[BLOG]I got the moos like Jagger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

[BLOG]I got the moos like Jagger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 11:34

*Bokt.nl
Blog

Want als je even niet meer weet wat te schrijven, dan stap je gewoon op je paard en inspiratie komt tot bij jou. Blijkbaar :'). Ik weet niet of dit een blog wordt, of eerder een verslag van de dag maar het geeft in ieder geval weer hoe ik zou reageren in bepaalde situaties.
Hebben jullie dat wel eens? Dat je gewoon even geen zin hebt om er op te stappen en dan maar bij ze in het hooi gaat zitten. Een beetje staren naar de reden dat je blut bent en geen enkel paar zuivere schoenen meer hebt. Ik heb dat dus wel vaker. Ik ben helemaal niet zo'n fanatieke ruiter, ik vind het leuk maar niet voor dagelijks (of zelfs wekelijks). Dat is waarschijnlijk ook de reden dat mijn paarden zo goed bij mij passen, ik zou niet weten hoe ik alles geregeld moest krijgen als hier ook nog 2 Duracell-konijnen op de weide stonden die geen dag stil konden staan zonder gefrustreerd te geraken :=

Maar vandaag had ik écht zin om te gaan rijden! En omdat Dexter al van me wegloopt bij het zien van zijn zadel was Duke het slachtoffer van de dag. Ik probeerde niet te veel te denken aan het feit dat ik met Duke nog nooit alleen buiten was gaan rijden maar hij maakte het moeilijk om te vergeten. Wat een compleet ander paard is dat als Dexter er niet bij is _O-. Maar dat mocht de pret niet drukken dus ik bleef alert en we gingen best lekker :j

Afbeelding

Insert...Moo & Boo.
Ik spoel even door naar het moment dat er weer 6 voeten op de grond stonden en we beiden weer konden ademen. Deze twee feestbeesten vonden het nodig om hun beste Jagger-moves boven te halen en ik heb gezien hoe milkshake gemaakt wordt. Duke ging compleet over de rooie, ook hij was opeens erg licht op zijn voetjes! Het was vast een prachtig feest om te zien voor de wandelaars en fietsers die ons passeerden. Aangezien ik geen 16 meer ben en straks gewoon nog moet werken, ben ik (zo elegant als dat op zo'n moment kan) van mijn paard gesprongen toen de prikkeldraad op veilige afstand leek. Want dat is blijkbaar wat je doet als je volwassen bent en verantwoordelijkheden hebt. Waar is de tijd dat ik mijn cowboyhoed greep en yihaaa riep als het leuk werd?!
Oh wacht, zo ben ik nooit geweest :+

Aangekomen bij het wandelend buffet op de hoek was Duke weer rustig en maakte het ook niet meer zoveel uit dat de koeien nog steeds drama aan het schoppen waren.

Afbeelding

Een nadeel aan olifantenpaarden is echter dat je er zo moeilijk weer op geraakt als je eenmaal die salto naar beneden hebt gemaakt. Met nergens een boomstam, picknicktafel of weidepaal in de buurt (en Duke die nog steeds liep te stuiteren naast me) ging de rest van de rit dus al wandelend verder. ZUCHT.

Afbeelding

Onderweg kwamen we nog een vader tegen die met zijn twee kindjes aan het wandelen was, super gezellig natuurlijk. En blijkbaar, als je een meisje naast haar volledig opgezadelde paard ziet wandelen is een logisch vervolg om te vragen 'mogen mijn kindjes eens op je paard zitten'. >;)
Ik heb hem vriendelijk uitgelegd dat er een reden was dat ik er zélf nog niet terug op zat en dat het wellicht geen goed idee was. 8)7

Om af te sluiten ben ik thuis terug opgestapt (ja, via de picknicktafel ;) ) en zijn we nog een stukje doorgewandeld om fijn af te sluiten. We draaiden terug voor de koeien in zicht kwamen en konden fijn met een lange teugel terug naar huis.
Wat zal ik zeggen, hij houdt me jong! :Y)

Afbeelding



Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 21:07

Emj_23 schreef:
Leuk stukje weer! Wilde de vader je geen voetje omhoog geven?

Oh verdorie, niet gevraagd :') Iemand anders onderweg zag me er wel af springen en vroeg of hij het paard even moest vasthouden zodat ik langs de koeien kon. Maar dat zag ik eerlijk gezegd zelf nog niet helemaal zitten op dat moment _O-

Ladybird schreef:
Anoek, ik hou zo van jou Blogs :') Moo & Boo xD hoe kom je er op _O-

Ik kijk altijd uit naar jou blogs. Jij kan van niks nog iets leuks maken _O- heerlijk! Gelukkig liep het allemaal goed af en kun je met je reus trainen dat hij niks meer om Moo & Boo geeft!

Ja, ik ga morgen nog eens naar onze nieuwe vrienden denk ik. Maar dan wel naast Duke, niet er op :+
Mijn vriend heeft nu werk en is dan altijd werken wanneer ik vrij ben, anders had ik die meegesleurd om er naast te lopen grrr :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 12:50

SassyMoon schreef:
Granoek schreef:
Waar is de tijd dat ik mijn cowboyhoed greep en yihaaa riep als het leuk werd?!
Oh wacht, zo ben ik nooit geweest :+


Ha ha zo herkenbaar, die tijd is héél lang geleden als hij er al ooit was _O-
Leuk geschreven weer.


De tijd dat ik op mijn meest bad a** zou zijn, mocht ik niet rijden wegens studies dus ik ging van 12-jarige manegeruiter naar 19-jarige manegeruiter. Heb dan met mijn eerste eigen paard ook maar geen risico genomen en blijk achteraf gezien voor het meest slome exemplaar gegaan te zijn dat ik kon vinden _O-

petraaken schreef:
Heerlijk geschreven en ik zie het zo voor me. :D

Ik ook nog steeds :') Volgende keer pak ik een gopro mee denk ik haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, elise t., jitskenienke, Kirsha, Spaansepony, Tazzey en 85 bezoekers