Sinterklaas’ paard Ozosnel is niet wit, maar zwart

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:47

Ik heb afgelopen jaar cadeautjes ingepakt in het bijzijn van mijn kleuter en ze weet ook dat er een open zak strooigoed in de kast staat. Sterker nog: ik heb zelfs geprobeerd uit te leggen dat het een traditie is. Toch Is ze er van overtuigt dat Sinterklaas langs komt en dat hij snachts de schoenen vult. Fantasie is grenzenloos :+

Vandaag deed een playmobiel schommel nog dienst als hond :')

Nee, ongeschminkt is geen enkel probleem, kinderen die er wel doorheen kijken zijn sowieso klaar voor de waarheid.

Sizzle

Re: Sinterklaas’ paard Ozosnel is niet wit, maar zwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:54

Paard van sinterklaas door de ogen van een 5 jarige:
Afbeelding

Een regenboog appaloosa :D

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:48

Geloofsuitingen blijven ook een lastig thema.
Hier was laatst een school die de kerstliederen afgeschaft heeft vanwege klachten over godsdienstige uitingen.
Nee die klachten kwamen niet van moslims maar van Jehovas getuigen (die immers niet in Jezus geloven).
Anderzijds hangen juist in de minst christelijke huizen de grootste adventskalenders.

Maar dat zijn andere problemen en dat heeft met zwarte piet niets te maken.
Ik begrijp niet waarom er destijds niet vanuit de nationale TV niet gewoon voor een andere piet gekozen is ipv dat gedraai om de ketel met voor en tegen geschreeuw. We zijn 10 jaar verder. Was er toen gewoon een nieuw voorbeeld gezet met oordoppen op tegen klagers dan was men er intussen allang aan gewend.
Ik geloof persoonlijk ook nooit zo in het effect van massa protesten, grote veranderingen komen bijna altijd door een paar doortastende individuen die een daad stellen (lead by example).

Sizzle

Re: Sinterklaas’ paard Ozosnel is niet wit, maar zwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:10

Normaalgesproken is echt maar 1 koning donker :j

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:55

anjali schreef:
Sizzle schreef:
Normaalgesproken is echt maar 1 koning donker :j

Valt geel dan wel of niet onder donker?Er zou een Europese,een Afrikaanse, en een Aziatische koning zijn.

Dat klopt inderdaad.
Of je aziaten donker wil noemen is niet aan mij. In Azie komen ze ook in verschillende tinten, net als bij ons.

Heeft iemand wel eens dat grote gezichten foto project gezien dat prachtig weergeeft dat haast geen enkel mens dezelfde kleur heeft? Ik zal een kijken of het te googelen valt.

Edit: https://news.artnet.com/art-world/4000- ... es-1254683
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 04-12-19 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie