Toch sanctie voor politieruiters voor negeren bevel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Toch sanctie voor politieruiters voor negeren bevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:33

Ik vind die 5 ruiters wel mietjes hoor, paardenpipi, kom op. :') Zijn dit dezelfde mensen die door massa's voetbalhooligans moeten?


Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:10

tamary schreef:
Gini schreef:
Ik vind die 5 ruiters wel mietjes hoor, paardenpipi, kom op. :') Zijn dit dezelfde mensen die door massa's voetbalhooligans moeten?

Dan hebben ze makkelijk wasbare uniformen aan, niet de ceremoniele van 150 jaar geleden die moeilijk tot niet vervangbaar zijn.


Ze moeten er ook niet door gaan rollen. :') Ook ceremoniƫle laarzen kunnen schoongemaakt worden. Schoensmeer bestaat al sinds 1814, water iets langer.

Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:16

"Ieuw, zo vies dat ei, meneer de commandant, je kan zeggen wat je wilt, maar dat goedje raak ik niet aan." dixit soldaat in de Napoleontische oorlog.

:')

Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:05

fohadie schreef:
Och ja, ik kan me dit verhaal nog wel herinneren, maar was dat echt in 2014? Voor mijn gevoel stond het een paar jaar geleden op Bokt.

En waarom nu pas uitspraak?


Ook al is de situatie zelf natuurlijk heel grappig en onzinnig, het achterliggende idee is natuurlijk wel iets complexer. Namelijk, mag een bevel van een overste genegeerd worden wanneer het bevel je onzinnig of onrechtvaardig lijkt? Ik kan me voorstellen dat daar wel wat over gepalaverd is geweest. Voeg daarbij sowieso het tergend trage Belgische rechtssysteem aan toe en je bent zo 4 jaar verder.

Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Toch sanctie voor politieruiters voor negeren bevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:13

Sorry, te snel getypt, bijna 6 jaar inderdaad. Dat zal dus inderdaad de discussie geweest: mogen bevelen genegeerd worden en zo ja, waar ligt dan de grens tussen een zwaar en een niet zwaar bevel? Mag iedereen dat naar eigen goeddunken bepalen?
Na bijna 6 jaar (deze keer wel correct getypt) heeft de rechter beslist om de ruiters wel een sanctie op te leggen en dus te zeggen: een bevel moet opgevolgd worden, hoe stom jij het bevel ook vindt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Anoukjuuuhh, Kirrietje, ogidni, Sizzle en 12 bezoekers