! Wel gebroken kiezen na val van een echt paard toen ik puber was :+

Elisa2 wat een leuk compliment! Dankje!

c_alsemgeest leuk dat je aan mij dacht! Ik hoop ook dat je uiteindelijk met de tijd weer een geweldig maatje gaat vinden voor het leven!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:10

Jaa, Warina , die is lang geleden maar vond dat zo gaaf dat je daar toen nog zo mee aan het werk was :j

En Jam, dat paard was echt zo speciaal...zo'n verdrietig afscheid... ik hoop echt dat je een heel knap paard terug kan vinden..

c_alsemgeest

Berichten: 20640
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:43

Ja Warina was me er eentje :')
Die kon je ook met 29 echt niet op rust zetten of lekker de hele dag op het land, dan sprong ze echt boven je hoofd uit.
Ben ook met geen enkel ander paard zo vaak op hol gegaan in het bos als met haar... en dan te bedenken dat ze al 20+ was toen ik haar ging rijden :+

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Het doorgeefstokje van juni: c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:35

Hahah, ja weet nog wel dat je je handen eraan vol had, vond het altijd heerlijk om te lezen :j