Petitie dressuurruiters te laat: cap wordt verplicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2

Berichten: 36972
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Petitie dressuurruiters te laat: cap wordt verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:29

Een ongeluk kan altijd gebeuren natuurlijk, wij reden vroeger altijd zonder cap..toen was dat nog vrij normaal.

Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden, ben op zich voor veiligheid maar vraag me wel af of het soms niet doorslaat.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 36972
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Petitie dressuurruiters te laat: cap wordt verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:40

Ik denk dat niemand tegen het dragen van een cap is, alleen voor de verplichting ipv vrije keuze en zelfregulatie.

Aan de andere kant is het inderdaad zo dat de topruiters het beste een goed voorbeeld kunnen geven. Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje en zeker bij paarden kan het ernstige gevolgen hebben.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36972
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:39

Ayasha schreef:
En welk argument is daarvoor behalve ego?
Want opnieuw: het is op geen enkele manier een beperking voor het uit oefenen van de sport. Het is eigenlijk bizar dat hier haast meer weerstand tegen is dan tegen een lockdown die daadwerkelijk vrijheid in perkt.


Waarom zou daar een argument voor nodig moeten zijn?

Wat is er mis met vrije keuze? en zelf de verantwoordelijkheid dragen voor je keuze.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36972
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:22

Ayasha schreef:
En welk argument is daarvoor behalve ego?
Want opnieuw: het is op geen enkele manier een beperking voor het uit oefenen van de sport. Het is eigenlijk bizar dat hier haast meer weerstand tegen is dan tegen een lockdown die daadwerkelijk vrijheid in perkt.


Waarom zou daar een argument voor nodig moeten zijn?

Wat is er mis met vrije keuze? en zelf de verantwoordelijkheid dragen voor je keuze.

Ah, maar draag je die zodra je vervolgens in het ziekenhuis komt? En dan heb ik het niet over geld want who gives a f... over geld als we het hebben over mensen levens. Maar over jouw toekomst zou je je schedel invallen. Want die hangt onlosmaakbaar samen met deze beslissing uiteindelijk.
Ben jij degene die jou verzorgd/opereert. Ben jij degene die jou verzorgd omdat je een plantje bent? :) Of omdat je het verstand van een kind van 6 hebt?

In dit geval stopt jouw vrije keuze zodra je op het wedstrijdterrein komt omdat jouw veiligheid daar deels op de schouders van de organisatoren terecht komt. En zo werkt een maatschappij nou eenmaal. :)
De één zijn vrijheid is de ander zijn beperking.


Die mensen in het ziekenhuis worden daar toch voor betaald? of zeg je dit ook tegen mensen die een auto ongeluk krijgen etc.?

Nogmaals, ik heb niets tegen een cap maar bovenstaande kan bij ieder ongeluk plaats vinden en uit ervaring weet ik dat er ook legio andere ongelukken zijn die je kunt krijgen met ook ernstige gevolgen waarbij een cap geen soelaas biedt.

Nog steeds heb ik niets tegen een cap, maar bovenstaande gaat imo op als jij de keuze maakt om een gevaarlijke sport te gaan doen of een snelle auto te kopen etc. Of dronken achter het stuur gaat zitten. Als je bovenstaande allemaal niet wilt kun je beter in een glazen kooitje gaan leven want alles in het leven brengt risico met zich mee.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, dierenfan, Koko12345, Nalonyda en 60 bezoekers