Reining vanaf 2022 geen FEI-discipline meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Reining vanaf 2022 geen FEI-discipline meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 17:20

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Jurgen Pouls en Paula First Gun op het NK Reining. Foto: Amanda


De NRHA (National Reining Horse Association) en FEI liggen al een aantal jaar met elkaar in de clinch en dat heeft nu grote gevolgen voor de Reining: de sport is vanaf 2022 geen FEI-discipline meer. Dit jaar zijn er al geen internationale wedstrijden en FEI kampioenschappen meer.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14469
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Reining vanaf 2022 geen FEI-discipline meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:50

Nee, wat zonde -O-

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Reining vanaf 2022 geen FEI-discipline meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:51

Ben wel reuze benieuwd waar het op is geknald

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:01

troi schreef:
Ben wel reuze benieuwd waar het op is geknald

Dat zou wel eens met leeftijden van paarden te maken kunnen hebben, vermoed ik zo. Daar ging eerdere onenigheid ook al over.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:29

Eatshay schreef:
troi schreef:
Ben wel reuze benieuwd waar het op is geknald

Dat zou wel eens met leeftijden van paarden te maken kunnen hebben, vermoed ik zo. Daar ging eerdere onenigheid ook al over.


Ik vind reiningoefeningen zelf heel gaaf, maar de leeftijd, training en behandeling van het gemiddelde reiningpaard is ronduit schandalig te noemen. Als de FEI inderdaad heeft besloten zich daarvan te willen distanciëren kan ik dat echt alleen maar toejuichen.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:09

Hoe kom je daar nu bij????
FEI wil dat NRHA naar hun pijpen danst en dat gaat niet gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 09-02-21 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:12

Popstra schreef:
Hoe kom je daar nu bij????
FEI wil dat NRHA naar hun pijpen danst en dat gaat niet gebeuren.wellicht je even beter laten informeren voor je zo maar wat uit kraamt.


Informeer ons :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:21

VuurVleugels schreef:
Ik vind reiningoefeningen zelf heel gaaf, maar de leeftijd, training en behandeling van het gemiddelde reiningpaard is ronduit schandalig te noemen. Als de FEI inderdaad heeft besloten zich daarvan te willen distanciëren kan ik dat echt alleen maar toejuichen.
Mwah, als dat het argument is, dan kan de FEI zich van elke tak van sport wel distantiëren. := Geloof niet dat de FEI daar nou zo van wakker ligt, welzijn, training en behandeling van sportpaarden.

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:52

Mkango schreef:
VuurVleugels schreef:
Ik vind reiningoefeningen zelf heel gaaf, maar de leeftijd, training en behandeling van het gemiddelde reiningpaard is ronduit schandalig te noemen. Als de FEI inderdaad heeft besloten zich daarvan te willen distanciëren kan ik dat echt alleen maar toejuichen.
Mwah, als dat het argument is, dan kan de FEI zich van elke tak van sport wel distantiëren. := Geloof niet dat de FEI daar nou zo van wakker ligt, welzijn, training en behandeling van sportpaarden.


Dit, inderdaad.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:59

Mkango schreef:
VuurVleugels schreef:
Ik vind reiningoefeningen zelf heel gaaf, maar de leeftijd, training en behandeling van het gemiddelde reiningpaard is ronduit schandalig te noemen. Als de FEI inderdaad heeft besloten zich daarvan te willen distanciëren kan ik dat echt alleen maar toejuichen.
Mwah, als dat het argument is, dan kan de FEI zich van elke tak van sport wel distantiëren. := Geloof niet dat de FEI daar nou zo van wakker ligt, welzijn, training en behandeling van sportpaarden.


Te beginnen met het eruit knikkeren van de UAE graag.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Reining vanaf 2022 geen FEI-discipline meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:09

Inderdaad wat Popstra zegt, FEI wil dat de NRHA (DE internationale organisatie van reining) zich volledig aanpast aan de FEI waarmee de nrha zo'n beetje de basis van zijn bestaan/regelboek moet opgeven... Zij mogen dan bv zelf geen wedstrijden meer organiseren die niet volgens FEI regels zijn (waaronder inderdaad de leeftijdsgrens maar niet alleen dat).

En dat is jammer, maar in de reining draait het nog steeds allemaal om de NRHA!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:33

quarterH schreef:
Inderdaad wat Popstra zegt, FEI wil dat de NRHA (DE internationale organisatie van reining) zich volledig aanpast aan de FEI waarmee de nrha zo'n beetje de basis van zijn bestaan/regelboek moet opgeven... Zij mogen dan bv zelf geen wedstrijden meer organiseren die niet volgens FEI regels zijn (waaronder inderdaad de leeftijdsgrens maar niet alleen dat).

En dat is jammer, maar in de reining draait het nog steeds allemaal om de NRHA!

Als je deel uit maakt van een organisatie lijkt het me logisch dat je je houdt aan de regels van die organisatie toch? :)
Dus dan is dit inderdaad de enige oplossing lijkt me.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Reining vanaf 2022 geen FEI-discipline meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:42

Volgens mij botste het op een stuk meer punten zoals ik het begreep dan alleen de leeftijden.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:55

HIer kan niemand verbaasd over zijn, toch?

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 07:59

TurdusMerula schreef:
HIer kan niemand verbaasd over zijn, toch?


Nope....als ik het goed heb waren ze daar in 2018 al over bezig. Niet alleen de NRHA maar ook de AQHA lag toen in de clinch met de FEI. Ben dus ook wel benieuwd hoe dat uiteindelijk loopt, kan er even zo snel niets over vinden.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:48

Was te verwachten. Dit zat er al langer aan te komen. De FEI wil al zijn regeltjes aan de NRHA opleggen, die daar niet mee kan akkoord gaan. Hier gaat het niet alleen om de leeftijd van de paarden, hoor, al is dat ook één van de onenigheden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Reining vanaf 2022 geen FEI-discipline meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:13

Wat ik jammer vind is dat alleen reining in aanmerking kwam als discipline voor de FEI. Er zijn zoveel onderdelen die minstens zo leuk zijn. De vrij nieuwe Ranch onderdelen bijvoorbeeld. Op deze manier komt de western weer in zo'n verdomhoekje.

Overigens staat mijn opmerking los van of reining wel of niet een discipline moet blijven en of ik dat wel of niet aanmoedig.