Sinterklaas’ paard Ozosnel is niet wit, maar zwart

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maartje1990

Re: Sinterklaas’ paard Ozosnel is niet wit, maar zwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 06:01

Ik vind dit echt een briljante actie, hier is over nagedacht :+

Ik ben trouwens van mening dat sinterklaas wel degelijk racisme is, we hebben er echter niet eerder bij stil gestaan en nu durven we het niet toe te geven.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:53

Adrija schreef:
Fantastisch plot, wat zelfspot met een knipoog naar alle kampen. Dát (zelfspot) is een mooie Nederlandse traditie . Ozosnel niet wit. Verder vind ik het nogal ongepast dat mensen hun vreemdelingenangst over de rug van kinderen uiten. Die kinderen boeit het niet hoor welke kleur pieten en het paard hebben. Het gaat om de magie vh verhaal.

Verder vind ik het verdrietig om te lezen dat kindertjes met een kleurtje verdrietig worden van het concept zwarte piet, maar daar niets van zeggen (Gerda Sesamstraat). Nee natuurlijk was zwarte piet voor velen niet discriminerend bedoeld , maar als kindjes er verdrietig van worden kunnen we er wat mij betreft mee stoppen.

Precies kinder3n naakt niet uit. Had pauze met een collega die vond het hrlemaal niets dat piet niet meer zwart zou zijn belachelijk dit belachelijk dat. Dus ik begon vragen te stellen (ze had zelf 2 kleine kinderen). Zien de kinderen verschil? Reageren de kinderen anders? Vinden ze het niet meer leuk? Dus kwam er op neer dat t voor de kinderen niets uitmaakte. Of ze echt anders er over denkt nu betwijfel ik, maar ze is er wel even over gaan nadenken.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie