13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 20:32

*omroepbrabant.nl
Ingezonden door meerdere bokkers
Algemeen

Afbeelding
Pony's in de wei (niet die uit het artikel). Foto: Mabon/ Bokt Wiki


Het was een werkdag die Hans en Gérard nooit meer zullen vergeten. De twee terreinbeheerders van Hockeyclub Were Di in Tilburg troffen vrijdagochtend dertien pony’s aan op een kunstgrasveld. Zij hadden geen idee wat die pony’s daar deden, maar wat bleek: de politie had ze daar achtergelaten.

Dit bijzondere verhaal kun je lezen op omroepbrabant.nl

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:47

Natuurlijk niet zo leuk, maar toch....
_O-
De beste straf die je kunt bedenken voor een Shet die uitbreekt; kunstgras :+ }>

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: 13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:55

Dit ging heel Facebook rond dat ze gedumpt waren...

Anoniem

Re: 13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:42

ik schrok nog meer van het inladen van die shets.Als je er zoveel in een trailer heb dat je deur niet goed dicht kan zit er toch iets niet goed. Er is weinig respect voor die dieren.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:00

Ja jeetje dat inladen....
Maar je zou het maar zo aantreffen en dan ook nog horen dat de politie dit zo bedacht heeft _O-

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:04

Bianca41 schreef:
ik schrok nog meer van het inladen van die shets.Als je er zoveel in een trailer heb dat je deur niet goed dicht kan zit er toch iets niet goed. Er is weinig respect voor die dieren.

Je kunt helemaal niet zien of de pony’s wel helemaal naar voren door zijn gelopen. Je weet dus niet of dat de deur niet dichtging omdat ze er niet inpasten, of omdat ze gewoon middenin de trailer blijven staan. Is de manier van laden heel netjes? Nee, houden de pony’s er schade aan over? Nee. Zijn er veel andere opties als de pony’s geen halster aan hebben en je met een beperkt aantal man bent? Nee. Prima oplossing dus zo.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: 13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:42

Ik zou niet eens pony’s die ik niet ken zo durven laden. Straks krijg ik een mep. En ze renden ook nog half door die mannen heen. Brrr

Anoniem

Re: 13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:47

Ik vraag me af of er al iemand is die door heeft dat er 13 pony's uit zn wei zijn. Heeft de eigenaar zich al gemeld? Want zoiets merk je toch?

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:50

Bianca41 schreef:
ik schrok nog meer van het inladen van die shets.Als je er zoveel in een trailer heb dat je deur niet goed dicht kan zit er toch iets niet goed. Er is weinig respect voor die dieren.

Tja als er eentje halverwege weer keert dan gaat de hele groep mee, probeer dan maar eens 13 pony's tegen te houden. Trailer stond niet helemaal in beeld, dus als het te klein is daar kan ik niet over oordelen. Maar deze manier van inladen wordt in veel gevallen gebruikt bij paarden zonder halsters, is velen malen makkelijker dan ze allemaal te moeten vangen en halsteren. Het is inderdaad wel een boerse manier van inladen, maar goed ze staan dan nu ook tijdelijk bij een boer die ze heeft opgevangen. Zo te zien op het filmpje, trailer is wel even heel kort in beeld is de trailer groot genoeg voor de hele kudde. Maar ik gok dat de eersten halverwege de trailer dachten "Ja doei" en zich weer omdraaiden waardoor de rest ook weer in de achteruit ging. :+

Het lijkt ook wel een opfok, zitten veel dieren tussen die jong van bouw zijn.

Anoniem

Re: 13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:11

Ik begrijp dat ze ze eerst met grondwerk allemaal trailermak hadden moeten maken. En dan van die transportbeschermertjes aan. En een staartbeschermer. Een halster aan met bontjes. Dekentje op. En dan heel zachtjes opladen en vervoeren.
En daar wil ik dan graag de video van zien. :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: 13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:22

Ik had het ook zien passeren op smoelboek (fb) maar ik had het achterliggend verhaal nog niet gelezen. Houdini's zijn het toch, hopelijk is snel bekend waar ze vandaan komen. Ik vond het filmpje dan weer hilarisch, niet helemaal de beste manier van laden misschien maar je moet niet verwachten dat iedereen weet hoe en wat. :+

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:25

senna21 schreef:
De beste straf die je kunt bedenken voor een Shet die uitbreekt; kunstgras :+ }>


Hahaha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:39

996981 schreef:
Bianca41 schreef:
ik schrok nog meer van het inladen van die shets.Als je er zoveel in een trailer heb dat je deur niet goed dicht kan zit er toch iets niet goed. Er is weinig respect voor die dieren.

Je kunt helemaal niet zien of de pony’s wel helemaal naar voren door zijn gelopen. Je weet dus niet of dat de deur niet dichtging omdat ze er niet inpasten, of omdat ze gewoon middenin de trailer blijven staan. Is de manier van laden heel netjes? Nee, houden de pony’s er schade aan over? Nee. Zijn er veel andere opties als de pony’s geen halster aan hebben en je met een beperkt aantal man bent? Nee. Prima oplossing dus zo.

Waar staan die paardjes nu? Jij hebt blijkbaar gezien dat ze er geen schade aan over gehouden hebben? Dat zou ik zo maar niet durven zeggen. 1 schuift al met zijn been onder het hekwerk door.
Vanmorgen was het trouwens een ander stukje bij de link .Grappig.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:41

Bianca41 schreef:
ik schrok nog meer van het inladen van die shets.Als je er zoveel in een trailer heb dat je deur niet goed dicht kan zit er toch iets niet goed. Er is weinig respect voor die dieren.


Wat wil je met 13 onbekende shetten.
Eerst een week grondwerk doen of zoiets?
Je ziet maar een paar shots.
Grote kans dat deze diertjes niet allemaal halstermak zijn. Het gaat netjes en rustig.
En deze persoon vangt 13 onbekende pony's op... Mijn respect heeft hij.

Anoniem

Re: 13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:51

Ze zagen er op het eerste gezicht zo niet slecht uit qua bouw en verzorging. Niet echt prototype doorgefokte en uit de hand gelopen shetlandponyverzameling die gedumpt is.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: 13 pony's op kunstgras hockeyclub: 'We schrokken ons rot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:57

Laden niks mis mee. Gaat redelijk rustig en als ze terug willen houd je dat niet tegen met later lopen ze er wel op.

Sluis met op het eind de trailer werkt met een losse geoep onbekende pony s beter dan 1 voor een halsteren en dan laden.. de eerste blijft echt niet rustig staan zonder de rest

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:00

Das even schrikken ja _O- .
Misschien kunnen ze oefen voor het EK?

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:44

Hoe grappig als je ineens zoveel pony's op je veld hebt staan. :D

Ik denk dat de trailer ook te klein was. Volgens mij is dit namelijk de Ifor Williams DP120, ik weet uiteraard niet welk model precies, maar laat ons zeggen de grootste. Dan is de nuttige lengte 4,37m en breedte 1,80m. Met dertien pony's erin heeft iedere pony een oppervlakte van 0,60m², terwijl pony's onder 1.44m een ruimte moeten hebben van minstens 1m².
De manier van laden vind ik niet schokkend, zie je inderdaad wel vaker, maar ik denk dat dit een gevalletje "past echt niet op een aangename manier" was en dan wordt het wel gevaarlijk. Ze laten ook niet zien hoe het uiteindelijk wel lukt, dus zouden ze toch voor een andere oplossing gegaan zijn? Groep gesplitst of een groter wagentje of...?

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:44

Bianca41 schreef:
Waar staan die paardjes nu? Jij hebt blijkbaar gezien dat ze er geen schade aan over gehouden hebben? Dat zou ik zo maar niet durven zeggen. 1 schuift al met zijn been onder het hekwerk door.
Vanmorgen was het trouwens een ander stukje bij de link .Grappig.

Daar houden ze misschien een schaafwondje aan over. Poeh poeh