Politie haalt verwaarloosde dieren weg uit weiland Spaarndam

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:54

Het is triest als ik zo de berichtgeving eromheen lees. Op het NHD stond een premium-artikelen daar staat o.a. in dat de paarden naar Paard zoekt Baas zijn gegaan.
Vrijdag was er al eentje naar een manege er vlakbij gebracht die er wel heel slecht aan toe was, die is ingeslapen.
https://www.haarlemmermeerdagblad.nl/11 ... -spaarndam , hier staan wat foto's bij het verhaal, toch kan ik zo niet zeggen dat deze twee pony's die je ziet er heel slecht uitzien.
Uit het artikel in het NHD valt ook op te maken dat de diverse mensen de eigenaren niet veroordelen, maar dat ze zien dat het de eigenaren boven het hoofd is gegroeid.
Nu maar hopen dat die eigenaren het zelf ook gaan inzien en geen nieuwe dieren meer gaan nemen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:47

Nee, daar hebben jullie gelijk in hoor, dat het ook om de andere dieren gaat die er waren, inclusief de kadavers die er waren. Maar dit soort verwaarlozingen blijven triest, juist vanwege het late ingrijpen van de overheden. Als deze mensen eerder waren geholpen, was het misschien minder ver gekomen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:05

Met overheid bedoel ik in dit geval meer: politie, dierenbescherming, therapeuten o.i.d. Het was dus al jaren bekend dat het niet goed ging, ze hadden eerder deze moeten ingrijpen en deze mensen ook psychisch helpen. Dan was het waarschijnlijk minder uit de hand gelopen dan nu. Dit soort mensen hebben zelf het idee dat ze het prima doen, dus hebben hulp nodig van instanties ( dat bedoelde ik eigenlijk), zowel voor hun dieren als voor zichzelf. En als ze denken geen hulp nodig te hebben, zou dat wat mij betreft van overheidswege ook gedwongen mogen... Daar komt dus de overheid om de hoek kijken...
Dit gebeurt toch redelijk vaak naar mijn idee, niet alleen met paarden, maar ook bijvoorbeeld met mensen die hun huis vol met katten hebben die ze "opvangen"...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:39

Zoals ik gelezen heb zijn ze nu naar Paard zoekt Baas.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:54

Citaat:
Manegehouder Steve de Boer heeft dit weekeinde contact opgenomen met de Stichting Paard zoekt Baas, die zich ontfermt over verwaarloosde dieren.


Uit het premiumartikel in het NHD.

Earth, het gaat als ik het goed heb om 7 pony's.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 04:21

O wacht, dat heb ik verkeerd gelezen dan, je hebt gelijk.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Char_elle, daliance, Dannon, furious, Geralda1994, Hebo, Jihama, Lau07, laura22, m0niekkkie, Natashaa, Ninouschka, Phonix, Shinedown, Tamara1991 en 40 bezoekers