Edwin Hoogenraat: "Nederlandse jeugd doet dromen van meer"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Edwin Hoogenraat: "Nederlandse jeugd doet dromen van meer"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 12:54

Equnews
Sport

Afbeelding
Foto door Marjo


Afgelopen weekend scoorde de jeugd in Oranje sterk bij onze zuiderburen. “De ponyruiters hebben heel goed gepresteerd”, begint Edwin Hoogenraat. “Op de eerste dag stonden we mooi op een totaal van 4 strafpunten. De tweede manche op zondag was een dikke proef. Ze reden goed en we hadden zelfs kans op de tweede plaats. Op Emiel Drenth na is het een nieuwe groep met jonge ruiters waar we volgend jaar hoop ik nog veel plezier aan kunnen beleven.”

“Alicia Bocken reed beide dagen foutloos met Dagma. Hoewel ze pas een jaar een combinatie zijn, zijn ze al wel echt ervaren. Britt Schaper reed voor het eerst een landenwedstrijd en herstelde zich in de tweede ronde heel goed met slechts twee tijdfouten. Nick Nanning reed goed en Yfke Priem had een mooie strakke eerste manche. Over de pony’s ben ik heel tevreden, van de Children had ik misschien iets meer verwacht”, besluit Hoogenraat.

“We reden hier met het winnende junioren-team van de Landenwedstrijd in Wierden”, vertelt bondscoach Luc Steeghs. “Maar het was dit keer niet onze wedstrijd. In de eerste manche op donderdag kregen we geen team rond en dat was einde wedstrijd. Bij de Young Riders gingen we op zondag voor een top 3-klassering, maar toen dat er niet in meer in zat heeft Rowen van de Mheen ook niet meer gestart. We hadden dit jaar geen EK en hebben in de afgelopen landenwedstrijden geprobeerd de groep ruiters wat breder te trekken en combinaties kansen gegeven. Soms valt het de goede kant op, dit weekend was het wat minder. Volgend jaar hopen we op weer meer landenwedstrijden. De komende winter hebben we weer doelen met de training om naar het komende EK te werken.”

I am because you were


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 60 bezoekers