Zand is geen gras: paddocks zijn ‘illegaal’

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poekkie

Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Zand is geen gras: paddocks zijn ‘illegaal’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:06

Maar de paddocks zijn in 2005 aangelegd... is dat dan niet verjaard? Ik dacht altijd dat er 10 jaar zat op agrarische grond waarbinnen de gemeente mag eisen iets te verwijderen en daarna verjaard. Of is dat anders in nederland?

Ik begrijp niet zo goed waarom die mens eerst zegt dat hij moet stoppen met de paarden zonder paddocks en daarna staat dat hij een nieuwe trailerschuur bouwt.

Maar zuur is het wel natuurlijk. Draineren zal ook niet zomaar mogen denk ik, dus een tracksysteem etc lijkt me niet simpel te realiseren. Ik zie zo even ook geen snelle oplossing.

Paardengek in hart en nieren!


Poekkie

Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:07

Dorine92 schreef:
De stalhouder heeft gewoon gezegd van oké nou laten we elkaar helpen.. en nu heeft de gemeente alle voordeeltjes binnen en nu naaien ze hem keihard


Dit eigelijk

Paardengek in hart en nieren!


Poekkie

Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:57

Sanniejtjuh schreef:
Poekkie schreef:
Maar de paddocks zijn in 2005 aangelegd... is dat dan niet verjaard? Ik dacht altijd dat er 10 jaar zat op agrarische grond waarbinnen de gemeente mag eisen iets te verwijderen en daarna verjaard. Of is dat anders in nederland?

Ik begrijp niet zo goed waarom die mens eerst zegt dat hij moet stoppen met de paarden zonder paddocks en daarna staat dat hij een nieuwe trailerschuur bouwt.

Maar zuur is het wel natuurlijk. Draineren zal ook niet zomaar mogen denk ik, dus een tracksysteem etc lijkt me niet simpel te realiseren. Ik zie zo even ook geen snelle oplossing.


Zoiets verjaard niet. Wij huis aangekocht waar rijbak lag uit 2004. Wilde vergunning aanvragen voor verlichting, navraag gedaan. Toen werd gezegt dat geen geen probleem was dat de rijbak niet vergund was destijds. Vergunning rond verlichting, kunnen we niet afgeven de rijkbak is zonder vergunning -O- uitgebreide omgevingsvergunning :$ want deel van de bak buiten bouwvlak, op grond agrarisch met waarde

Nu gaat het hier wel om combi met verlichting maar verjaren doet het dus niet, helaas. Hier mag je binnen het paardenbeleid wel een paddock aanleggen, binnen de gestelde eisen, tot max 600m2.

Maar het is hier duidelijk wat de situatie is, lijkt me dat er geen onderzoek is gedaan naar bestemmingsplan iod? Of te bepalen welk gedeelte precies het bouwvlak is of agrarische grond.


Ik begrijp je verhaal niet zo goed?

Ik heb hier ook enkele onvergunde zaken bij mij huis al van toen ik het kocht. (Belgie) Toen had ik opgezocht en kwam ik uit dat er een bepaalde termijn is waarin de gemeente mag vragen te verwijderen, termijn afhankelijk van type perceel. Daarna zou het nog steeds niet vergund zijn, maar mogen ze je niet meer vragen af te breken.

Ik haal uit je verhaal dat de rijbak niet vergund is en je dus ook geen toestemming kreek voor aanpassingen, maar hij wel mocht blijven liggen? Dat lijkt dan toch te kloppen met wat ik dacht?

Aan de paddocks van de manege werden geen aanpassingen gevraagd. Daarom begrijp ik ook niet dat men kan eisen om ze na 15+ jaren nog te verwijderen.

Paardengek in hart en nieren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Arlette1991, biancatjuh27, Bielsje, hokke, igor001, janneke584, Laure, Liaan, saltshaker23, SuperSuup, Tazzey, Trendiction en 90 bezoekers