Bart Bles kan door Iraanse paspoortstempel niet naar Miami

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:05

Je krijgt niet zo maar een visum in de VS. Ik ben daar geweest om les te geven nou mijn visum duurde lang en het verhoor in het kamertje ook, of ik mijn tas aan iemand had gegeven, zelfs mijn was werd onderzocht. Dus zo snel gaat dat niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:14

Esta ging vlot destijd eerste keer erin echter, we waren bijna weer op de vlucht terug gezet. %) kom je daar moe en gaar aan na een lange vlucht. Heel kruisverhoor waardoor we bijna teruggestuurd waren. Omdat we eerlijk hadden ingevuld. Hadden ee gelogen waren we zo doorgekomen.

We hadden namelijk geen eerste hotel. We wisten gewoon niet waar we zouden overnachten :n . Omdat onbekend was hoe moe ik was wilden we die optie openhouden. Of slapen bij het vliegveld in orlando of door naar een hotel bij de parken in de buurt.

Dus dat netjes ingevuld op de vragenlijst in het vliegtuig. Tsja hoe dom :+ want ik wao in rolstoel dus geen werkgever. Reispartner werkt in de chemische industrie en geen eerste overnachting bekend. Is dus een risico voor Amerika kennelijk. :roll: >;) _O- na een half uur mochten we eindelijk door. Maar pfff wat was dat op het nippertje

Tweede keer, dit keer wel een hotel bekend en jawel hoe we het uitmikken weer in dezelfde rij van die man die ons al meteen in de gaten had in de rij (rolstoel dus valt op). Toen even aan de duwer gezegd wat vorige keer gebeurd was. Die heeft ons heel handig een rij opgeschoven tot grote ergernis van de beambte trouwens. En ons de tip gegeven vul gewoon wat in, maakt niet uit wat als er maar wat staat.

Dus liegen over een stempel of land, je bent de pineut als ze er achter komen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:56

Sakura789 schreef:
Twee jaar geleden waren we in JFK in een kwartier door de douane, kan dus erg meevallen. Esta is meestal ook in no time binnen.

En niet verhoord op het vliegveld? Ik heb echt wel dingen verzwegen omdat we wisten dat dit vragen of problemen kon geven. Geen spannende dingen ( uiteraard ben ik een drugsbaron met een imperium in de hele wereld wat ik geheim hield :') ) maar ik ben wel vaag geweest over bv mijn werk en het feit dat ik op een boerderij kom. We zagende bui al hangen, en om heel eerlijk te zijn.. na de acties daar geloof ik 100% zeker dat ze je aanhouden en uitgebreid ondervragen over elk klein ding wat niet klopt. Met alle gevolgen van dien.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:40

Nee, ging heel soepel en vriendelijk. We hadden ook visa van Egypte erin, maar geen vragen gehad. Mijn Iranreis was al veel eerder en hoefde ik niet op te geven. De rij voor USA citizens daarentegen :x

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 01:09

Ik ben ook met een werkvisa voor Turkije doorgekomen zonder vragen. Was wel touroperator (hostess visum) maar toch.