Geschrokken politiepaard trapt fietser in gezicht

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ineke2

Re: Geschrokken politiepaard trapt fietser in gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:43

Nee die zijn kleiner / minder hoog daardoor heb je als agent minder overzicht.
Zodra je een hoger apparaat inzet ben je meteen weer minder wendbaar.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:55

Kuggur schreef:
kwita schreef:
Hoe kort fietste die man achter de paarden....iets wat hier ook heel vaak gebeurt. Maar goed het is vervelend zat! :brr:

Hilarisch, hoe goed moet je je best om de schuld in de schoenen van de wielrenner te schuiven die nota bene braaf op een fietspad fietste.
Het bokt cliché " een paard is nu eenmaal een onvoorspelbaar vluchtdier" gaat hier ook niet op; van een politiepaard moet je meer verwachten.
Het incident bevestigt mijn mening dat ruiters niets op een fietspad te zoeken hebben, is ook natuurlijk verboden, maar dit verbod wordt als je bokt mag geloven algemeen met de voeten (hoeven?) getreden.

Het paard bevond zich in dit geval op het ruiterpad waar naast zich een fietspad bevond. Paard schrok van iets en sprong opzij het fietspad op.
De fietser kon er echt niets aan doen.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:28

BillyJ schreef:
Het had elk paard kunnen zijn, voor hetzelfde geld was het een gewone bosruiter. Echter, nu is het een politiepaard en word verwacht dat dit niet zou mogen gebeuren.

Maar sorry, IK schrik mij soms al een hoedje van die racefietsers die zonder gehoor ineens voorbij komen zoeven. Kan me dus héél goed inbeelden dat dit een schrikreactie kan opwekken bij eender welke mens of dier.
Soms hoor je ze echt niet aankomen en komen ze echt kortlangs aanscheuren. Hij zal zowieso niet voldoende afstand gehouden hebben of gehoor gegeven hebben (belletje, ..) want hoe anders kan een paard je trappen?? Lijk je mij toch binnen dat bereik te zitten met je fiets, en dan ook nog tegen snelheid (moeilijk inschatten dus moeilijke trap).
Mij lijkt het dus dat deze situatie mede door de racefietser is veroorzaakt.

Sneu dat het gebeurde, veel sterkte voor het slachtoffer en familie, maar net zo goed voor de politieruiter.

De fietser reed op het fietspad en de ruiter op het naastgelegen ruiterpad.
De fietser kan hier niets aan doen. Je verwacht niet dat een paard opeens het fietspad op springt en uithaalt als fietser!

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:34

Citaat:
De fietser treft geen schuld hier. Paard schrok niet van de fietser (anders zou hij ook wel de andere kant op zijn gesprongen).

Paarden doen soms rare dingen ook als schrikken springen sommige dieren juist wel naar het enge toe. Om zich vervolgens uit de voeten te maken.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:54

Het paard schrok van iets ter hoogte van een kdv, sprong het fietspad op en schrok waarschijnlijk toen van de fietser die hij niet gezien had waarop het paard uithaalde.
Dit gebeurt allemaal in seconden en nee de fietser de schuld geven dat hij geen afstand heeft gehouden in deze situatie is echt mega onterecht.
Als mensen dat werkelijk vinden word het tijd voor een verbod van paarden op de openbare weg. Alleen nog toestaan in het bos of op het strand dan.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:26

Die brede berm is het ruiterpad daar en ook als zodanig aangegeven.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:35

Ben je er zelf wel eens geweest op dat stuk? Ik wel ( niet te paard) en er loopt daar een ruiterpad in de berm.
Hoever dat door loopt of dat het onderbreekt weet ik niet. Doet er ook verder niet echt toe mbt het ongeluk. Wat een discussie weer. Indien het er wél toe doet geeft het alleen meer aan dat paarden gevaarlijk zijn in het verkeer en niet op de openbare weg thuis horen.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie