Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 19:51

*KWPN
Algemeen
Afbeelding
Carl Hester met En Vogue. Foto: Instagrampagina Carl Hester

Carl Hester heeft de teugels van Charlotte Dujardins elfjarige Grand Prix-paard En Vogue (v. Jazz) overgenomen. "Ik heb haar Valegro gegeven en Charlotte heeft me in ruil daarvoor Vogue gegeven", vertelt de Britse dressuurruiter.

En Vogue liep onder het zadel van Dujardin succesvol internationaal Lichte Tour en maakte in 2018 zijn nationale Grand Prix-debuut. In februari vorig jaar liep de zwarte KWPN’er in zijn tweede Grand Prix naar een torenhoge score van 81%.

Naar aanleiding daarvan vertelde de amazone: "En Vogue is niet het makkelijkste paard geweest, maar ik geloofde toen in hem en dat doe ik nog steeds. Door de jaren heen is ons partnerschap en de vriendschap gegroeid en we hebben voor vele uitdagingen gestaan."

Hester hoopt in En Vogue – naast Hawtins Delicato (v. Diamond Hit) een potentieel paard voor de Olympische Spelen in Tokyo te hebben. "Hij geeft me een gevoel van een zeer krachtig toppaard en ik kan bijna niet wachten om met hem te gaan werken. Hij is zeker een kandidaat voor Tokyo", aldus Hester tegenover Horse & Hound.

Dujardin blijft niet met lege handen achter en heeft zelf een aantal talentvolle paarden staan met wie ze zich richt op het Olympische jaar. Dat zijn haar WEG-troef Mount St. John Freestyle (v. Fidermark) en ‘mini-Valegro’ Gio (v. Apache). Daarnaast klopt ze ook met Mount St. John VIP (v. Vivaldi) en Florentina IV (v. Vivaldi) aan op het hoogste niveau.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 18-06-20 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:28

Leuk nieuwsbericht!

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:33

Denk dat je als dressuurpaard op dat niveau heel blij mag zijn als je bij 1 van deze 2 terecht komt :)
Benieuwd hoe Carl Hester gaat scoren met hem

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:36

Dat denk ik dus ook Kinke en daarom vind ik het ook zo leuk, dat die twee nog steeds zo goed samenwerken (Jardin en HEster). Ook ik ben benieuwd want in mijn ogen is de leerling→ Charlotte, haar leermeester→ Carl Hester voorbij gegaan en dat is een groot compliment voor beiden. Dus ben benieuwd.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:38

Leuk zeg en wat een fijne foto/beeld. Ben echt fan van beide ruiters!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:57

pien_2010 schreef:
Dat denk ik dus ook Kinke en daarom vind ik het ook zo leuk, dat die twee nog steeds zo goed samenwerken (Jardin en HEster). Ook ik ben benieuwd want in mijn ogen is de leerling→ Charlotte, haar leermeester→ Carl Hester voorbij gegaan en dat is een groot compliment voor beiden. Dus ben benieuwd.
Hmmm, dat weet ik niet Pien. Denk dat het een combinatie is tussen nature en nurture is. Maar inderdaad, een geweldig duo die twee :D

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:14

Wat weet je niet Ailill?

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:18

Wat onwijs leuk!
Het elkaar gunnen, dat het nog bestaat in deze tijd. <3

HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:39

Natuurlijk waardeert ze Carl maar ik geloof niet dat dit de echte en enige reden is dat ze het paard te ruil geeft als waardering.
Charlotte heeft gewoon genoeg paarden dus waarom niet eentje door Carl laten rijden. Maar het is natuurlijk een mooie PR om het te brengen als gift. Maar in werkelijkheid komt het gewoon goed uit om er eentje uit te besteden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:55

tjiftjaf schreef:
Natuurlijk waardeert ze Carl maar ik geloof niet dat dit de echte en enige reden is dat ze het paard te ruil geeft als waardering.
Charlotte heeft gewoon genoeg paarden dus waarom niet eentje door Carl laten rijden. Maar het is natuurlijk een mooie PR om het te brengen als gift. Maar in werkelijkheid komt het gewoon goed uit om er eentje uit te besteden.

Dat, en misschien klikt het ook wel gewoon beter tussen Carl en En Vogue, dat is niet heel ongewoon.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:55

tjiftjaf schreef:
Natuurlijk waardeert ze Carl maar ik geloof niet dat dit de echte en enige reden is dat ze het paard te ruil geeft als waardering.
Charlotte heeft gewoon genoeg paarden dus waarom niet eentje door Carl laten rijden. Maar het is natuurlijk een mooie PR om het te brengen als gift. Maar in werkelijkheid komt het gewoon goed uit om er eentje uit te besteden.
Je bent d'r bij geweest?

HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:09

Voor jou een vraag, voor mij een weet. ;)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:12

tjiftjaf schreef:
Voor jou een vraag, voor mij een weet. ;)
Ik heb Carl vanmorgen nog gesproken, maar als jij het zegt :)

Wel ontzettend jammer dit want het is dikke onzin en zet beide mensen, die ik nu ruim 10 jaar ken en als mijn vrienden beschouw, negatief weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:18

Ailill schreef:
tjiftjaf schreef:
Voor jou een vraag, voor mij een weet. ;)
Ik heb Carl vanmorgen nog gesproken, maar als jij het zegt :)

Wel ontzettend jammer dit want het is dikke onzin en zet beide mensen, die ik nu ruim 10 jaar ken en als mijn vrienden beschouw, negatief weg.


Omdat ze denkt, net als ik, dat het ook gewoon een stukje PR is? Waarom is dat negatief wegzetten, er is toch helemaal niks mis mee?

Dat het echt om de reden is zoals in het artikel, dan is dat leuk natuurlijk.

HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:19

Ik zie niet waar ik negatief ben geweest Ailil.
Of vindt je het leuk om ons te vertellen dat je Carl kent? Nou, ik heb dan geen verkering met hem gehad maar ik ken hem ook. Grappig :D 8-)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:23

_San87_ schreef:
Omdat ze denkt, net als ik, dat het ook gewoon een stukje PR is? Waarom is dat negatief wegzetten, er is toch helemaal niks mis mee?

Dat het echt om de reden is zoals in het artikel, dan is dat leuk natuurlijk.
Het staat op zijn persoonlijke Instagram, wat heeft dat met PR te maken? Tjiftjaf komt nogal suggestief over, en in mijn optiek negatief.

tjiftjaf schreef:
Ik zie niet waar ik negatief ben geweest Ailil.
Of vindt je het leuk om ons te vertellen dat je Carl kent? Nou, ik heb dan geen verkering met hem gehad maar ik ken hem ook. Grappig :D 8-)
Beweren dat het voornamelijk een PR-stunt is, komt in mijn optiek niet heel positief over. Als je hem/hen ook kent, zul je waarschijnlijk ook weten dat het beide bijzonder integere mensen zijn. Zulke uitspraken zijn dan niet juist.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:25

Ailill schreef:
_San87_ schreef:
Omdat ze denkt, net als ik, dat het ook gewoon een stukje PR is? Waarom is dat negatief wegzetten, er is toch helemaal niks mis mee?

Dat het echt om de reden is zoals in het artikel, dan is dat leuk natuurlijk.
Het staat op zijn persoonlijke Instagram, wat heeft dat met PR te maken? Tjiftjaf komt nogal suggestief over, en in mijn optiek negatief.


Het artikel hierboven is van het KWPN, wat er op Carl zijn persoonlijke Instagram staat weet ik niet :D.

Ja goed, ik las het iig niet negatief. Ik denk ook niet dat het zo bedoeld is.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Charlotte Dujardin geeft En Vogue aan Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:26

Dan las ik het verkeerd :)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:30

Mooie win win situatie , Charlotte geeft ook aan dat dit paard niet altijd de makkelijkste is en ze heeft er nogal wat te rijden . De manier zoals deze mensen met de topsportpaarden omgaan zou voor elke ruiter vaste prik moeten zijn maar dat is mijn mening.
En Ailill , lijken me leuke nuchtere en sympathieke mensen toe dus je hebt leuke vrienden !

HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:32

Nee hoor Aillil, Zeker niet negatief bedoeld.
Het zijn gewoon leuke mensen. Maar je kunt het nieuws brengen of leuk brengen.
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen.