82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 13:36

kwpn
Dressuur

Afbeelding
Edward Gal met GLOCK's Total US. Foto door Marjo

Edward Gal debuteerde zondag met zijn toekomst talent GLOCK’s Total US in de Lichte Tour. De hengst eiste de overwinning op met een score van maar liefst 81,99%.

Op de subtopwedstrijd in Tolbert stond het publiek zondag rijendik om het debuut van Edward Gal en GLOCK’s Total US (Totilas uit Sondra v.Sir Donnerhall, fokker Gestüt Lewitz uit Steinfeld) te zien. Na een overwinning in de Pavo Cup en verschillende shows, startte Edward Gal de zoon van zijn legendarische Totilas zondag voor het eerst in de Lichte Tour. Het toegestroomde publiek werd beloond voor hun komst met een prachtige proef gevuld met hoogtepunten. Een score van 82% en een klinkende overwinning waren het resultaat.

Drukte
“Hij liep echt fijn en ik weet dat hij nog meer kan”, aldus een supertevreden Edward. “Het is voor nu belangrijk om te kijken hoe hij op wedstrijd zou zijn, met alle drukte om hem heen. Dat ging eigenlijk heel goed! Ik ben zaterdag al gekomen, toen heb ik wat getraind en was hij best wel druk. Dit was wel goed voor hem, de eerste dag trainen en de tweede dag de proef.”

Last minute
“Je voelt dat er nog meer versnellingen op zitten. Als ik dat er straks allemaal uit kan rijden, dan wordt het nog veel beter. Thuis lukt dat wel, hier hoeft dat ook nog niet. Het was nu belangrijk dat hij een mooi proefje liep onder dit soort omstandigheden. Het was heel druk en iedereen kwam eropaf, maar dat is juist wel goed. Dit kun je thuis niet oefenen. Ik was blij dat ik nog in kon schrijven want het was echt last minute, ik had vrijdag pas besloten te gaan. Het was hier super geregeld en heel fijn rijden, de bodem is fijn, de stallen zijn goed; allemaal prima in orde.”

Oefenjaar
Voor de pas achtjarige hengst heeft Edward nog geen wedstrijdplanning gemaakt. “Dit jaar is echt zijn oefenjaar, volgend jaar wil ik een keer de overstap maken naar de Zware Tour. Het doel is nu om te kijken hoe hij het op dit soort wedstrijden doet, maar zoals het er nu uit ziet is dat niet heel moeilijk!”

Klik hier voor een video.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:34

Tsja je houdt ervan of niet, er zal wel weer discussie komen, maar ik vind het echt een bloedgave knol en top gereden.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:47

Mer1980 schreef:
Tsja je houdt ervan of niet, er zal wel weer discussie komen, maar ik vind het echt een bloedgave knol en top gereden.


Helemaal mee eens.

Er staat wel een foutje in de tekst. Total is van 2012, dus is nu 8 ipv 7.

Anoniem

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:37

Pracht beest! Minder fan van de rijstijl maar ja

Randa_bas

Berichten: 7
Geregistreerd: 13-01-20

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:50

Zo een gaaf beest! En Edward heeft meer ruitergevoel in zijn pink dan ik ooit zal hebben in mijn hele lijf!

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:25

Ik ben al jaren weg van deze hengst, vind hem persoonlijk beter dan zijn vader en ik ben heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:49

Elisa2 schreef:
Ik ben al jaren weg van deze hengst, vind hem persoonlijk beter dan zijn vader en ik ben heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

En ook beter(maar wat is beter bij zulke toppers) dan zijn broertje Toto?
Total is een fenomeen.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:55

Vanaf de eerste keer in Den Bosch vond ik 'em leuk!
Had bijna met hem gedekt , toen was ie nog € 750.
Maar voor een andere hengst gekozen toen.
Toch wel wat spijt ....

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:11

Ik heb ze gisteren voor het eerst live in actie gezien. Wat een fenomenaal dier! Zelfs in stap loopt hij al met de schoft omhoog. Waanzinnig wat hij in alle gangen laat zien aan schoudervrijheid en schakelvermogen! En petje af voor Edward. Wat kan die man goed zitten zeg :) Total was een klein beetje sensibel met de ring inrijden, maar je kon zien dat Edward niet voor het uiterste ging maar voor een vloeiende ronde. Er lijkt nog meer in te zitten. En hopelijk kunnen ze dat in de toekomst nog vaak tonen. Wat een talent *\o/*

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:58

Ik wil ook wel even een rondje, WoW! Dat moet wel heeelll tof zijn

BigOne
Berichten: 38227
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:13

Prachtig , alleen met stappen geen fan van, op de film in ieder geval niet want die is voor mijn gevoel niet regelmatig, beetje lang en kort . Maar dat zal ook misschien een moment opname zijn . Echt ongelooflijk dat zo’n jong dier dit laat zien.

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:46

Dat was mij niet opgevallen. Ik vond hem zeker met uitstappen echt fijn door zijn lichaam stappen en ruimte pakken.

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:08

Als ik deze foto zie vraag ik mij af hoe bijv. Dylano (tuigpaard) het zou doen onder Gal.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:27

Ontzettend trots dat ie het zo goed doet!! En nog veel blijer dat ik een 2-jarige merrie (En WFFS-vrij) van hem in de wei heb lopen. Hoop dat ie het zo goed blijft doen.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 01:32

Iemand enig idee of hij dit jaar nog beschikbaar komt voor de dekdienst ?
Of dat er nog ergens DV van hem te krijgen is?

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:39

misterA schreef:
Elisa2 schreef:
Ik ben al jaren weg van deze hengst, vind hem persoonlijk beter dan zijn vader en ik ben heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

En ook beter(maar wat is beter bij zulke toppers) dan zijn broertje Toto?
Total is een fenomeen.


Ja ik vind hem beter dan Toto omdat ik hem qua verhoudingen ook beter in elkaar vind zitten. Inderdaad een fenomeen.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:40

En nu hopen dat ze hem heel houden! Hij is nog maar 8....

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:45

Ja dat denk ik ook steeds..

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:47

Het paard heeft inderdaad enorm veel talent. Al heb ik persoonlijk meer met Totilas, zijn charisma voel ik (nog) niet bij Total US. Maar hoe lyrisch ik altijd bij Totilas was en alle critici totaal niet begreep, zo slecht kan ik er nu tegen. Ik vraag me echt af of we deze kant op willen en moeten met de dressuur. Zulke overdreven bewegingen eruit willen halen met vaak een weggedrukte rug, een achterbeen dat achterblijft en een neus achter de loodlijn. Ik kan er helaas niet meer van genieten...

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:23

Total heeft juist zo'n super goed achterbeen dat deze altijd eerst komt en hij automatisch met de schoft omhoog loopt. Dat deed hij als 4 jarige al bij Dinja..

Maar ik ben het met je eens dat het een punt van aandacht is in de dressuur om goed op het correcte rijtechnische gedeelte te letten. Van achter naar voor, losgelatenheid in het lijf en het neusje op de loodlijn. Ontspanning en lossigheid zou voor spectaculair moeten staan..kan het beide dan is dat de kers op de taart.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:48

kincsem schreef:
Ik heb ze gisteren voor het eerst live in actie gezien. Wat een fenomenaal dier! Zelfs in stap loopt hij al met de schoft omhoog. Waanzinnig wat hij in alle gangen laat zien aan schoudervrijheid en schakelvermogen! En petje af voor Edward. Wat kan die man goed zitten zeg :) Total was een klein beetje sensibel met de ring inrijden, maar je kon zien dat Edward niet voor het uiterste ging maar voor een vloeiende ronde. Er lijkt nog meer in te zitten. En hopelijk kunnen ze dat in de toekomst nog vaak tonen. Wat een talent *\o/*


Er zit inderdaad meer in.
Ik was er een dag eerder en heb ze gezien en gefilmd tijdens de training, toen liet Edward zien wat hij in huis heeft. Ik ben fan! :)

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:00

Kendra schreef:
En nu hopen dat ze hem heel houden! Hij is nog maar 8....

Fijn dat je bezorgd bent. Hoop dat "ze" het lezen. :D

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:55

Elisa2 schreef:
Total heeft juist zo'n super goed achterbeen dat deze altijd eerst komt en hij automatisch met de schoft omhoog loopt. Dat deed hij als 4 jarige al bij Dinja..


Op stand is zijn schoft ook wel echt een stuk hoger dan z'n kruis.
Krijg er geregeld een beetje een Duitse Herder idee bij als ik hem zie, ook al zie ik ook zeker wel gewoon heel veel talent.

Ik ben erg benieuwd naar de piaffe straks: of die zuiver en met behoud van takt zal zijn. Dan zou het helemaal een fenomeen kunnen worden :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:58

MariekeS_ schreef:
Elisa2 schreef:
Total heeft juist zo'n super goed achterbeen dat deze altijd eerst komt en hij automatisch met de schoft omhoog loopt. Dat deed hij als 4 jarige al bij Dinja..


Op stand is zijn schoft ook wel echt een stuk hoger dan z'n kruis.
Krijg er geregeld een beetje een Duitse Herder idee bij als ik hem zie, ook al zie ik ook zeker wel gewoon heel veel talent.

Ik ben erg benieuwd naar de piaffe straks: of die zuiver en met behoud van takt zal zijn. Dan zou het helemaal een fenomeen kunnen worden :)


Zijn al wel beelden van, maar is training uiteraard

Ik denk dat dit een heel veelbelovende combi is, en ben inderdaad blij dat het achtwrbeen mee komt!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:30

Wat een prachtig en mooi dier is het toch. Ontzettend jammer dat hij niet onder Dinja verder kon... Ik wens Edward en team Glock alle succes met dit super mooie dier. Het ziet er al mooi uit :-)