13 Konikpaarden uit Lauwersmeergebied geslacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:19

VValar schreef:
Ik ben van mening dat het schandalig is dat die paarden überhaupt worden geslacht. Er zijn zoveel mogelijkheden (uitzetten in een ander gebied, paarden afschermen van het publiek, castreren) dat ik niet begrijp waarom dieren die onder toezicht staan van SBB op deze manier worden geruimd.

Dit is natuurlijk gecontroleerde natuur in Nederland en vind de oplossing barbaars. Populatiecontrole? Ja! Maar dat kan op een humane manier. Overlast van de paarden? Tja.... dit gebeurd er dus als je mensen zonder verstand van paarden laat beslissen :roll:


Het is schandalig om ze te laten omkomen van de honger. Het beheren van je kuddes is niets mis mee. De slacht is een prima oplossing voor het overschot. Castreren kost een hoop geld en verplaatsen is ook niet oneindig te doen.

Het grootste gedeelte van de mensen eet vlees en dat vlees heeft in dit geval een prima herkomst.


robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:02

Rebecca schreef:
Deze paarden zijn in het dierenvoer gegaan :)


waar staat dat precies? Kan het niet uit het artikel opmaken of ik lees er overheen..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, amaniblauw, Larissajulia, moonfish13, NorwayFjord, Violaatje en 102 bezoekers