Brabantse amazones in Mongol Derby

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Apple
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Re: Brabantse amazones in Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:16

Nog twee weken en ze gaan naar Mongolie, op 7 augustus is de start :-)

Dit gaat over de twee Brabanders, maar mijn wederhelft doet ook mee en LindaFleur hier op Bokt ook. Daarnaast zijn er nog 2 andere Nederlandse meiden die mee doen, maar volgens mij hebben die geen Bokt account.

Apple
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:21

Ik heb een maandelijkse blog geschreven hier op Bokt over de voorbereidingen en wil er nog eentje plaatsen voor de start (als ik daar aan toe kom).

Er was een Bokker die elk jaar verslag deed van de wedstrijd zelf, ik weet niet of die dit weer gaat doen :-) Ik vrees dat ik er geen tijd voor heb op dat moment.

Apple
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:31

Geen wifi in de middle of nowhere :))

Tijdens de race zijn wij in Holland afhankelijk van de informatie die de organisatie geeft. We kunnen ook de rijders volgen via de website van de organisatie waar de GPS coordinaten worden weergegeven.

Pas na de race komen de filmpjes en foto's los :-) Op YouTube kun je ook heel veel filmpjes vinden van ruiters.

Apple
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:09

elnienjo schreef:
Apple schreef:
Nog twee weken en ze gaan naar Mongolie, op 7 augustus is de start :-)

Dit gaat over de twee Brabanders, maar mijn wederhelft doet ook mee en LindaFleur hier op Bokt ook. Daarnaast zijn er nog 2 andere Nederlandse meiden die mee doen, maar volgens mij hebben die geen Bokt account.

Op de deelnemerslijst zie ik maar 3 Nederlanders w.o. de 2 uit het openingsbericht.
https://www.theadventurists.com/adventu ... -riders/#3

Klopt, nog niet alle deelnemers staan daar op genoemd :-) Bijna dagelijks worden er nieuwe deelnemers toegevoegd door degene die dit onderdeel van de website bijhoudt. Mijn wederhelft (Mike) staat er ook nog niet tussen.

Apple
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:11

elnienjo schreef:
Lijkt me ook best een gedoe om tijdens zo'n race met apparatuur te zitten die opgeladen moet worden, of kan dat 's avonds bij de volgwagens?

Wordt jij gevolgd door het filmteam? Waarom is dat eigenlijk niet standaard bij zo'n groot (én duur!) evenement? Het lijkt me best een gaaf concept om op tv/youtube te kunnen volgen. Vanuit verschillende perspectieven, het afzien onderweg, de winnaar maar ook de opgevers wegens serieuze blessures.

Er is geen echte 'volgwagen', er is dus niets op te laden :)) Wat je bij je hebt, daar moet je het mee doen.

Apple
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:36

elnienjo schreef:
Apple schreef:
Klopt, nog niet alle deelnemers staan daar op genoemd :-) Bijna dagelijks worden er nieuwe deelnemers toegevoegd door degene die dit onderdeel van de website bijhoudt. Mijn wederhelft (Mike) staat er ook nog niet tussen.

Gaat hij wel go-pro-en en/of wordt hij gefilmd?

Iedereen zal wel ergens op een filmpje te vinden zijn, dus daar zal hij vast wel langs komen :-)

Hier ook geen GoPro. De filmpjes met GoPro zijn over het algemeen allemaal 'oortjes in draf of galop door een landschap' als je ze ziet op YouTube, dus dat zal niet veel toevoegen. Hij neemt een lichtgewicht pocketcamera mee om een foto te maken van elk paard, van de stops, landschap, bevolking etc.etc.. Maar dus geen filmpjes.

Voor de deelnemers gaat het er om dat ze 1000 km kunnen volbrengen te paard binnen een relatief korte tijd. Zelf navigeren, op jezelf aangewezen zijn, wellicht grote delen alleen rijden. Eigenlijk totaal het tegenovergestelde van de 24/7 bereikbaar en online maatschappij waar wij in leven. Zorgen dat je te zien bent op een filmpje heeft geen grote prioriteit.

Apple
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:42

Bitterballen :=
Dan mag ik nog wel gaan bedenken hoe ik die dingen diepgevroren daar krijg en daarna gefrituurd :))

Maar.... mocht je nu zeggen 'op de finish heb ik waarschijnlijk enorme trek in...…..' dan kan ik altijd kijken of ik wat voor je kan betekenen :-) (mits niet gekoeld, niet illegaal, niet ingewikkeld te bereiden etc. :+ een blik sardientjes moet nog net lukken :)) )

Apple
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 05:15

Hilli schreef:
Ach, als je bedenkt dat het bouillon, bloem, boter (?) met een beschuit- of broodkruimelkorstje is, dan zou ik me beperken tot het meenemen van een rol beschuit of pak paneermeel.

Dat is wel een heel karig lijstje :)) Een blik perziken of een zak drop moet ook nog wel lukken :)) De deelnemers hebben trouwens op de finishlijn zelf ook hun eigen koffer terug, dus als ze in de koffer alvast wat chocolade stoppen (mits dat niet zacht wordt) of iets anders dan hebben ze in elk geval iets om naar uit te kijken als ze de finish halen.

De documentaire All the wild horses is gefilmd over 2 of 3 jaar :-) .

Volgen van alle deelnemers voor een film of livestream is nou net waar de MongolDerby niet over gaat. Als deelnemer zou ik daar ook horendol van worden, zit je lekker een keer in de middle of nowhere, zit er continue een auto op je hielen :\

De organisatie heeft het al druk genoeg met route/locaties/paarden selecteren/dierenartsen en gewone artsen recruten etc.etc. etc.

Apple
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:46

Heeft ook iets te maken met zwaartepunt :-) Op kleinere paarden/pony's is je eigen zwaartepunt toch iets anders als dat je op een groot paard van 1.70 rijdt.
Wat dat betreft kan het dus geen kwaad om te oefenen op kleinere paarden.

Het kan ook geen kwaad als je oefent met een paard dat af en toe een 180graden doet, wegspringt of er juist vandoor spurt. Dat gaat nl ook gebeuren in Mongolie :))

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie