Waarom doen we wat we doen: Manoeuvreer door het verkeer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:54

QuintaenJojo schreef:
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben niet naar haar toe gegaan omdat ze zo netjes reed met haar auto. En wie aan mijn pony komt, komt aan mij. Maar geloof er wel in dat normaal uit te praten en geen aannames te doen, voor ik het hele verhaal ken. En rekening houden met elkaar is ook normaal. Maar ben het met het deel eigen verantwoording zeker eens. Ik ga niet van groot verkeer verwachten dat ze hun trekker stil zetten omdat ik eraan kom. Of dat kids stoppen met spelen tot ik voorbij ben. Zelf voorbereid zijn en alle prikkels op kunnen vangen, veiligheid moet je zelf willen en kunnen beheren. En tuurlijk, risicovrij is onmogelijk. Maar vroeg me ook af of verkeerslessen iets is wat ruiters/menners zouden doen.


Ik heb ooit mijn menbewijs gehaald met het idee van: ik weet dan correct in te spannen, ik heb basis sturen onder de knie en ik ben over de weg geweest een aantal keer. Examen hield een stuk theorie in en praktijk in de bak en op de openbare weg.

Mijn paard heb ik als veulen al mee genomen langs de weg, we hadden een heel mooi 10 minuten staprondje rondom de stal waar wij van alles tegen kwamen. En waren we terug op het erf en er kwam nog een vrachtwagen aan...oh ff terug lopen en naar de vrachtwagen kijken.
Met deze basis heb ik nu na na 20 jaar nog steeds heel veel profijt van.

Echter voel ik mij ondanks mijn bomproef paard niet echt meer veilig op de weg. Het is gewoon te druk.
Ik kan maar weinig genieten van mijn ritje omdat ik teveel bezig ben met het andere verkeer.
Mijn huidige stal ligt aan een dijk en in een 2 uur tijd op een zonnige zondg heb ik gezien: 5x wielren club, solex club, Harley davidson club van pakweg 50 man (die overigens een pluim verdienen voor hun rijgedrag en oranisatie!) dan nog een paar op een snelle motor al dan niet met wheelie. En een paar Max verstappen wannabee's.

Ik lees nergens dat TS het gedrag van de vrouw goedkeurd...ze is zelfs verhaal wezen halen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Texas02 en 12 bezoekers