KWPN Gelders paard van het jaar: Independent Little Me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

KWPN Gelders paard van het jaar: Independent Little Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:17

KWPN.nl
Sport

Afbeelding
Independent Little Me onder Dinja van Liere bij het NK 2020. Foto: Aniek1985


Dat de achtjarige Independent Little Me de nodige fans had was al bekend, en vanaf nu gaat hij door het leven als het KWPN Gelders paard van het jaar 2020! Een mooi succes voor de Uno Don Diego-zoon die met Dinja van Liere hoge ogen gooit.

Marc Rothengatter en Renata van Steijn fokten Independent Little Me (Uno Don Diego uit Wendela ster pref prest van San Remo) uit dezelfde moeder als de Grand Prix-hengst Capri Sonne Jr. (v.Rhodium), die ook zijn carrière begon onder het zadel van Dinja van Liere. Als driejarige werd de veelbelovende Independent Little Me op de KWPN Stallion Show uitgeroepen tot kampioen bij de Gelderse hengsten en als zesjarige nam hij deel aan het WK jonge dressuurpaarden. Vorig jaar wonnen ze het KNHS Indoorkampioenschap in de klasse Z2 en enkele maanden later werd een succesvol ZZ-Zwaar debuut gemaakt. Afgelopen september onderstreepten ze hun opmars met het winnen van zilver op het NK in het ZZ-Zwaar.

Oogappeltje
De hengst van familie Van Eeuwen uit Nigtevecht kreeg de meeste publieksstemmen en verdiende daarmee de titel van KWPN Gelders Paard van het Jaar. “Heel mooi nieuws!”, reageert fokker Renata van Steijn. “Hij is voor ons natuurlijk al vanaf dag één heel speciaal. We hebben hem als veulen op Veulenveiling Borculo verkocht aan Julie van Eeuwen en hij is zich altijd goed blijven ontwikkelen. We volgen hem op de voet en Dinja houdt ons ook altijd op de hoogte." Renata van Steijn adviseerde de eigenaren destijds om Independent Little Me naar Dinja te brengen. “Ik heb altijd goed contact met Julie van Eeuwen gehad en toen ze mij vroeg of ik een fijne ruiter voor Independent Little Me wist, hoefde ik niet lang na te denken. Dinja van Liere heeft altijd geweldig gepresteerd met Capri Sonne Jr. en voelde gelijk een hele goede klik met zijn halfbroer. Independent Little Me was echt het oogappeltje van Julie en sinds haar overlijden wordt de paardenhobby voortgezet door haar zoons Mark en Dirk-Jan van Eeuwen. Zoals ik het begrijp is het ook echt de bedoeling dat Independent Little Me bij Dinja blijft, dus hopelijk komen er nog veel momenten om van te genieten!”