Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:22

Supervixen schreef:
Ik zag het vanmorgen op het nieuws. Je zal er maar naast zitten in het vliegtuig.

Ik zou dat wel tof vinden juist! Dat maak je niet elke dag mee (nooit) dat je 'n pony tegenkomt in je vliegtuig. :D


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:04

Zou ze die pony dan ook binnenshuis gebruiken? Het lijkt me vooral wel fijn voor buiten. Een pony vind ik persoonlijk leuker dan een hond. Een geoefende blinde redt zich meestal zelf wel in huis.


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:28

_San87_ schreef:
Dan mag je alsnog wel vraagtekens zetten bij deze manier van omgaan met dieren, toch? Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe dit paardje zijn natuurlijke behoeften kan uiten wanneer het hele dagen aan de zijde van deze mevrouw staat. Ik wil niet meteen zeggen dat het paardje ongelukkig is of zo, ik heb er gewoon hele grote vraagtekens bij.

Misschien staat ie wanneer ie niet moet begeleiden en 's nachts gewoon buiten op de wei met 'n ander shetje.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:26

Shae schreef:
https://www.facebook.com/FlirtyTheMiniServiceHorse

Diertje slaapt dus binnen op een slaapkamer en is zindelijk. Er is blijkbaar wel een paddockje waar ze in mag als ze 'vrij' is, maar daar staat ze ook alleen en het is niet groot genoeg om een leuk sprintje te trekken. Wordt vervoerd in de auto (passagiersstoel is er speciaal voor uitgehaald), maar hey de eigenaar heeft wel een leuke Facebookpagina waar je ook shirtjes kan kopen.

Ik word hier niet heel enthousiast van.

Dat vind ik behoorlijk sneu dan. Zou op z'n minst een fatsoenlijk formaat wei voorzien waar het beestje kan lopen op de momenten dat ie niet ingezet wordt. Dus in elk geval de nachten.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:49

IHN schreef:
ik moet zeggen dat ik het hele gebeuren van hulpdieren vind doorslaan...ik heb zelf ook ptss, depressies etc etc. en genoeg meegemaakt. Ik begrijp dat niet iedereen gelijk is, maar heb het idee dat dit hele hulpdier gebeuren door begint te slaan...waarom moet het een paard zijn??? Waarom moeten mensen met ptss kennelijk alles mogen...ik heb zelf ook ptss, maar never nooit dat het in me op zou komen om dan maar met een paard het vliegtuig in te stappen...en ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe erg je ptss is, als je de aandacht allemaal wel leuk vind...dan kun je volgens mij best een vliegreis zonder paard aan. En als het om het vliegen gaat..genoeg mensen met vliegangst en die kiezen dan gewoon om niet te gaan vliegen.

Ik snap dat ook niet. Heb zelf last van chronische depressies (dysthemie) en autisme, maar een dier kost mij op mijn slechte momenten meer energie dan 't oplevert.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:15

Het lijkt me juist psychisch erg belastend als je elke dag overal moet uitleggen waarom je met een pony rondloopt en je zult ook niet zomaar zonder verklaring toegang krijgen tot een supermarkt enzo. Dus waarom iemand met psychische klachten een pony gebruikt in het openbare leven ontgaat me een beetje. Voor een blinde lijkt het me wel een goed alternatief voor een hond om in de natuur mee te kunnen gaan wandelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: :)Ikkuh:), abbij, Amazonbot, Annamk, beegee, Jet, lonimma, Sunshinedaan, Varenka en 31 bezoekers