[BLOG] En toen vielen we in het Coronagat...

Moderators: Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:49

Floran schreef:
Normaal reageer ik niet zo snel hier op bokt en ik hoop ook niet dat het negatief opgevat wordt, maar nu wil ik toch wat kwijt.

Voor iedereen die voor zijn boterham afhankelijk is van de sport snap ik de financiële zorgen helemaal en die zijn denk ik ook terecht! Het 'mentale' deel is naar mijn mening toch lichtelijk overdreven en al helemaal voor de particuliere ruiter die zich zo gedraagt kan ik weinig begrip opbrengen. Natuurlijk heb je toegeleefd naar een wedstrijd, kampioenschap of weet ik veel wat. Maar dat is nu even van ondergeschikt belang. Kijk heel even verder naar wat er momenteel in de wereld gebeurt en wees gewoon blij dat je nog gezond bent, naar je paard toe mag en dat je nu alle tijd van de wereld hebt om gewoon eens fijn van je paard te genieten en daarbij zonder druk of stress samen nóg beter te worden. En wanneer je dan weer samen kunt presteren ... ? Dat is niet belangrijk, het is toch veel meer waard dat alle mensen waar je om geeft er dan nog bij zijn om jullie te kunnen zien schitteren?!

Met als enige verschil dat er niet zoiets is als "recreatief" racen: er is geen "genieten zonder prestatiedruk," want dan zeggen eigenaren: "leuk die drafritjes, maar daar betaal ik niet voor, dus gooi ze maar het land op," en dan kun je als trainer gewoon opdoeken, helemaal als kleine trainer. As we speak zit een goede vriendin van mij een mail op te stellen naar haar eigenaren met de vraag of ze hun paarden alsjeblieft toch in training willen houden, ook al wordt er voorlopig niet geraced, omdat ze er anders gewoonweg mee moet stoppen, en dat is momenteel een scenario dat een hele hoop trainers boven het hoofd hangt. Deze industrie is niet te vergelijken met de meer reguliere takken van sport, of paarden van particulieren, en ook niet met de menselijke topsporters die Canon aanhaalde. Betekent niet dat we in een hoekje zitten te huilen en de handdoek maar in de ring gooien, maar we moeten wel realistisch blijven over de mogelijke gevolgen die dit heeft voor zowel de sport als de fokkerij, die sterker met elkaar verweven zijn dan in andere takken, en iedereen die erin werkzaam is, en ik denk dat kyrkelover dat prima weet te verwoorden in haar blog. Bovendien, waarom zouden wij deze zorgen niet mogen uiten, maar andere industrieën en branches wel?

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie