Waarom doen we wat we doen: Manoeuvreer door het verkeer

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:41

Als ditzelfde gebeurt zou zijn met een auto, dan was mevrouw gewoon dik in fout geweest. (Nu ook overigens maar nu is het iets moeilijker om te bewijzen wat er gebeurt is.) Dus ik begrijp niet goed waarom je dit nu als voorbeeld gebruikt om asociaal gedrag op de weg goed te praten. :)
Ja, mijn paard is mijn verantwoordelijkheid. Maar zodra je de weg op gaat, houd je rekening met elkaar. Een fietser passeer je ook met voldoende afstand als het goed is dus ik zou niet weten waarom ze met een paard geen rekening zouden moeten houden? :?

Ik rijd weinig tot niet op de baan. (wij gaan met de vrachtwagen tot een wandelgebied.) Maar ik begrijp niet wat er zo'n probleem is aan even aan de kant gaan om een paard meer ruimte te geven?

Maar goed, ik weiger me ook neer te leggen bij een maatschappij die die vrouw beoogt. :)

Ayasha
Blogger

Re: Waarom doen we wat we doen: Manoeuvreer door het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:37

sterker nog, iig in België staat het zelfs in de wegcode. Dus het is niet eens een kwestie van "fatsoen" of "gunnen" maar van je aan de wegcode houden. :)

Ayasha
Blogger

Re: Waarom doen we wat we doen: Manoeuvreer door het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:03

Ik vrees dat het een algemene tendens is dat mensen elkaar meer en meer de duvel aan lijken te willen doen. Er is nog weinig empathie in onze maatschappij. Dat is niet alleen tov paarden zo. Met paarden zijn ze misschien wel minder geremd omdat de gevolgen makkelijker te ontlopen zijn dan wanneer je een fietser of wandelaar op dezelfde manier zou behandelen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:56

Gypsy schreef:
Sorry maar dat vind ik dan weer niet kunnen. Je oefent eerst op eigen erf wat er gebeurt als je paard schrikt. Pas als je weet dat je dat onder controle hebt ga je de weg op. En liever nog oefen je op eigen erf al wat met verkeer.

Ik verbaas me altijd dat ruiters niet door lijken te hebben dat het een vrij arrogante instelling is dat iedereen maar rekening met je moet houden omdat jij je paard in het verkeer pas verkeersmak gaat maken.

Ik vind het naïef en gevaarlijk om te denken dat je een échte schrikreactie zal kunnen controleren. :) Dus échte paniek. Niet "oei dit vind ik een beetje eng" die we veelal in gecontroleerde omgevingen ervaren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie