GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:37

Zonder de Glock paarden hebben ze 2 van de hoogst scorende paarden minder ( al zit er dezelfde ruiter op, dus eigenlijk "maar" 1 ).

Zweep ? Waar? Bij de show op de hengstenkeuring of rondje om de ring, waarschijnlijk ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:38

Getup schreef:
Zonder de Glock paarden hebben ze 2 van de hoogst scorende paarden minder ( al zit er dezelfde ruiter op, dus eigenlijk "maar" 1 ).

Zweep ? Waar? Bij de show op de hengstenkeuring of rondje om de ring, waarschijnlijk ?

Nee, bij de paar minuten in de ring voor de proef begint.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:56

VanHuisUit schreef:
Wat een drama is dit alles toch weer voor de paarden. Ik vind het zo niet om aan te zien. Heb zelf redelijk dressuur gereden (Z, basissport) en ben op een gegeven moment gestopt met het dressuur leuk vinden want vond het gewoon niet paardvriendelijk. En ik ben echt geen pennymeisje. Opgegroeid op het platteland. Vanaf mijn 7e pony's paarden gehad etc.

Vind het echt niet om aan te zien.
Wat een trieste zooi.

Mbt Monique Peutz. Ooit heb ik les van haar gehad. Ik vond haar een uitzondering in het dressuurveld (ik praat nu over zo'n 20, 25 jaar terug... jaja) want zij reed haar paarden zo durchlassig. Zo heerlijk los zo vrolijk. Had altijd een hoge pet van haar op. Enorm veel van haar geleerd vwb balans.
Maar goed, woon nu al jaren in ander gedeelte van Nederland dus heb haar niet meer gevolgd. Ongelofelijk dat dit door haar wordt gezien als 'goed'....

Ik vind dit gewoon overeenkomen met wat zo wijd wordt veroordeeld in Nederland namelijk het showen American Saddlebreds. Wel paard wat zo loopt wordt gezond en wel 20+?


Sorry maar dan heb je nooit op de goede manier les gehad, dressuur rijden is niet per definitie onvriendelijk. Heb zelf ook op hoger niveau gereden en dat was verre van onvriendelijk, maar niet op druk/ dwang gebaseerd. Maar op het skala en fijn gevoeligheid.

Het is jammer dat mensen op deze manier alle dressuur over 1 kam gaan scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:17

manubres schreef:
VanHuisUit schreef:
Wat een drama is dit alles toch weer voor de paarden. Ik vind het zo niet om aan te zien. Heb zelf redelijk dressuur gereden (Z, basissport) en ben op een gegeven moment gestopt met het dressuur leuk vinden want vond het gewoon niet paardvriendelijk. En ik ben echt geen pennymeisje. Opgegroeid op het platteland. Vanaf mijn 7e pony's paarden gehad etc.

Vind het echt niet om aan te zien.
Wat een trieste zooi.

Mbt Monique Peutz. Ooit heb ik les van haar gehad. Ik vond haar een uitzondering in het dressuurveld (ik praat nu over zo'n 20, 25 jaar terug... jaja) want zij reed haar paarden zo durchlassig. Zo heerlijk los zo vrolijk. Had altijd een hoge pet van haar op. Enorm veel van haar geleerd vwb balans.
Maar goed, woon nu al jaren in ander gedeelte van Nederland dus heb haar niet meer gevolgd. Ongelofelijk dat dit door haar wordt gezien als 'goed'....

Ik vind dit gewoon overeenkomen met wat zo wijd wordt veroordeeld in Nederland namelijk het showen American Saddlebreds. Wel paard wat zo loopt wordt gezond en wel 20+?


Ik heb zelf het idee dat ze misschien niet zegt wat ze denkt en dat is jammer. Ze zei dat de meeste paarden in Tolbert fijn gereden werden, maar dat er uitzonderingen zijn. En of ze daarmee de Glock paarden bedoelde weet ik niet. Maar niemand durft dat te zeggen natuurlijk...Glock heeft geld, macht en roem. Zij zijn de boegbeelden van de dressuur in de wereld. Daar ga je niet tegenin.


hoop toch internationaal gezien wel, dat de lijn van de OS in Rio en Londen doorgezet gaat worden, landen om ons heen hebben dat al veel beter opgepakt

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:54

Elisa2 schreef:
Het is jammer dat mensen op deze manier alle dressuur over 1 kam gaan scheren.


Dat komt omdat de negatieve geluiden de bovenhand nemen. En ja, ook ik blijf niet neutraal wanneer dergelijke combinatie en dergelijke proef bijna 80% scoort. Dan kan de rest van het deelnemersveld nog zo netjes en vriendelijk en leuk voor het paard rijden, het is dit dat wint, met een topscore, dus dit is blijkbaar wat goed bevonden wordt, hoe het moet. Dus dan is het niet zo heel gek dat mensen op zijn minst beginnen te twijfelen.
En daar sluit volgend op aan, dus ik neem beide reacties even mee in 1 bericht:

996981 schreef:
Gini schreef:
Ok, heel banaal uitgelegd waarom dit problematisch kan zijn.

Partij A zegt: paardrijden is stom en slecht en moet omwille van die en die reden afgeschaft worden. Op de website worden meerdere artikelen geplaatst waarin uitgebreid uit de doeken gedaan wordt waarom dat het standpunt is. Onderzoeken worden aangehaald en zo uitgelegd dat ze warempel het standpunt lijken te ondersteunen.

Partij B zegt 'bekijk ons weerwoord voor 2,99 euro in de maand'.

En dat weerwoord kan goed zijn hè. Dat kan zelfs fantastisch zijn. Ik heb het niet over de waarde van het weerwoord. Het kan zo maar zijn dat 1 artikel van partij B de hele website van partij A omver blaast. Maar we weten het niet, want het zit achter een betaalmuur. Hoe lang denk je dat het duurt voordat sommige standpunten van partij A dan toch voet aan grond vinden, omdat dat dan eigenlijk de enige communicatie is die vrij te vinden is.

Nu, gelukkig bestaat het hele verhaal uit meer dan twee partijen, maar ik snap niet dat niet gesnapt wordt dat open communicatie (zeker wanneer je toch onder vuur ligt) zo belangrijk is. En dat het dus niet gaat om die ene Bokker die geen 3 euro wenst te betalen.

Als het zo’n vaart gaat lopen ga je het in de regulier, niet paarden media ook horen.

Daarbij zijn de belangrijke nieuwsstukken meestal openbaar. Waarvoor ze geld vragen is de opiniestukken en de verdiepende stukken.



Als dan de paardensportwereld onvoldoende reageert, dan kan dat zaadje groeien. 'Als het zo een vaart loopt, hoor je het in de reguliere media ook wel'. God forbid eigenlijk dat dat gebeurt, want iedereen weet dat wanneer zaken zoals dierenwelzijn in de reguliere media terechtkomen dat dat niet is om te vertellen hoe goed het allemaal gaat. Waarom zouden we dit niet onder ons kunnen oplossen? Waarom zijn de negatieve geluiden vanuit je doelpubliek onvoldoende? Waarom zou je afwachten totdat de kwestie het reguliere circuit bereikt? Houd je dan niet van je klanten?

De paardensportwereld moet dringend meer aan open, duidelijke en proactieve communicatie doen.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:11

Gini, je mening is duidelijk. Je reageert vanuit een volledig anoniem profiel, maar verwijt “de paardenwereld” dat de niet open communiceren. Wat ik daarvan vind laat ik even in het midden.

Als je je echt zo druk maakt om het voortbestaan van de paardensport, zijn er andere kanalen te vinden dan een discussie topic op Bokt. Dat is meermaals aangegeven. Wat je ermee doet moet jezelf weten.

Ik snap ook niet wat hier klagen over het feit dat je voor sommige artikelen op horses.nl moet betalen je gaat helpen. Denk je dat wij dat voor je kunnen veranderen?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:11

Gini schreef:
Elisa2 schreef:
Het is jammer dat mensen op deze manier alle dressuur over 1 kam gaan scheren.


Dat komt omdat de negatieve geluiden de bovenhand nemen. En ja, ook ik blijf niet neutraal wanneer dergelijke combinatie en dergelijke proef bijna 80% scoort. Dan kan de rest van het deelnemersveld nog zo netjes en vriendelijk en leuk voor het paard rijden, het is dit dat wint, met een topscore, dus dit is blijkbaar wat goed bevonden wordt, hoe het moet. Dus dan is het niet zo heel gek dat mensen op zijn minst beginnen te twijfelen.


Maar als je zelf weet dat dressuur rijden super mooi en diervriendelijk kan zijn dan hoef je toch nog steeds niet de gehele dressuur zwart te maken als er een aantal ruiters zijn die op een andere manier rijden? Het valt me gewoon op dat er op sociaal media een hele grote groep zit van mensen die geen deuk in een pakje boter kunnen rijden maar heel ongenuanceerd alle dressuur over 1 kam scheren.
Is dat dan uit jaloezie? frustratie? Omdat ze het zelf niet kunnen? gebrek aan kennis?

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:34

996981 schreef:
Gini, je mening is duidelijk. Je reageert vanuit een volledig anoniem profiel, maar verwijt “de paardenwereld” dat de niet open communiceren. Wat ik daarvan vind laat ik even in het midden.


Dit neigt naar persoonlijk worden. Is mijn mening in jouw ogen meer waard als ik een goedgevuld profiel had? En had het dan ook een verschil gemaakt of ik er mooie dressuurplaatjes van internationale wedstrijden in had gezet of dat ik op de plaatjes op een sloffende Haflinger met neckrope zit? Wordt mijn mening meer waard op basis van het profiel dat ik heb?
Alsjeblieft, laat het niet in het midden. Wie steekt, moet durven doorduwen. :)

996981 schreef:
Als je je echt zo druk maakt om het voortbestaan van de paardensport, zijn er andere kanalen te vinden dan een discussie topic op Bokt. Dat is meermaals aangegeven. Wat je ermee doet moet jezelf weten.


Waarom moet ik het elders zoeken? Wie ben jij om te bepalen welke kanalen ik gebruik? Meer zelfs: hoe weet jij welke kanalen ik al dan niet gebruik?
Ik ga mij niet zomaar monddood laten maken omdat wat ik zeg niet aansluit bij jouw mening. Ik stop met de discussie op het moment dat ik het wil, niet door iemand die mij probeert weg te pssst'en naar een ander platform. Gelieve inhoudelijk te blijven reageren, andere Bokkers die het niet met me eens zijn lukt dat ook, dan moet het jou vast ook lukken.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:37

Gini schreef:
996981 schreef:
Gini, je mening is duidelijk. Je reageert vanuit een volledig anoniem profiel, maar verwijt “de paardenwereld” dat de niet open communiceren. Wat ik daarvan vind laat ik even in het midden.


Dit neigt naar persoonlijk worden. Is mijn mening in jouw ogen meer waard als ik een goedgevuld profiel had? En had het dan ook een verschil gemaakt of ik er mooie dressuurplaatjes van internationale wedstrijden in had gezet of dat ik op de plaatjes op een sloffende Haflinger met neckrope zit? Wordt mijn mening meer waard op basis van het profiel dat ik heb?
Alsjeblieft, laat het niet in het midden. Wie steekt, moet durven doorduwen. :)

996981 schreef:
Als je je echt zo druk maakt om het voortbestaan van de paardensport, zijn er andere kanalen te vinden dan een discussie topic op Bokt. Dat is meermaals aangegeven. Wat je ermee doet moet jezelf weten.


Waarom moet ik het elders zoeken? Wie ben jij om te bepalen welke kanalen ik gebruik? Meer zelfs: hoe weet jij welke kanalen ik al dan niet gebruik?
Ik ga mij niet zomaar monddood laten maken omdat wat ik zeg niet aansluit bij jouw mening. Ik stop met de discussie op het moment dat ik het wil, niet door iemand die mij probeert weg te pssst'en naar een ander platform. Gelieve inhoudelijk te blijven reageren, andere Bokkers die het niet met me eens zijn lukt dat ook, dan moet het jou vast ook lukken.

Nee, dat heeft niks met de waarde van je menig te maken. Meer met “practice what you preach”

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:40

Elisa2 schreef:
Maar als je zelf weet dat dressuur rijden super mooi en diervriendelijk kan zijn dan hoef je toch nog steeds niet de gehele dressuur zwart te maken als er een aantal ruiters zijn die op een andere manier rijden? Het valt me gewoon op dat er op sociaal media een hele grote groep zit van mensen die geen deuk in een pakje boter kunnen rijden maar heel ongenuanceerd alle dressuur over 1 kam scheren.
Is dat dan uit jaloezie? frustratie? Omdat ze het zelf niet kunnen? gebrek aan kennis?


Ja, dat klopt. Dat is het gevaar van polarisatie en meningen tot in het extreme trekken en dat moet niemand willen. Een standpunt dat misschien ergens wel vanuit een waarheid begint, kan gemakkelijk doorgetrokken worden tot in het extreme "dressuur is slecht". Uiteraard is die laatste stelling niet waar en ook weinig constructief. Waar we echter voor moeten opletten is dat we die stelling niet samen met dat kleine beginseltje van waarheid weggooien. Dat we wel vat blijven houden op het 'waarom' van de kritiek. Zoals je zegt, dat zal vast ook uit jaloezie en frustratie zijn, maar ergens zal het ook vaak uit een voortdurende ontevredenheid over een bepaald aspect ontstaan. En die ontevredenheid mag niet zomaar genegeerd worden.

irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:13

Elisa2 schreef:
Is dat dan uit jaloezie? frustratie? Omdat ze het zelf niet kunnen? gebrek aan kennis?

Ja, er zal ongetwijfeld een groep bijzitten die het om deze (negatieve) redenen doen maar ik denk dat er een zeker een groep is die het alleen doet uit bezorgdheid, om het paard maar zeker ook om de o zo mooie sport (kunst) van de dressuur.
Zoals je zelf al zegt: dressuur rijden kan super mooi en diervriendelijk zijn maar mensen die dit zelf nooit hebben ervaren en alleen met hun eigen ogen zien dat een absoluut niet mooie en diervriendelijke dressuur tegenwoordig de norm is waar naar toe moet worden gewerkt om te winnen, zullen jouw stelling niet kunnen delen omdat ze gewoon die ervaring niet hebben.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:51

Ja mooi gezegd Irmaz, voor ons belangrijk om goede en paardvriendelijke dressuur te promoten denk ik. Naast misstanden aan de kaak stellen.

Polarisatie en extreme meningen moeten we niet hebben. Er zijn zoveel nuances.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:58

Citaat:
Sorry maar dan heb je nooit op de goede manier les gehad, dressuur rijden is niet per definitie onvriendelijk. Heb zelf ook op hoger niveau gereden en dat was verre van onvriendelijk, maar niet op druk/ dwang gebaseerd. Maar op het skala en fijn gevoeligheid.

Het is jammer dat mensen op deze manier alle dressuur over 1 kam gaan scheren.


Even reactie hierop. Ik heb uitstekend les gehad namelijk van oa Monique Peutz zelf. Denk dat zij toch wel iemand is die les kan geven. Dat was een jaar of 20 geleden al (ja ben oud :P ). Ik ben toen met mijn paardje Happiness in sneltreinvaart naar de Z dressuur gereden. Op een paardvriendelijke, prettige manier. Ik durf te stellen dat ik heel goed weet hoe je vriendelijk een getalenteerd dressuurpaard kunt trainen. Soms zijn ze zo getalenteerd dat er met een half uurtje / uurtje gerichte training per dag binnen een of twee jaar een paard uit komt wat zo mee kan lopen in de lichte tour. En dat vind ik dan niet overvragen. Dat kan, met respect voor het dier, de leeftijd en de ontwikkeling uiteraard. En dat deed zij bijv toendertijd met Bally Boy.

Dus nee, dressuur rijden is niet per definitie onvriendelijk. Dat zeg ik dus ook niet. Ik zeg alleen dat het me verbaasd dat iemand die ik gekend heb als zeer paardvriendelijk en zeer gericht op het op een uitstekende manier trainen van de paarden, iemand die echt positief opviel binnen het ruk- en trek geweld dergelijke uitspraken kan doen over deze performance van Gal. Dat vind ik erg jammer want zo verandert het niet ten goede. En zijn de paarden uiteindelijk zwaar de pineut. Ik vind het echt ongelofelijk dat deze manier van rijden met deze hectiek en totaal uit verband lopen van paarden, zo ontactmatig, wordt gepromoot. ALs er iemand tactmatig kon rijden was het MP wel. Dat was een genot om naar te kijken.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:01

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Sorry maar dan heb je nooit op de goede manier les gehad, dressuur rijden is niet per definitie onvriendelijk. Heb zelf ook op hoger niveau gereden en dat was verre van onvriendelijk, maar niet op druk/ dwang gebaseerd. Maar op het skala en fijn gevoeligheid.

Het is jammer dat mensen op deze manier alle dressuur over 1 kam gaan scheren.


Even reactie hierop. Ik heb uitstekend les gehad namelijk van oa Monique Peutz zelf. Denk dat zij toch wel iemand is die les kan geven. Dat was een jaar of 20 geleden al (ja ben oud :P ). Ik ben toen met mijn paardje Happiness in sneltreinvaart naar de Z dressuur gereden. Op een paardvriendelijke, prettige manier. Ik durf te stellen dat ik heel goed weet hoe je vriendelijk een getalenteerd dressuurpaard kunt trainen. Soms zijn ze zo getalenteerd dat er met een half uurtje / uurtje gerichte training per dag binnen een of twee jaar een paard uit komt wat zo mee kan lopen in de lichte tour. En dat vind ik dan niet overvragen. Dat kan, met respect voor het dier, de leeftijd en de ontwikkeling uiteraard. En dat deed zij bijv toendertijd met Bally Boy.

Dus nee, dressuur rijden is niet per definitie onvriendelijk. Dat zeg ik dus ook niet. Ik zeg alleen dat het me verbaasd dat iemand die ik gekend heb als zeer paardvriendelijk en zeer gericht op het op een uitstekende manier trainen van de paarden, iemand die echt positief opviel binnen het ruk- en trek geweld dergelijke uitspraken kan doen over deze performance van Gal.



Dan heb ik je verkeerd begrepen, dacht echt dat je zei gestopt te zijn met de dressuur omdat het allemaal dieronvriendelijk was.

Wbt Monique, tja ze zal haar baan willen houden.(niet dat ik er achter sta) We weten wat er met Rien is gebeurd..

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:05

Niet zozeer gestop met dressuur want dat train je (in mijn ogen) natuurlijk altijd welke specifieke tak van sport je ook beoefent. Maar wel met het vol enthousiasme toekijken bij dressuursport want dat staat me steeds meer tegen, en als ik dan zo'n filmpje zie van Gal denk ik wat erg... -O-

Een goed getraind en gereden dressuurpaard is een toonbeeld van harmonie tussen ruiter en paard. Dat is zo mooi om te zien. Dat zie ik vrijwel nooit meer terug op wedstrijden laat staan op dat niveau. ALs je al eens combinaties hebt die zo'n mooi beeld laten zien krijgen ze ook vaak te horen dat het met meer power moet of meer afdruk of wat dan ook. Zo jammer. Lichtvoetigheid en kracht kan heel goed samen gaan en daarmee maak je een paard een echte balletdanser. Daar heeft dit gedoe niets meer mee te maken.
En zo zonde dat er onderhand een hele generatie ruiters opgroeit met het idee dat dit het summum van dressuur is...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-02-21 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:07

VanHuisUit schreef:
Niet zozeer gestop met dressuur want dat train je (in mijn ogen) natuurlijk altijd welke specifieke tak van sport je ook beoefend. Maar wel met het vol enthousiasme toekijken bij dressuursport want dat staat me steeds meer tegen, en als ik dan zo'n filmpje zie van Gal denk ik wat erg... -O-

Een goed getraind en gereden dressuurpaard is een toonbeeld van harmonie tussen ruiter en paard. Dat is zo mooi om te zien. Dat zie ik vrijwel nooit meer terug op wedstrijden laat staan op dat niveau. ALs je al eens combinaties hebt die zo'n mooi beeld laten zien krijgen ze ook vaak te horen dat het met meer power moet of meer afdruk of wat dan ook. Zo jammer. Lichtvoetigheid en kracht kan heel goed samen gaan en daarmee maak je een paard een echte balletdanser. Daar heeft dit gedoe niets meer mee te maken.
En zo zonde dat er onderhand een hele generatie ruiters opgroeit met het idee dat dit het summum van dressuur is...



ze zijn er wel maar dan moet je naar het buitenland,

door de jaren heen zijn er al hele generaties zo opgegroeid, hebben de stap "in de paarden" gemaakt, en wat je zelf niet geleerd hebt kun /ga je ook niet uitdragen, een enkeling misschien die zich er meer in gaat verdiepen,

er is veel kennis en kunde verdwenen, dat is best jammer, ben ik helemaal met je eens

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:16

Toch vind ik het vreemd want als je eenmaal het gevoel hebt ervaren hoe een paard werkelijk lichtvoetig onder je danst wil je dat altijd weer voelen. Ik kan me niet voorstellen dat dit 'gedoe', want zo noem ik het maar dit gevoel aan je geeft. Ik vind het zo onrustig allemaal. Totaal uit balans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:40

VanHuisUit schreef:
Toch vind ik het vreemd want als je eenmaal het gevoel hebt ervaren hoe een paard werkelijk lichtvoetig onder je danst wil je dat altijd weer voelen. Ik kan me niet voorstellen dat dit 'gedoe', want zo noem ik het maar dit gevoel aan je geeft. Ik vind het zo onrustig allemaal. Totaal uit balans.


dat kan ik zo met je eens zijn voor mij was/ en is het de normaalste zaak van de wereld om eerst een goede basis te hebben,
maar ik heb geen enkele belang, hoef er mijn brood niet mee te verdienen en/of een sponsor te behagen,

belangen spelen een duidelijke rol, het paard is financieel zeer lucratief voor vele
en dan lopen geld en moraliteit niet altijd in dezelfde schoenen

paardenwelzijn is dan voor vele anders

bij Totilas heeft Jiske er voor gezorgt dat hij een goede basis kreeg en we zien nu dat "een zwaluw nog lang geen zomer maakt"

in de landen om ons heen hebben ze dat beter op gepakt,

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:14

Mee eens, maar..om positief te blijven. Vorig jaar op het NK dressuur heeft Vincent van Gasselt mij echt enorm positief verbaasd. Dit was de enige waarbij dressuur was zoals dressuur imo hoort te zijn en hij werd er zeker voor beloond! zowel enorm door het publiek als door de jury, alleen zijn paard vind de piaffe nog wat lastig en daar bleven wat punten op liggen maar als dit wat meer door ontwikkeld zou hij weleens voor die positieve omslag kunnen gaan zorgen. (hoop ik)

En inderdaad voor de rest is het vooral internationaal, de fijne duitse ruiters en de britten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:01

Elisa2 schreef:
Mee eens, maar..om positief te blijven. Vorig jaar op het NK dressuur heeft Vincent van Gasselt mij echt enorm positief verbaasd. Dit was de enige waarbij dressuur was zoals dressuur imo hoort te zijn en hij werd er zeker voor beloond! zowel enorm door het publiek als door de jury, alleen zijn paard vind de piaffe nog wat lastig en daar bleven wat punten op liggen maar als dit wat meer door ontwikkeld zou hij weleens voor die positieve omslag kunnen gaan zorgen. (hoop ik)

En inderdaad voor de rest is het vooral internationaal, de fijne duitse ruiters en de britten.

En de Denen imo :D.

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:38

Ik werd een paar jaar geleden ook heel blij van Sonke Rothenberger met Cosmo. Daarna niet veel meer van gehoord/gezien maar die heeft natuurlijk enorm veel pech gehad met die brand in zijn stallen. Maar persoonlijk zag ik dat dan wel weer veel liever als isabell Werth.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:11

Getup schreef:
Zonder de Glock paarden hebben ze 2 van de hoogst scorende paarden minder ( al zit er dezelfde ruiter op, dus eigenlijk "maar" 1 ).

Zweep ? Waar? Bij de show op de hengstenkeuring of rondje om de ring, waarschijnlijk ?

Nee, toen ze al in de ring waren vlak voor de proef in het filmpje vd proef dat ook in het begin van dit topic gelinkt wordt. Hij laat dan de zweep gewoon vallen, blijft op de hoefslag liggen. Vond ik raar omdat ik altijd dacht dat op dat niveau niet meer met zweep gereden mocht worden. Zoals je ook niet mag losrijden met hulpteugels enzo.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:20

De proef mag niet met zweep, het baan verkennen wel. Zweep moet weg voordat je binnenkomt en als je dus in de baan rijdt omdat je er niet omheen kan moet iemand die even oprapen en uit de bak halen.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:28

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... Zsa3ZBrFX8


“Menigeen was na de topscores op de K&U-wedstrijd voor Total en Toto jr nog niet helemaal overtuigd. “Ik ben benieuwd wat ze internationaal scoren…”, was een veelgehoord commentaar. Het antwoord daarop werd vandaag in Opglabbeek gegeven door Bernard Maurel (FRA), Lars Andersson (ZWE), Eddy de Wolff van Westerrode (NL), Jacques van Daele (BEL) en Thomas Kessler (DUI): 78,674% (77,147-79,674%).“

:)

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:10

Ik was 1 van degene die nieuwsgierig was naar hoe het internationaal zou scoren. Ik kan deze proeven niet zien dus kan niets op deze proeven zeggen. Maar dit is niet het internationale spelersveld wat ik bedoelde met dat ik wil zien als vergelijking want ik kan dit nauwelijks internationale competitie noemen. Nederland heeft zijn volledige absolute top ingezet, België ligt qua dressuur toch echt wel een niveau lager en van andere landen zoals Dld waar ik dan ter vergelijking nieuwsgierig naar zou zijn, is er B garnituur afgevaardigd.

Ik ben vooral benieuwd naar een grote internationale wedstrijd, waar de echte top aan verschijnt met hun A paarden. Ik denk dat we daarvoor moeten wachten op Tokyo.

Wel heel erg jammer dat Ingrid Klimke met Franziskus uitgeschakeld zijn voor Tokyo door een blessure bij Franziskus. Die combinatie had ik heel graag ook gezien in het grote internationale spelersveld. Ik vind haar een veel fijnere ruiter als bv Isabella Werth.

Ik ben gewoon echt heel benieuwd naar Tokyo. Denk dat daar toch wel een beeldbepalend oordeel geveld gaat worden over het toekomstig beeld van de dressuur. En als alle kanonnen tegen elkaar rijden met hun beste paarden in topvorm, en de FEI 5* juryleden beslissen dat EG met Total US het beoogde plaatje is, dan wil ik dat best voor waar aannemen hoor. Het blijft niet mijn smaak, ik zou het jammer vinden, maar ik ben er heilig van overtuigd dat zulke juryleden het beter weten als ik simpele basisruiter.