[UPDATE]Paarden melden I&R

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:18

Nee alleen als het paard voor 00.00 niet terug op stal is. En wanneer deze langer dan 30 dagen weg is moet je overzetten naar andere ubn.

Hoop dat iemand mijn vraag ook nog kan beantwoorden :) Neem aan dat jij een eigen locatie hebt?

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:28

Ahh super dankjewel, dat scheelt een hoop gedoe. De pony's staan inderdaad in eigen beheer op een eigen locatie.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:31

xDenies schreef:
Ik heb ondertussen contact gehad met het NRPS vanwege mijn Quarter en het klopt inderdaad dat de gegevens met 1900 staan, dit heeft te maken met dat dit eerder allemaal niet hoefde. Zolang de chip maar over één komt is het blijkbaar goed.

De registratie klopt nu dus. Voordat ik dingen door de war haal: Wat moet ik nu nog verder doen?
Voor de stal eigenaar ga ik straks de stal + UBN regelen en dan de paarden op onze stal er in zetten.

Of begrijp ik het nu verkeerd?


Ja hoor wat je zegt klopt! Als de registratie klopt kan je de paarden aan het ubn koppelen en dan is het verder goed zo

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:32

rocky_1995 schreef:
Ahh super dankjewel, dat scheelt een hoop gedoe. De pony's staan inderdaad in eigen beheer op een eigen locatie.


Dit zijn nog de voorwaarden van de lokale administratie:

Lokale administratie
In het online systeem van de RVO hoef je geen tijdelijke verplaatsingen bij te houden als een paard bijvoorbeeld op buitenrit gaat, buiten de deur traint, op wedstrijd gaat of minder dan 90 dagen op een dekstation staat. Je moet wel in je lokale administratie bijhouden als een paard langer dan 24uur niet op de locatie is of als een paard korter dan 30 dagen op jouw locatie verblijft. In het geval van een controle moet je kunnen verklaren waar alle paarden zich op dat moment bevinden. Deze administratie mag je in een systeem naar keuze bijhouden zoals een schrift, map, Word- of Excel-bestand.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:37

Duplo schreef:
rumay schreef:
Net antwoord van het stamboek dat het klopt dat mijn paard er niet in staat omdat hij geen chip heeft maar DNA met levensnummer.


Volgens mij moeten nu de destijds dna geregistreerde paarden ook aan de chip maar ik kan niet meer vinden waar ik dat gelezen heb



Het AVS heeft gisteren nog geregeld dat hij erin komt en dus geen chip nodig, vanmorgen gecontroleerd en hij staat erin.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:05

Zijn hier nog mensen die gemachtigd zijn door de houder om de administratie bij te houden?

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:18

Kidde schreef:
rocky_1995 schreef:
Ahh super dankjewel, dat scheelt een hoop gedoe. De pony's staan inderdaad in eigen beheer op een eigen locatie.


Dit zijn nog de voorwaarden van de lokale administratie:

Lokale administratie
In het online systeem van de RVO hoef je geen tijdelijke verplaatsingen bij te houden als een paard bijvoorbeeld op buitenrit gaat, buiten de deur traint, op wedstrijd gaat of minder dan 90 dagen op een dekstation staat. Je moet wel in je lokale administratie bijhouden als een paard langer dan 24uur niet op de locatie is of als een paard korter dan 30 dagen op jouw locatie verblijft. In het geval van een controle moet je kunnen verklaren waar alle paarden zich op dat moment bevinden. Deze administratie mag je in een systeem naar keuze bijhouden zoals een schrift, map, Word- of Excel-bestand.


Dankjewel voor je antwoord! Ik kon het op de site van het RVO niet vinden, maar wellicht dat ik er door de wirwar van alle informatie overheen gelezen heb. :o Top, dan weet ik inderdaad voldoende en hoef ik in ieder geval niet continu alles te registreren.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:33

Goedemorgen, kom even binnenvallen. Kun je ook zien waar je paard staat ingeschreven op de stal?

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:39

Inmiddels is via het stamboek geregeld dat mijn pony ook te vinden is in de database.
Top *\o/*

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:57

Als ik het chipnummer van mijn paard invoer komt hij naar voren, alleen bij paspoort uitgevende instantie en adres staat niks. Maar bij UELN paspoortuitgevende instantie staat wel een nummer.

Moet ik nu dan nog iets doen? Ik vind het een beetje vaag.

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:00

Hopelijk weet iemand voor mij het antwoord. Ik heb een Duitse rijpony met een Duits paspoort. Pony is in Nederland gechipt maar niet te vinden in de database. Welke acties moet ik nu doen?

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:07

Gwenvd schreef:
Als ik het chipnummer van mijn paard invoer komt hij naar voren, alleen bij paspoort uitgevende instantie en adres staat niks. Maar bij UELN paspoortuitgevende instantie staat wel een nummer.

Moet ik nu dan nog iets doen? Ik vind het een beetje vaag.


Bij mij staat er ook niet meer. Ja, de geboortedatum van mijn pony.

ilyushin
Berichten: 19
Geregistreerd: 31-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:29

veerledec schreef:
Niet helemaal bijgelezen, maar zag dit langskomen:
https://www.jongbloed-fiscaaljuristen.n ... belasting/
455 euro heffing als je vanaf een UBN nummer een paard laat slachten. Is uiteraard nog wel een voorstel.


Ik laat mijn paard niet slachten.
Ik laat mijn paard cremeren.

Wat zijn dan de spelregels??

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:16

_Mellanie schreef:
Hopelijk weet iemand voor mij het antwoord. Ik heb een Duitse rijpony met een Duits paspoort. Pony is in Nederland gechipt maar niet te vinden in de database. Welke acties moet ik nu doen?


Lees het topic eens door, staat meerdere keren uitgelegd

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:47

Gwenvd schreef:
Als ik het chipnummer van mijn paard invoer komt hij naar voren, alleen bij paspoort uitgevende instantie en adres staat niks. Maar bij UELN paspoortuitgevende instantie staat wel een nummer.

Moet ik nu dan nog iets doen? Ik vind het een beetje vaag.

Je kan op internet zoeken op UELN nummer, bijvoorbeeld in het document Paardenpaspoort uitgevende instanties op deze pagina: https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... enpaspoort

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:04

Dag! Ik kom hier binnen vallen.. heb wat pagina's doorgelezen maar zie nog niks over foutmeldingen.

Ik krijg bij het registreren van twee van de 3 paarden een foutmelding.
- Dit levensnummer is niet bekend, controleer het levensnummer en diersoort...
- ID code voldoet niet aan de eisen en dier is niet bekend..

Heel bijzonder.. gewoon KWPN paarden.. de Shet accepteren ze wel ;)
Meer van jullie hier last van?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:42

Kidde schreef:
xDenies schreef:
Ik heb ondertussen contact gehad met het NRPS vanwege mijn Quarter en het klopt inderdaad dat de gegevens met 1900 staan, dit heeft te maken met dat dit eerder allemaal niet hoefde. Zolang de chip maar over één komt is het blijkbaar goed.

De registratie klopt nu dus. Voordat ik dingen door de war haal: Wat moet ik nu nog verder doen?
Voor de stal eigenaar ga ik straks de stal + UBN regelen en dan de paarden op onze stal er in zetten.

Of begrijp ik het nu verkeerd?


Ja hoor wat je zegt klopt! Als de registratie klopt kan je de paarden aan het ubn koppelen en dan is het verder goed zo


En de registratie klopt als je paard naar voren komt neem ik aan? Top, thanks!

@Tinkels,
Ik zou even contact opnemen met de paspoort uitgevende instantie waar jouw paarden geregistreerd staan.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:57

ilyushin schreef:
veerledec schreef:
Niet helemaal bijgelezen, maar zag dit langskomen:
https://www.jongbloed-fiscaaljuristen.n ... belasting/
455 euro heffing als je vanaf een UBN nummer een paard laat slachten. Is uiteraard nog wel een voorstel.


Ik laat mijn paard niet slachten.
Ik laat mijn paard cremeren.

Wat zijn dan de spelregels??

Er is een apart topic over dit onderwerp. Dit lijkt nog niet helemaal duidelijk.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:08

ilyushin schreef:
veerledec schreef:
Niet helemaal bijgelezen, maar zag dit langskomen:
https://www.jongbloed-fiscaaljuristen.n ... belasting/
455 euro heffing als je vanaf een UBN nummer een paard laat slachten. Is uiteraard nog wel een voorstel.


Ik laat mijn paard niet slachten.
Ik laat mijn paard cremeren.

Wat zijn dan de spelregels??

Er zijn nog geen spelregels. Het is nog niet eens zeker of dit voorstel überhaupt doorgaat

NancyFjorden
Berichten: 101
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:26

Hey mensen!
Jeetje wat een hoop gedoe dit ook weer.
Ik heb een fjord die wel in het I&R staat.
Attans ze goede chip nummer kan ik vinden.
Maar ze levensnummer klopt niet en ze geboorte datum ook niet.
Nou moet ik met een PPI contact opnemen.

Maar wie of wat moet ik daarvoor hebben?
Ik heb toen ik mijn paard net had zijn paspoort aan moeten passen.
Dit vanwege dat ik belazert was met een nep paspoort en een tweede chip nummer waar hij jonger schrijnt te zijn.
Om een lang verhaal kort te maken de chip waar hij jonger is die is dus nep. Ik heb de oude eigenaar terug gevonden waar hij vroeger eerst stond. En die bevestigde zijn werkelijke leeftijd die dus ook klopte bij zijn andere chip enz.

Maar goed ze paspoort heb ik toen meteen aan laten passen bij het Nederlandse Fjordenpaarden stamboek.
Hier was ik eerst jaren lid van en heb deze net afgelopen jaar stop gezet.
Dit omdat ik elk jaar dik moest betalen maar waarvoor?
Maar goed nu zit ik dus er mee wie moet ik nou bellen?
Neem aan dat de PPI waar ik moet zijn bij het Nederlandse Fjordenpaarden stamboek is toch? Of is dit niet zo? Waar moet ik dan naar toe bellen? Help!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:48

Weten we nu inmiddels al wat het gaat kosten?

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:16

Is het iemand al gelukt zijn of haar paard aan te melden (eerste keer op UBN) ?
Ik probeer heel netjes de handleiding te volgen maar zodra ik mijn DigiD heb ingevoerd kom ik op een hele andere pagina dan die de handleiding aangeeft?

Ik moet dan kiezen tussen een foto van een stal en een foto van een hond en een kat.
Terwijl die volgens de handleiding op een pagina met aanvoermelding moet komen?

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:33

NancyFjorden schreef:
Hey mensen!
Jeetje wat een hoop gedoe dit ook weer.
Ik heb een fjord die wel in het I&R staat.
Attans ze goede chip nummer kan ik vinden.
Maar ze levensnummer klopt niet en ze geboorte datum ook niet.
Nou moet ik met een PPI contact opnemen.

Maar wie of wat moet ik daarvoor hebben?
Ik heb toen ik mijn paard net had zijn paspoort aan moeten passen.
Dit vanwege dat ik belazert was met een nep paspoort en een tweede chip nummer waar hij jonger schrijnt te zijn.
Om een lang verhaal kort te maken de chip waar hij jonger is die is dus nep. Ik heb de oude eigenaar terug gevonden waar hij vroeger eerst stond. En die bevestigde zijn werkelijke leeftijd die dus ook klopte bij zijn andere chip enz.

Maar goed ze paspoort heb ik toen meteen aan laten passen bij het Nederlandse Fjordenpaarden stamboek.
Hier was ik eerst jaren lid van en heb deze net afgelopen jaar stop gezet.
Dit omdat ik elk jaar dik moest betalen maar waarvoor?
Maar goed nu zit ik dus er mee wie moet ik nou bellen?
Neem aan dat de PPI waar ik moet zijn bij het Nederlandse Fjordenpaarden stamboek is toch? Of is dit niet zo? Waar moet ik dan naar toe bellen? Help!

Ik zou ook zeggen het Fjorden stamboek

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:34

vur schreef:
Weten we nu inmiddels al wat het gaat kosten?

Ik heb voor zowel het ubn als het aanmelden van paarden niets hoeven te betalen. Ik weet niet of dat nog komt? Het ubn aanvragen zou sowieso voorlopig gratis zijn dacht ik

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:39

_Tristan schreef:
Is het iemand al gelukt zijn of haar paard aan te melden (eerste keer op UBN) ?
Ik probeer heel netjes de handleiding te volgen maar zodra ik mijn DigiD heb ingevoerd kom ik op een hele andere pagina dan die de handleiding aangeeft?

Ik moet dan kiezen tussen een foto van een stal en een foto van een hond en een kat.
Terwijl die volgens de handleiding op een pagina met aanvoermelding moet komen?


Ik heb ze kunnen aanmelden. Heb ook eerst een ubn nummer aangevraagd. Maar heb een dag later pas de paarden aangemeld.