Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:53

Erg zeg.


anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:13

Ik heb dit al meteen voorspeld ook op Bokt toen men wolven hiernaartoe wilde halen.Dat zijn gewoon roofdieren en willen dus vlees gaan eten.In onze verstedelijkte maatschappij kan dat niet. Er was toen zelfs iemand pro-wolf die zelfs zei,wat maakt dat uit als die wolf af en toe een kleuter zou pakken of zo!?! Nee dit kan echt niet. Als mensen hier wolven willen gaan houden dan moeten ze dat maar in hun eigen omheinde perceel doen en ze zelf van voer voorzien.Maar niet los laten lopen zodat ze logischerwijze zelf gaan kijken wie\wat ze kunnen pakken.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:22

Hier in Brabant zij er al een heleboel schapen doodgebeten,waarbij na onderzoek bleek dat het door wolven was gedaan.


anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:05

_San87_ schreef:
Kinke schreef:
tuurlijk, wij zijn maar keuterboertjes, maar 10 hectare omheinen? Ten eerste onbetaalbaar en ten tweede, geen gezicht. Stel je voor dat dit bij ieder weiland waar wel eens jonge dieren lopen zou moeten. Ook leuk overigens voor reeën etc.

Verplaatsbaar stoomdraad speciaal tegen wolven, bijvoorbeeld.

Ik snap het wel hoor, het is niet leuk en het kost mogelijk veel geld, maar die wolf komt nu eenmaal/is er nu eenmaal en dan moet je als eigenaar je verantwoordelijkheid nemen als je niet wil dat je dieren gepakt worden.

De wolf is hier van nature heel vroeger wel geweest maar al heel lang niet meer. En nu heeft de wolvenlobby het voorelkaar gekregen om hem terug te halen.Dat kan niet meer in ons dichtbevolkte land.Wie ze wil hebben moet ze thuis houden achter omheining. En niet zeggen dat de rest van de wereld dan maar omheiningen moet plaatsen!Het is echt belachelijk,en de dieren van anderen moeten dan maar ongevraagd als buffet gaan dienen!

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:35

Ook in Afrika vinden veeherders het niet leuk als roofdieren aan hun kudde zitten.Vandaar dat ook daar al speciale reservaten moeten zijn,alhoewel er in het algemeen nog wel veel meer ruimte is dan hier.Ja,in de Middeleeuwen waren wolven hier inheems,maar toen was het land bedekt met eindeloze wouden en leefden er nog weinig mensen.Bijv. in Italie waren wolven toen al wel een probleem.St. Franciscus zou daar ooit een rondzwervende overlastgevende wolf hebben tam gemaakt.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:21

Mindim schreef:
anjali schreef:
Ook in Afrika vinden veeherders het niet leuk als roofdieren aan hun kudde zitten.Vandaar dat ook daar al speciale reservaten moeten zijn,alhoewel er in het algemeen nog wel veel meer ruimte is dan hier.Ja,in de Middeleeuwen waren wolven hier inheems,maar toen was het land bedekt met eindeloze wouden en leefden er nog weinig mensen.Bijv. in Italie waren wolven toen al wel een probleem.St. Franciscus zou daar ooit een rondzwervende overlastgevende wolf hebben tam gemaakt.

Schotse hooglanders, koniks en andere dieren die we hier in het wild houden zijn ook niet echt inheems te noemen :')

Dat zijn geen roofdieren.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:25

sterregoud schreef:
speurneusc schreef:
https://www.google.com/maps/d/viewer?fb ... 312526&z=8

fauna schade bewezen door wolf

als je kaartje even inzoomt schrik je van de meldingen door nl heen.


Ik schrik er inderdaad van. Wat mij ook angst aanjaagt is dat wolven in Zweden geregeld honden pakken, verwonden en soms doden. Dus als er teveel wolven komen, is een fijne boswandeling verleden tijd.
Terug naar de natuur, wordt dan juist helemaal niet meer in de natuur. Dit is niet iets wat we met zijn allen moeten willen.

En ook onze dieren moeten dan meer opgehokt worden.Vrij rondlopende roofdieren nemen de vrije natuur over.De rest maar op stal of achter hoge hekken (die afrasteringen zijn niet te betalen ook nog)

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:46

HopeMyDay schreef:
Erg sneu voor de eigenaar inderdaad maar even een oprechte vraag aan iedereen die "tegen" de wolf is. Hoe zien jullie een aanpak voor je? Met zn allen (op 1.5 meter uiteraard) langs de grens gaan staan om alle wolven terug te sturen? Wolven zijn nu eenmaal wild en horen (eigenlijk) in Nederland. Ondanks dat Nederland echt wel te klein en (vooral) te dichtbevolkt is voor wolven gaan ze zelf niet omkeren bij de grens. Zoals Mindim schrijft denk ik dat het beter is om in oplossingen te gaan denken. Ze zijn nu éénmaal hier en het is toch echt "ons" probleem.

Ik ben tegen doden van wat of wie dan ook. Oplossing: verdoven en meenemen naar omheind terrein waar ze niet uitkunnen en de wolvenliefhebbers verder van hen kunnen gaan genieten en voor hen mogen zorgen.Dat soort terreinen zijn er al in het buitenland waar volgens de tv-documentaire die ik gezien heb de wolven met hun eigenaren\verzorgers het goed naar hun zin hebben.Een soort reservaat dus.Ook leuk voor hun fans want daar kunnen ze meer interactie met de wolven hebben. En de andere dieren en mensen hebben er geen last van.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:32

de meeste boeren hebben een jachtgeweer,en ik ben er zeker van dat ze gaan schieten om hun paarden\vee te beschermen. of het mag of niet. Nood breekt wet en je moet je eigen dieren beschermen. Hou die wolven dus weg,dat is voor iedereen beter,ook voor de wolven.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:09

pol013 schreef:
anjali schreef:
de meeste boeren hebben een jachtgeweer,en ik ben er zeker van dat ze gaan schieten om hun paarden\vee te beschermen. of het mag of niet. Nood breekt wet en je moet je eigen dieren beschermen. Hou die wolven dus weg,dat is voor iedereen beter,ook voor de wolven.


Whut? Waar haal je dat idee nou weer vandaan? heb je het over Nederland?

Ja ik heb het over Nederland. Zelf van vaderskant van boerenafkomst.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:24

Wat zouden jullie dan doen als je zou zien dat een wolf je veulen probeert te pakken? Gewoon laten doen soms? Ik ben tegen alle geweld, maar zelfverdediging kan soms niet anders.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:42

Sunnda schreef:
_Penotti schreef:
7?
Vorig jaar waren er al 10 op de veluwe.
Maar in Someren zijn het ook wolven, waarschijnlijk ook geen eenling.
Dus schroeg dat aantal maar vast omhoog.

https://www.ad.nl/binnenland/wolvenbosw ... ~a405853c/

Edit:
Op nog veel meer plaatsen
https://www.destentor.nl/epe/dna-bewijs ... oogle.com/

Staatsbosbeheer, natuurmonumenten en dat soort clubs ben ik na jaren sponsoren toch vorig jaar maar eens mee gestopt.
Ik verbaas mij elke keer weer over die lui met een 'godscomplex' die bij dit soort clubs werken.

Hij zegt het zelf al: ze creeren de juiste omstandigheden omdat ze de wolf graag willen en dat doen ze met alles. De OVP, de wolf..alles is een spelletje van mensen van dit soort clubs die denken dat 'zij' de natuur vertegenwoordigen en bepalen welk dier wel en niet welkom is in hun natuur.

Mee eens. En ze creeeren ontzettend veel dierenleed door hun gewinkel met dieren en de natuur.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:58

De door jou hierboven genoemde dieren vallen geen veulens aan. En zelfs al zou je er geld voor krijgen,een veulen is niet te vergoeden en niet gefokt als wolvenvoer.Voor een paardenmens is zo'n veulen een familielid.Mag je ook niet op een wolf schieten als hij een baby zou aanvallen?

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:11

En je krijgt dan ook nog geen geld voor het veulen? Iedereen weet vast wel hoeveel moeite,liefde en ook geld het gekost heeft om een veulen op de wereld te krijgen. Die wolvenlobbyisten zijn in mijn opinie zelf een stel weerwolven!

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:36

VuurVleugels schreef:
juval schreef:
hysterisch? onze buurman zag de wolf bezig in zijn kudde schapen... de wolf heeft er minstens 20 gedood... ik noem dat een moordpartij ja, hij gaat ze niet alle 20 opeten. Ik hou van de natuur, ik werk in de natuur, ik leef in de natuur. Maar deze wolf hoort hier niet.


Zegt wie? Waarom zou deze wolf hier niet horen? Zijn voorouders komen hier vandaan, en nu mogen ze opeens geen aanspraak maken op hun land? Omdat wij er duizenden jaren geleden een vlag op gezet hebben en gezegd hebben dat het nu van ons was? Alsjeblieft zeg. Nogmaals: Pocahontas is een goede filmtip voor deze stille dagen. Avatar mag ook, als je de modernere invulling van het verhaal zoekt.

Ik ben niet per se pro wolf, maar ook zeker niet anti. Mensen moeten maar weer eens leren dat de aarde niet van ons is omdat we er toevallig een voet op hebben gezet.

De aarde is zeker niet van mij nee,maar mijn paard of veulen zijn dat wel.En die sta ik niet af als wolvenvoer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie