Vraag het teamlid: Princesj

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 09:04

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Roos


Ook deze maand hebben we weer een teamlid bereid gevonden vragen te beantwoorden. Lees hieronder wat moderator Princesj het leukst vindt aan teamlid zijn, wat haar grootste blunder is en hoe ze erbij is gekomen opvanggezin voor honden te worden.


* Hoe lang ben je al teamlid?
Ik ben inmiddels 7 maandjes teamlid :)

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Binnen onze tabbladen is het voornamelijk "brandjes blussen", blij als we dat als team weer in goede banen hebben kunnen leiden.

* Wat is je grootste blunder?
Ik blunder heel wat af, kan zo niet direct iets noemen.

* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Ik mod voornamelijk tijdens kantooruren, gezien mijn baan geen constante werkdruk heeft. Ik begin de dag dus op kantoor met koffie en het doornemen van de tem lijst. Zeker nu met de Coronatijd zitten we met veel zaken die je niet direct in je eentje kan oppakken/beslissen, dus gedurende de dag probeer ik zoveel mogelijk af te vinken.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Juist doordat ik op een meer mensgericht tabblad zit voel ik mij nog vrij om in de diergerelateerde tabbladen mee te denken.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Sinds ik kon lopen wilde ik paard rijden. Toen ik 7 was mocht ik dan eindelijk op paardrijles! Op mijn 13e begon ik met werken op een manege en uiteindelijk ben ik geland op de opleiding paardenhouderij. Helaas gooide mijn gezondheid roet in het eten, waardoor ik het werk in de paarden lichamelijk niet aan kan. Ik werk nu dus op kantoor en heb mijn paarden voor de hobby.

* Roos en haar veulen hebben de dracht en de bevalling helaas niet overleefd... Heel veel sterkte met deze verliezen! Wat is er precies misgegaan?
Hele pijnlijke vraag.. Op 10 april begon Roos haar bevalling als uit het boekje. Echter na 1 hoefje kwam er niks meer. Direct geschakeld met de dierenarts, welke vlot op de stoep stond. Ook zij kreeg het veulen niet te pakken en dierenarts 2 werd gebeld. Inmiddels 11 april om 00:30 reden wij met gierende banden naar Utrecht. Ook daar met man en macht geprobeerd het veulen op normale wijze ter wereld te brengen, maar het mocht niet baten. We lieten een keizersnede uitvoeren en haar volledig vergroeide veulen kwam ter wereld. We dachten dat alles achter de rug was, tot op 14 april in de avond de hechtingen begonnen te scheuren. Ondanks alle risico's toch opnieuw laten opereren en de wond opnieuw laten hechten. Wederom een geslaagde operatie en in de middag troffen we een vrolijke Roos aan, alles leek goed te gaan. Op 16 april om 5:45u werden we gebeld, de hechtingen hielden het niet, er waren geen opties meer. Om 6:45 namen we afscheid van het mooiste en liefste paard wat we ooit hebben gekend.

* Je bent opvanggezin voor een stichting die honden herplaatst. Hoe ben je hierbij gekomen? Is het niet vreselijk moeilijk de honden weg te zien gaan met hun nieuwe baasjes?
Wij hadden onze hond Bas toen bijna een jaar, en eigenlijk wilden we een maatje voor hem. Helaas hebben we slechte ervaringen met asiels en een pup in combinatie met een hoog energie hond zagen we ook niet zitten. Een kennis van ons was al vrijwilliger voor deze stichting en zo begonnen we met onze eerste opvang hond. De echte klik was er niet, maar dat opvangen blijkt toch wel heel leuk! Inmiddels hebben wij hond nummer 13 zitten en zijn we nu ook vrijwilliger voor een Nederlandse herplaats stichting vanwege de Corona. Dat is wel even anders dan buitenlandse honden, maar wij hadden al vaker herplaatsers van hun gehad om te rehabiliteren, dus dat gaat tot nu toe ook probleemloos.

Wij vinden het niet moeilijk om de honden weg te brengen naar hun nieuwe baasjes. Je neemt ze namelijk al op met de gedachte dat ze gaan op het moment dat ze er klaar voor zijn. Wij hebben ook een grote stem in bij wie zij herplaatst worden, als wij er niet achter staan gaat het feestje gewoon niet door. Het is ook super leuk als je foto's krijgt van "jouw" hondje bij zijn nieuwe baasjes!

* Wil je nog iets kwijt aan de Bokkers?
Wees lief voor elkaar en heb respect voor elkaar. We zijn allemaal mensen met een verhaal en een mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:05

Leuk stukje Princesj!
Maar wat een nachtmerrie van Roos en haar veulen.. Ik hoop dat je dat een plekje hebt kunnen geven.. :(:)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Vraag het teamlid: Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:08

Leuk stukje!

Wat een vreselijke manier om zo je lieve merrie en veulen kwijt te raken... Heel veel sterkte daarmee! Y;( :(:)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Vraag het teamlid: Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:39

Goed inaterview. Leuk om je zo een beetje te leren kennen.

Verdrietig dat je je paard en veulen heb verloren.