Geschrokken politiepaard trapt fietser in gezicht

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gini

Re: Geschrokken politiepaard trapt fietser in gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:46

Er is een ongeluk gebeurd, dat is jammer en voor de fietser en familie vreselijk. Hopelijk komt die er zonder blijvende schade bovenop. Het in vraag stellen van de braafheid van de politiepaarden vind ik gek. Het zijn en blijven dieren en ja, het zijn ontzettend goed getrainde dieren, maar dat wilt niet zeggen onfeilbaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:29

Evelienepien schreef:
Zoals ik het lees;
Paard schrikt, springt opzij en vervolgens (in zijn paniekmoment) nadert er fietser van achteren en haalt uit.

Hoezo zoals jij het leest? Dat is toch exact wat er in het artikel staat? :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:41

Kuggur schreef:
Tsja, als je er van uit gaat dat al het andere verkeer goed rekening houdt met de speciale behoeftes van één soort recreatie weggebruiker, dan is er natuurlijk niets aan de hand.

Maar ik denk dat de argumentatie van vele bokkers, "iedereen moet rekening houden met ons", auto's moeten vaart minderen"

Op zich is het stukje dat ik hierboven quote niet overdreven verwoord, want zo staat het zelfs in de verkeersregels. Er zijn talloze bepalingen in de wetgeving opgenomen die inderdaad zeggen dat automobilisten op een andere manier rekening moeten houden met ruiters dan -bijvoorbeeld- fietsers. En dat automobilisten inderdaad moeten vertragen of zelfs stoppen wanneer zij een paard naderen/inhalen. Ruiters zijn daarin niet de enige groep die op die manier in de wegcode opgenomen zijn.

Citaat:
40.2. De bestuurder moet dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van kinderen, bejaarden of personen met een handicap, inzonderheid blinden met een witte of een gele stok en de personen met een handicap die een voertuig besturen dat zijzelf voortbewegen of dat uitgerust is met een elektrische motor waarmee niet sneller dan stapvoets kan gereden worden. Hij moet vertragen en zo nodig stoppen.

Wat dit verder te maken heeft met dit spijtige ongeluk ontgaat mij wel een beetje. Niemand was hier onwettig, slecht of stout bezig. Zowel de racefietser als de ruiter namen initieel de juiste plaats op de weg in, alleen gebeurde er toen een ongeluk. Dat is jammerlijk, maar in het verkeer dagelijkse kost.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie