Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:58


Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.


Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:15

Nee gaat om de algemene discussie....en opzich ben ik er niet op tegen maar ben wel tegen het meppen van een paard.....

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:27

Jolien87 schreef:
Ninette schreef:
Nee gaat om de algemene discussie....en opzich ben ik er niet op tegen maar ben wel tegen het meppen van een paard.....


Dan kun je, je afvragen of dit topic wel de juiste plek is.
Wat dacht je? "Als we het toch over de paarden van Raveleijn hebben"?

Nou nee hoor er vragen zich meer af in dit topic hoe er naar onze omgang van paarden wordt gekeken en of dit wel of niet oké is....had net zo goed een filmpje van dressuur ruiter kunnen zijn....en op zich maakte ik geen punt over de Efteling, vind ook jammer dat er kinderen getuigen van waren maar dan wordt gezegd paarden hebben goed en zijn getraind....ik kwam dit filmpje tegen en dacht misschien toch niet zo goed getraind..... Maar ga lekker iedereen met andere mening afbranden joh.... gezellig

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:14

SeaSide schreef:
Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be


Dit filmpje is van 2013 toen werd de show nog niet gedaan door de professionele stunt ruiters (volgens mij) en was hij rijtechnisch niet best. De ruiters zijn de afgelopen jaren echt enorm vooruit gegaan in de Efteling, dit filmpje kan je echt iet vergelijken met de ruiters die er nu zijn.

Gelukkig dan maar :)

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:40

xxCYNNxx schreef:
Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be




Ik zie op een gemiddelde wedstrijd wel harder trek en schop werk als een paard niet vooruit wil. Die tikken met de zweep is ook nog niks vergeleken bij wat je in de inrijring ziet bij protest. Tweede keer slaat die nog mis ook.

Dus omdat iets anders erger is is dit okay???

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:00

Elk leed, hoe groot of klein het is, verdiend aandacht.

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.


Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:41

xxCYNNxx schreef:
Zeg ik dat ergens? Altijd weer die reactie gelijk...toch vreemd dat als mensen het hebben over bv armoede in Nederland diezelfde mensen dan wel gelijk aankomen met; in Afrika is armoede. Want dan geldt die reden ineens wel; ergens anders is het erger

Nee, nergens zeg ik dat het oke is, echter moeten we ook niet overdrijven he. Wat doet de gemiddelde ruiter als haar/zijn paard in protest gaat? Juist, die reageert precies zo als deze ruiter dat deed, alleen 9 van de 10 keer veel en veel harder. Maar omdat een of andere nitwit geklaagd heeft over de vuurstunt wordt er op elk dingetje een lading zout gegooid.
Maar laat de eerste ruiter naar voren komen die niet zijn/haar paard een klap met de zweep verkocht heeft als het paard volop in staking ging, of nog veel erger zelfs; paar rotschoppen met vol de sporen erin, liefst nog ff gecombineerd met wat flinke rukken aan de teugels, want dat zal het kreng leren. Vaak ook nog ff een paar flinke narukken als paard allang weer bij de les is ook nog, want er moet nog ff wat frustratie afgereageerd worden.

Niets van dat hier te zien trouwens in dat gelinkte filmpje; geen sporen om al, ja er wordt ff flink gedreven, maar bij lange na niet een paar rotschoppen in zn zij. Ja het paard krijgt 1 flinke tik, waar die ook ff een bok om geeft, maar de rest van de tikken zijn mis en die wel raak zijn, zijn echt niet hard geweest.

Moet je kijken op een gemiddelde amateurwedstrijd; dan zie je taferelen zoals ik net beschreef en dat bedoel ik; je kan wel doodleuk een filmpje linken waarop 1 van de ruiters even zn paard aanpakt, maar dat gebeurt wel op een manier waar geen haan naar gekraaid had als die ene pvdd nitwit zich niet geroepen voelde om te klagen over een stunt die in de puntjes is verzorgd met een goed getrained paard.
Want dit paard werd bij lange na niet zo grof gecorrigeerd als op een gemiddelde amateurwedstrijd gebeurt als een paard in de staak gaat....of manegeles for that matter. En niemand die ingrijpt, want hey; dat paard moet maar gewoon luisteren.

Gewoon hypocriet om dan wel de actie van deze ruiter te veroordelen, want ach; ze staan toch al op het schavot omdat ze paarden in de hens zouden steken, kan dit er ook nog wel bij.

Blijkbaar ben je trouwens al je bijdragen in het ovp topic ook allang weer vergeten dat je nu zo achter pvdd staat, terwijl ze wel de systematische verhongering van duizenden dieren oke vonden....maar nee; dit is erg. Een paard wat door en door getrained is en zijn rondje nog in zn slaap zou kunnen doen.


Pardon ik zit niet eens in topic van ovp?

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:46

Als iemand iets beweert over mij mag ik heus wel melden dat dat niet klopt? En nee geen belang bij om mee te doen met Raveleijn

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke137, Muiz, nick_en_ik, Sjokki en 81 bezoekers