[Blog] Troubles in paradise: De vliegende wissel!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Blog] Troubles in paradise: De vliegende wissel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:56

Ik herken dan weer vooral de lichamelijke troubles. :') Het niet kunnen afstappen, omdat been niet over het zadel heen komt. Ik heb dus ook echt hulp nodig met afstappen die paard goed vasthoudt en het liefst er ook voor zorgt dat ze niet haar hoofd naar beneden doet (want ik gebruik de hals haha). En het niet altijd normale hulpen kunnen geven, want lijf doet dat niet. En het irritante staan als er iets niet goed gaat, die van mij gaat ook rennen als het te moeilijk is, maar niet zo ongecontroleerd. Gewoon harder en niet te sturen. Remmen alleen naar echt halt en opnieuw beginnen. Het werkt dan ook niet dat ik niet gewoon blijf zitten, want dan kan ik remmen alleen is dat lang niet altijd te doen met heupen/lijf

Heel boeiend om te lezen weer :j Grappig dat verloop ook, van niet tot continu en dan weer leren wachten op hulp. Herkenbaar! Ik heb het pony aangeleerd vroeger, maar dat was meer geluk als wijsheid. Jouw per ongeluk wissel en dat uitgebouwd :') 100% de pony die zo enorm meewerkend en braaf was én niet in paniek schoot.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training



MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:52

Dat was mijn probleem met vorige paard ook, Ayasha. Te bevestigt in de contra waardoor de wissels veel moeilijker werden. In het begin wisselde hij heel makkelijk, maar was ik bezig met de contra :+ Ik heb het hem dus zelf afgeleerd en dat zorgde voor best wat stress toen hij ze wel weer moest gaan doen. Wel gelukt, maar ik begin er wel eerder aan. Huidige paard is nog niet ver genoeg qua balans en controle idd, dus eerst dat voor elkaar en dan ga ik toch maar beginnen haha. Die 1e was gewoon mega makkelijk, dus ik dacht bij vorige paard het ook wel even te gaan doen op dezelfde manier.

Fout dus _O-

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Facebook, GoogleAdsense, Googlebot, Lalladidoo, Lanoca, Petra_O, Plop1997, Sabbientje, YvonneV en 37 bezoekers