Registratie paarden vanaf 21 april verplicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:26

zippora schreef:
Nu, je kunt moeilijk mijn stalhouder iets kwalijk nemen. Hij heeft nog geen enkele informatie ontvangen.
Blijkbaar heb ik het dus verkeerd begrepen.
Maar dat is wat ik uit alle uitleg en topics had begrepen. Ga ze nog maar eens doorlezen.

Dat moet je idd maar doen, want je hebt het helemaal niet goed begrepen.
De informatie vanuit de overheid is idd echt slecht. Er zijn nog zat paardenhouders die het helemaal nog niet weten.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Registratie paarden vanaf 21 april verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:07

en hoe zit het met verkoop, ik heb een paard verkocht (naar duitsland) moet ik nu de UBN gegevens van de verkoper hebben om het paard van mijn naam af te kunnen halen?

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:13

fokfanaat schreef:
en hoe zit het met verkoop, ik heb een paard verkocht (naar duitsland) moet ik nu de UBN gegevens van de verkoper hebben om het paard van mijn naam af te kunnen halen?


Dat hoeft niet. Je hebt de mogelijkheid om in te vullen naar welke UBN het paard gaat maar je kan dit ook open laten.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Registratie paarden vanaf 21 april verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:19

nou ik heb die hele site 3 x gezien, maar het is me niet gelukt, uiteindelijk de voorlopige registratie van het paard kunnen annuleren, dus ze is iig van mijn naam af

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:16

fokfanaat schreef:
en hoe zit het met verkoop, ik heb een paard verkocht (naar duitsland) moet ik nu de UBN gegevens van de verkoper hebben om het paard van mijn naam af te kunnen halen?

Degene waar het paard nu op het UBN staat moet hem afmelden. Jij hoeft niks te doen.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:18

pillow schreef:
fokfanaat schreef:
en hoe zit het met verkoop, ik heb een paard verkocht (naar duitsland) moet ik nu de UBN gegevens van de verkoper hebben om het paard van mijn naam af te kunnen halen?

Degene waar het paard nu op het UBN staat moet hem afmelden. Jij hoeft niks te doen.

Export naar buitenland, dan werkt overzetten naar nieuw UBN niet ivm ander systeem. Paard moet dus levend het systeem uit gemeld worden.

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Registratie paarden vanaf 21 april verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:10

Ik heb het niet over overzetten. Maar over afmelden, hij staat immers niet meer op de huidige locatie.

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:37

is er een mogelijkheid om te checken of een stal zijn registratie op orde heeft?

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Registratie paarden vanaf 21 april verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 06:46

In de I&R app zoeken op postcode. Dan weet je of er een UBNnummer is.

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:31

speurneusc schreef:
is er een mogelijkheid om te checken of een stal zijn registratie op orde heeft?

Is voor jou ook niet heel belangrijk. Als de stal de boel niet op orde heeft bij een evt controle hebben zij een probleem, niet jij.

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:20

pillow schreef:
speurneusc schreef:
is er een mogelijkheid om te checken of een stal zijn registratie op orde heeft?

Is voor jou ook niet heel belangrijk. Als de stal de boel niet op orde heeft bij een evt controle hebben zij een probleem, niet jij.


was niet voor mijzelf, denk idd dat ik weinig zou merken zo vaak ga ik niet (meer) op pad en miss 1 a 2x per jaar 2 of meer dagen, maar was vraag van vriendin die veel (bijna elk weekend) met paard weg is, ook meerdere dagen en ook buitenland als uitkomt. Denk dat ze wel iets zou merken wanneer het bij haar op stal niet goed geregeld is en er iets uitbreekt oid.