[VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 12:15

het laatste nieuws
Overige


Van een originele opleiding gesproken: een Belgische kunststudente heeft als eindwerk in Oxford een paard leren schilderen.



Uiteraard liep die onderneming niet van een leien dakje. “Je kan een pony niet onder druk zetten”, aldus Elodie Poncin. “Als hij liever wil wandelen, moet je hem dat gewoon laten doen.”

“Teddy moet lange tijd een borstel in zijn mond houden en er dan ook nog mee schilderen. Zoiets vergt enorm veel concentratie, maar hij wordt er natuurlijk uitvoerig voor beloond. Ik trakteer niet alleen op wortelen en appeltjes, hij krijgt ook veel knuffels.”

“Je kan het vergelijken met een hond trucjes aanleren. In mijn ogen is hij half mens en half hond.”

“Twijfelaars lik op stuk gegeven”
Poncin wilde voor haar laatste jaar aan de universiteit nog eens stevig uitpakken. “Als eerste stap liet ik hem een spons vasthouden. Daarna volgde de verfborstel en liet ik hem schilderen. Na acht uur had hij de techniek onder de knie.”

De kunstfanaat kan niet langer paardrijden na een skiongeval in 2017. Op deze manier vond ze echter alsnog een manier om haar twee grote passies te combineren. “Ik belde mijn club met de vraag of ik een van hun pony’s mocht leren schilderen. Gelukkig zeiden ze ja.”

Voor zijn eerste schilderij had Teddy twee uur nodig, intussen heeft hij al vier kunstwerken op zijn naam staan. Het resultaat valt te bewonderen in de universiteit van Oxford. “Ik heb de twijfelaars lik op stuk kunnen geven, daar ben ik blij om. Er was veel geduld voor nodig, maar ik heb hem altijd met het nodige respect behandeld.”

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:24

Ik las de TT heel anders :'). Alsof ze leerde hoe ze een paard moet schilderen.

Verder is dit niet bepaald uniek of zo.

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:25

Zo las ik het ook _San87_ :')

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:30

En weer een dier dat kan ''schilderen''. Er zijn er al eerder geweest. Ach als je een dier laat spelen met kwast verf en doek of papier en een beetje ''hulp'' biedt komt altijd wel een vrolijk gekleurd abstract plaatje te voorschijn. Net als mijn kleinzoon van 1,5, prachtige werkjes maakt. Dankzij de hulp van moeders een blauwe, gele en rode variant gemaakt.
Maar is dat schilderen?? Of is het gewoon spelen met verf en kwasten, want je maakt mij niet wijs dat het paard even bewust zijn compositie bedenkt en zijn kleuren kiest.

anjali
Berichten: 15079
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:34

De hier getoonde schilderijen zijn in de stijl van Jackson Pollock,wiens "kunst"werken heel erg duur zijn. Dan vind ik deze van deze pony nog mooier! Er zijn ook olifanten die men dit heeft aangeleerd.Hun schilderijen zijn eveneens in abstracte stijl.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:14

Dit kan die van mij ook. :+

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:22

:') :') Dat ga k mn verzorgpaard ook leren

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:45

Ben ik de enige die zich afvraagt hoe dit het eindwerk van een kunststudente kan zijn? Ik bedoel maar: los van de discussie of je het resultaat als kunst kan betrachten of niet (ik vind van niet). Waar is haar aandeel in de "kunst"?

anjali
Berichten: 15079
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:51

soesita schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe dit het eindwerk van een kunststudente kan zijn? Ik bedoel maar: los van de discussie of je het resultaat als kunst kan betrachten of niet (ik vind van niet). Waar is haar aandeel in de "kunst"?

Je bedoelt dat eigenlijk de pony nu het kunstdiploma moet krijgen? Ja inderdaad,want die heeft het kunstwerk gemaakt!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:54

anjali schreef:
soesita schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe dit het eindwerk van een kunststudente kan zijn? Ik bedoel maar: los van de discussie of je het resultaat als kunst kan betrachten of niet (ik vind van niet). Waar is haar aandeel in de "kunst"?

Je bedoelt dat eigenlijk de pony nu het kunstdiploma moet krijgen? Ja inderdaad,want die heeft het kunstwerk gemaakt!


En zelfs dat is discutabel (of het dus kunst is).
Dit eindwerk past meer bij het diploma dierentrainer of zo.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:09

Nou, creatief is het zeker :D Ook al gebeurd het vaker, blijf toch leuk :)

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:42

Wat zijn de eisen en het idee van een eindwerk bij oxford dan?

Vind ze wel leuk, misschien inspireert het bokkers dat zou wel tof zijn om de resultaten weer te zien op t forum :p

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:48

Weer mooi stuk bewijs dat kunst iedereen kan maken. Zelfs een paard :+

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Re: [VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:14

Als ze 'm nou leert schilderen op nummer, kijk, dat zou dan wel weer heel knap zijn.

:D

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:25

De mijne schildert meer puur natuur met klei op muren voertuigen en jassen en gezichten... maar dat is een eigen interpretatie van mijn paard zijn eigen tuch geven aan al wat in Haar bereik is....echt ze vind het geweldig!.....zeker de aandacht daardoor :x *\%/*

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:26

anjali schreef:
soesita schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe dit het eindwerk van een kunststudente kan zijn? Ik bedoel maar: los van de discussie of je het resultaat als kunst kan betrachten of niet (ik vind van niet). Waar is haar aandeel in de "kunst"?

Je bedoelt dat eigenlijk de pony nu het kunstdiploma moet krijgen? Ja inderdaad,want die heeft het kunstwerk gemaakt!


stiekem dus een waardeloos diploma....ik ben benieuwd of ze meer in de kast heeft om haar eigen belegde boterham te verdienen!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:35

Gezien de locatie zal dat moeten gok ik. :D
Ik vind het ook apart, ik zou eigenlijk ook wel willen weten op welke basis ze dit goedgekeurd hebben als eindwerk.

Half hond en half mens.... Dus ze heeft 'm van soort veranderd.... Misschien moeten ze haar een wetenschappelijk/medisch diploma geven ipv kunst....

Anoniem

Re: [VIDEO]Belgische kunststudente leert paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:32

‘Na 8 uur had hij de techniek onder de knie’
En
‘Veel geduld voor nodig’

Lijkt me nogal tegenstrijdig. 8 uur voor een examen stuk! Denk dat er maar weinig studenten zijn die maar 8 uur bezig zijn met het eindstuk!