Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 23:32

bokt.nl / brabants dagblad
Overige


Het Brabants Dagblad meldt dat het erop lijkt dat het luxe Platinum Stable in Riel op sterven na dood is. Het bedrijf kwam al veel in opspraak door hun problemen met bekende ruiters en amazones, problemen met vergunningen en financiële problemen. De Indonesische ondernemer Chris Wilaras heeft een oude manege aan de Gilzerbaan in 2014 omgebouwd tot het luxe Platinum Stable. Hij deed dat zonder de benodigde vergunningen aan te vragen. Uiteindelijk werden de bouw en verbouwingen gelegaliseerd.

Tijdens een geplande controle van gemeente, politie, de Belastingdienst en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit werd in de stallen geen paard meer aangetroffen. Deze zijn inmiddels allemaal verkocht. Wel zijn er drie mensen door de Vreemdelingenpolitie meegenomen. De Vreemdelingenpolitie gaat controleren of deze mensen wel een verblijfsvergunning hebben. Daarnaast zijn er verschillende overtredingen geconstateerd door de gemeente Goirle. Het gaat onder meer om mestopslag die niet goed is geregeld, brandblusmiddelen die over de datum zijn en illegale bouwwerken.

Platinum Stable heeft verder nog problemen met de homobelangengroep Platform Keelbos. Bij de Raad van State loopt op dit moment nog een procedure om het bos aan de Gilzerbaan open te houden als homo-ontmoetingsplaats. Wilaras heeft het bos, inmiddels in zijn bezit, afgezet met een hek.
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 17-04-19 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 06:37

Het is wachten tot het te koop komt te staan. Het blijft een vreemd (en imo louche) verhaal wat zich daar heeft afgespeeld.
Ben benieuwd hoe het verhaal nu daadwerkelijk in elkaar steekt.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:26

Het is altijd omgeven geweest door schandalen, rellen, problemen en rare verhalen. Waarschijnlijk krijgen we de ins en outs nooit te horen maar het is zeker een soapserie daar. Veel geld, vage praktijken.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:28

Het klinkt haast alsof het alleen maar gebruikt is om een bergje geld wit te wassen. :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:00

Zie hier de ontmanteling van een criminele organisatie. Ben benieuwd of er nog hengstenhouders in meegetrokken worden.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:02

ik ken heel die stal niet?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:06

Trui schreef:
ik ken heel die stal niet?


Je hebt de jarenlange soap gemist? :+
Ik woon er vlak bij en mijn god, de roddels, verhalen, feiten, fabeltjes etc zijn redelijk aan de orde van de dag. Geen idee hoe dat buiten de regio is natuurlijk, maar het is nogal een bende, al jaren, op z'n zachtst gezegd :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:12

ja heb ik dus blijkbaar gemist. wat was er?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:12

Nieuwsredactie schreef:
Bij de Raad van State loopt op dit moment nog een procedure om het bos aan de Gilzerbaan open te houden als homo-ontmoetingsplaats. Wilaras heeft het bos, inmiddels in zijn bezit, afgezet met een hek. De gemeente Goirle gaat Wilaras sommeren om de overtredingen aan te pakken.

Moet ik hieruit opmaken dat je je eigen stuk bos open moet houden zodat homo's elkaar kunnen ontmoeten? Kan dat niet gewoon op Grindr zodat ik zelf van mijn bos gebruik kan maken?

Skippy; ik woon er 15 min vandaan en hier heeft eigenlijk al niemand het er over. Ik lees de soap vooral op internet :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:14

Trui schreef:
ja heb ik dus blijkbaar gemist. wat was er?


De ins en outs blijven wat vaag. Feiten weet ik dus ook niet te noemen. Roddels / verhalen zeggen in elk geval van alles over witwaspraktijken.


Nies_ schreef:
Moet ik hieruit opmaken dat je je eigen stuk bos open moet houden zodat homo's elkaar kunnen ontmoeten? Kan dat niet gewoon op Grindr zodat ik zelf van mijn bos gebruik kan maken?

Skippy; ik woon er 15 min vandaan en hier heeft eigenlijk al niemand het er over. Ik lees de soap vooral op internet :+


Daar lijkt het bijna wel op he? Geloof nooit dat dat de bedoeling is... Zal wel een andere overtreding aan ten grondslag liggen en een domme formulering... kan me niet voorstellen dat je je eigen grond beschikbaar moet stellen als homo-ontmoetingsplaats... De eerste die denkt mijn tuin (homo of hetero overigens) als seksplek aan te mogen merken, heeft toch een klein probleempje... :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:16

Nou precies := die heeft toch twee honden aan z'n ballen hangen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:54

Ach, ik lees net dat je bij het ministerie van binnenlandse zaken voor 211.000 euro kan frauderen met geld van de belastingbetaler en dan voorwaardelijke ontslag krijgt.
Ik zou bij gemeentes en overheden nergens van opkijken..die beschermen hun zaakjes tot ze zelf in de problemen lijken te komen, dan offeren ze graag een ander op
:+

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:40

Kan zo in het lijstje soap-series , familie heeft de paarden zeer waarschijnlijk gebruikt om grote sommen geld wit te wassen, iedereen dweepte met ze jaren geleden maar is een vreemd verhaal .

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:51

Sunnda schreef:
Ach, ik lees net dat je bij het ministerie van binnenlandse zaken voor 211.000 euro kan frauderen met geld van de belastingbetaler en dan voorwaardelijke ontslag krijgt.
Ik zou bij gemeentes en overheden nergens van opkijken..die beschermen hun zaakjes tot ze zelf in de problemen lijken te komen, dan offeren ze graag een ander op
Dus de overheid heeft het gedaan als die ingrijpt, en de arme zwartwerker/crimineel/ ... (vul in wat van toepassing is) is de dupe?

Tuurlijk, en als ik morgen door rood rij en een boete krijg van het cjib is dat ook de schuld van de overheid. Want dat is gewoon één grote corrupte bende :O

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:20

Askja schreef:
Sunnda schreef:
Ach, ik lees net dat je bij het ministerie van binnenlandse zaken voor 211.000 euro kan frauderen met geld van de belastingbetaler en dan voorwaardelijke ontslag krijgt.
Ik zou bij gemeentes en overheden nergens van opkijken..die beschermen hun zaakjes tot ze zelf in de problemen lijken te komen, dan offeren ze graag een ander op
Dus de overheid heeft het gedaan als die ingrijpt, en de arme zwartwerker/crimineel/ ... (vul in wat van toepassing is) is de dupe?

Tuurlijk, en als ik morgen door rood rij en een boete krijg van het cjib is dat ook de schuld van de overheid. Want dat is gewoon één grote corrupte bende :O

Als jullie nou gewoon even on topic blijven...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:19

Het is inderdaad een soap. Veel roddels. Het personeel is "gevlucht" vanwege o.a. de werksfeer en leveranciers werden naar hun eigen zeggen niet betaald. Regeltjes kun je buigen als je veel geld hebt werd schijnbaar gedacht.

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:32

joyce B schreef:
Het is inderdaad een soap. Veel roddels. Het personeel is "gevlucht" vanwege o.a. de werksfeer en leveranciers werden naar hun eigen zeggen niet betaald. Regeltjes kun je buigen als je veel geld hebt werd schijnbaar gedacht.

Toch denk ik dat er nog een andere kant van het verhaal aan zit, er kwamen ook wel wat gelukzoekers op af natuurlijk.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:38

T is wel het ene drama na het andere. Maar ik vind t wel begrijpelijk,dat hij zn eigen bos omheint,dat weer wel.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:37

Benzz schreef:
joyce B schreef:
Het is inderdaad een soap. Veel roddels. Het personeel is "gevlucht" vanwege o.a. de werksfeer en leveranciers werden naar hun eigen zeggen niet betaald. Regeltjes kun je buigen als je veel geld hebt werd schijnbaar gedacht.

Toch denk ik dat er nog een andere kant van het verhaal aan zit, er kwamen ook wel wat gelukzoekers op af natuurlijk.


Ja. Het zijn ook roddels. Voor een buitenstaander moeilijk oordelen welke info echt klopt. Er zijn altijd mensen die willen meeliften op en verdienen aan het succes van iemand anders.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:41

Dat stuk met je eigen bos en een hek eromheen zal iedereen doen lijkt me.

Dat laat je niet openbaar voor homo's....

Stel je voor zeg .. dat zou belachelijk zijn.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:53

huh dat was toch allang failliet?
Was dat niet diezelfde stal waar een paar jaar terug een artikel hier op bokt stond met een foto van de super de luxe binnenbak die helemaal onder water was gezet? Het stond toen toch al helemaal leeg?


Over dat bos; daar had ik ook een flink hek omheen gezet als de gemeente (en een belangenvereniging)dacht mijn privegrond te laten gebruiken voor openbare sex (of dat nu hetero of homo is)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:25


Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Einde van Platinum Stable in Riel lijkt in zicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:25

Ziek zeg eisen dat de bos open blijft omdat veel een dubbele leven leiden... Of te wel vreemd gaan (of single maar niet openbaar homo).

Geen een andere soort relatie of ssex die men haast standaard ergens in een bos afspreken.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:37

Christiene schreef:
Ziek zeg eisen dat de bos open blijft omdat veel een dubbele leven leiden... Of te wel vreemd gaan (of single maar niet openbaar homo).

Geen een andere soort relatie of ssex die men haast standaard ergens in een bos afspreken.

Inderdaad dubbelleven....

De meeste Homobos bezoekers zijn getrouwde mannen of in een relatie met een vrouw (samenwonend),
ze durven niet uit te komen voor hun homosexsuatiteit.
echt het staat altijd na werktijd vol met de stationwagons met kinderzitjes en bedrijfsbusjes :o (Hier althans)

Echte homo's komen daar niet tot zelden (ik ken de homoscene maar al te goed,
alle facetten en mogelijkheden, zij gebruiken andere locaties en kanalen om af te spreken :o )

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:09

Christiene schreef:
Ziek zeg eisen dat de bos open blijft omdat veel een dubbele leven leiden... Of te wel vreemd gaan (of single maar niet openbaar homo).

Geen een andere soort relatie of ssex die men haast standaard ergens in een bos afspreken.
Misschien moet je je 'feiten' wat beter checken, want je zit er echt gruwelijk naast.

Overigens is dit niets persoonlijk naar jou toe, ik erger me al dagen mateloos aan dit topic en vraag me oprecht af waarom Bokt de behoefte voelde om het laatste deel toe te voegen, jammer.